Той определи като "много трудна задача" износа на украинско зърно през Варна. По думите му жп линията през Молдова стига до Констанца и е в окаяно състояние, тоест от Констанца до Варна "всичко трябва да е на камиони".
"Няма изградена инфраструктура първо за превоза на зърното по суша от Украйна до Варна. Преди Варна е Констанца – десет пъти по-голямо пристанище с инфраструктура, която отговаря на изискванията. Ние нямаме изградена инфраструктура за реекспорт. Това зърно трябва да се съхрани за известно време тук, да се сложи в бази, след това да се товари. Пристанище Констанца има такава инфраструктура за около 3 милиона тона. Пристанище Варна е за около 200 хиляди тона, което не достига и при износа на нашата произведена продукция", поясни Костадинов в предаването "Преди всички".
Опашките на пристанището през лятото са километрични, наредени с камиони, описа ситуацията той, като я нарече "трудна борба".
Ако пристанището се натовари допълнително с реекпорт, това ще е пагубно за нашия износ, подчерта Костадин Костадинов.
"Отделно може да срази и нашата цена, българската, която няма да отговаря на тези изисквания, понеже оттам ще дойде евентуално по-евтина пшеница."
Нашето пристанище е изградено за износ, а не за реекспорт, уточни той.
"Представете си 1000 камиона да пътуват от Украйна до Варна и да се наредят на опашка пред пристанището."
Като основен проблем той открои наземната логистика до България. Железопътният транспорт би преминавал през 13 гранични пункта, европейската инфраструктура не е подготвена за такива мащабни превози, допълни Ников.
За количество от 1 милион тона например ще бъдат необходими около 19-20 хиляди жп вагона. Откъде ще дойдат тези вагони, попита Ников и уточни, че европейските пристанища използват основно контейнери.
По думите му преди войната Украйна е изнасяла 6 милиона тона зърно през пристанища, а сега всичко е блокирано.
"Опитите за интервенция, превоз към Варна, за мен са малко абстрактни", отбеляза Дойчив Ников.
В Констанца има изградени оперативни и високоефективни мощности, ние нямаме модерни такива, подчерта Дойчин Ников.
"За мен възможностите за реален експорт на жито са държави, които имат пряка граница с Украйна – Полша и Румъния, които имат високоефективни жп логистични коридори, имат изградени пристанищни мощности за бързо товарене и силози по пристанищата."
Повече по темата слушайте в звуковия файл.
По данни на Националния статистически институт България е на пето място по най-ниска безработица в Европейския съюз . Нивото на безработица у нас е под средното и намалява по-бързо отколкото средното ниво в Европа. Нивото на младежката безработица в България също е сравнително ниско - 15% , като се доближава до средното за страните от..
Как да бъде запазено и поддържано доверието на обществото към медиите – това е централната тема за участниците в медийната конференция на Международната асоциация на обществените медии, която се провежда в София. Събитието беше открито от президента Румен Радев и генералния директор на БНР Милен Митев. Форумът събра в столицата представители на..
Физиономиите, които се съревновават за властта в България днес, са безобразни - техните силуети деградират сами по себе си, техният политически език е език на скритото насилие и жаргонизиран сексуално и през жест, и през намек, което представлява едно послание за политическия процес. Коментара направи пред БНР д-р Николай Михайлов, психиатър,..
" Не сме тук, за да отричаме технологиите и да има забрани. А сме тук, за да използваме това, което ни дават технологиите, но да го използваме разумно, етично и отговорно ". Това заяви пред БНР Десислава Бенина от Института за изкуствен интелект и преподавател в Националната търговско-банкова гимназия. Наскоро тя е защитила магистърска теза,..
"Това не е изолиран изблик на агресия, а предсказуем резултат от години натрупани пропуски . Много млади хора в днешно време растат без стабилни възрастни, без подкрепа, без емоционален език, с който да изразяват това, което се случва. Когато не могат да изкажат това, което се случва с тях, го показват понякога и с нож ." Това мнение изрази..
Може ли транспортният стрес да се облекчи, ако виждаме онлайн къде се намира транспортното средство, което чакаме? За София вече има ново мобилно приложение, което показва в реално време къде са всички тролеи, трамваи и автобуси . Направено е обикновен човек с помощта на отворените данни на града. Борихме се за отворени данни 10 години ,..
Да се спрат незаконните строителни дейности в и около територията на Боянското блато - това искат природозащитници и жители на столичния район "Бояна", които излизат днес на протест. Те призовават кмета Васил Теризев и главния архитект на София да спрат застрояването на природния резерват, местообитание на редки видове птици. Според експерти..
Физиономиите, които се съревновават за властта в България днес, са безобразни - техните силуети деградират сами по себе си, техният политически език е..
БСП няма да влезе в парламента при следващи избори, Борисов е унижен от Пеевски и ДПС-НН няма да влезе пряко във властта, защото не иска да носи..
Без яснота за постигнатите договорености приключи коалиционният Съвет за съвместно управление. На него партньорите в кабинета от ГЕРБ-СДС, БСП и..