Съобразно експертен анализ, фирмата счита, че е възможно да се намери вариант, в който да бъде подменено цялото съоръжение с модерно и безопасно, а не смяната да обхване половината трасе - до „Бай Кръстьо“.
За постигането на тази цел от "Витоша ски", разчитат на експертизата на новото управление в Министерство на околната среда и водите, които да преразгледат ограничителните рестрикции в нормативната уредба на Закона за горите и действащия План за управление на Природен парк „Витоша“, като настояват за среща.
"След като Столична община даде виза за възстановяването на лифта от тук нататък следва съгласуване с дирекцията на природен парк Витоша, изпълнителната агениця по горите и РИОСВ", каза пред БНР Ян Калчев изпълняващ длъжността изпълнителен директор на "Витоша ски":
"След положителни становища ще предложим работен проект и ОВОС. До една година ще можем да монтираме първата отсечка от Драгалевския лифт до "Бай Кръстьо". Тази линия се състои от две части с обща дължина от над 3000 метра. Но ще ни трябват 200 кв.метра, за да направим депо, за да се движат столчетата по-бързо. За да има и къде те да бъдат прибирани.
Лифтът ще е отново открит, като можеше да имаме и кабинки за зимата и столчета за лятото, но за всичко това ни трябва пространство", каза още Калчев, който не уточни необходимите средства за лифта, но потвърди, че ще се вземе заем.
"Отношенията между Столична община и "Витоша ски" винаги са били добри, но тук има едно много по-съществвен казус.
А това е, че главният архитект на София Здравко Здравков е издал виза за реконструкция на това съоръжение. А ние говорим за изцяло ново съоръжение. Тоест тази виза няма да свърщи работа и трябва да се издаде виза за изцяло ново съоръжение, което няма да използва и една бурмичка от старото", посочи в "Хоризонт до обед" и Любомир Костадинов, юрист, скиор, активен природо- и правозащитник.
"Аз съм на 99 на сто сигурен, че "Витоша ски" нямат вещни права да строят в планината, защото това е публична държавна собственост.
И тук е големият проблем,че "Витоша ски" не са концесионер на Витоша и нямат уредени права да развиват тези съоръжения. Затова и те искат депо за съоръжения, но те трябва да имат разрешителни, за да строят там. Те са приватизирали тези съоръжения и само това имат, но нямат права около околната територия, не могат да променят трасета", заяви категорично пред БНР Костадинов.
Още по темата в звуковите файлове.
"Дали е поколенческо? По-скоро е възрастово – в момента ги наричаме локали, но назад в годините винаги е имало подобни групи деца, тийнейджъри. Едно дете живее в общност , не живее изолирано само с майка си и баща си. То попива от цялата среда и не можем да се похвалим със спокойна, мотивираща и креативна среда ." Това мнение изразява пред..
Няма таксиметров автомобил, който да може да издаде касов бон в двете валути – в лева и евро. За това предупреди в интервю за БНР Красимир Цветков, председател на Националния таксиметров синдикат. Той обясни, че апаратите им са с отдавна изтекли сертификати и няма подзаконова нормативна уредба , която да разписва тяхната..
Вътреболнична инфекция с бактерията клебсиела пневмония отнема живота на 39-годишен мъж. Това се случва след бъбречна трансплантация в университетската болница "Александровска". За случая стана ясно от жалба на майката на Петър Стоянов – Симона Стоянова – до здравния министър. В нея се твърди, че ИА "Медицински надзор" умишлено..
Gen Z взема кредити по-безотговорно от милениумите и поколенията преди тях. Това каза пред БНР Лилия Димитрова, председател на Асоциацията за управление на вземания. Тя подчерта необходимостта от по-голяма финансова грамотност. Димитрова обърна внимание върху въпроса един кредитополучател колко успоредни кредита има , не само на каква..
Три рейтингови агенции повишиха кредитния рейтинг на България в седмицата, в която получихме зелена светлина за въвеждане на единната европейска валута от 1 януари догодина. Scope Ratings даде на страната ни рейтинг от А- (А минус) в местна и чуждестранна валута, с което за първи път влязохме в най-високата скала от инвестиционния клас...
Над пет километра е отсечката от Е-79, която минава през Кресна, а след влизането на България в Шенген и особено в сезона на лятото потокът от леки автомобили и камиони се е увеличил два пъти. Изграждането на последния участък от АМ "Струма", както и обходен път западно от Кресна ще отнеме поне пет години. Мерки за облекчаване на..
Не смятам, че има нещо, което може да осуети влизането ни в еврозоната. Това обясни пред БНР Любомир Каримански, член на УС на БНБ. "Вече е взето финалното решение. Предстои тежка работа , която трябва да бъде свършена до първи януари 2026 година, пък и след това. Но не би трябва да си поставяме като сериозен приоритет и цел за..
Българският трюфел е хит на европейския пазар, а брането му е сред високо платените професии у нас. Това твърдят търговци, които се занимават с..
" Ако се опитат да предизвикат предсрочни избори във Варна, много силно ще настъпят мотиката . Благо Коцев ще си ги спечели", предупреди председателят..
В страна, в която често чуваме за фалити на болници, липса на лекари и пациенти, които търсят помощ на километри от дома си, в Тутракан има едно място,..