Мнението е на Дору Драгомир, председател на Двустранната търговска камара България - Румъния, която има офиси в София и в Букурещ.
По думите му около 4 милиона румънски граждани пътуват през България до Гърция и до Турция, особено в разгара на сезона на отпуските, а България е сред дестинациите за екскурзии и почивки за румънците.
"Предложихме на властите и в двете страни да се създаде зелен коридор за пътуващите по работа и бизнес в рамките на граничните пунктове, но идеята ни не срещна подкрепа. Не се разбрахме и по предложението за абонаментна такса за преминаване по моста, както и за електронното плащане на таксата за моста. Но не се отказваме да търсим решение на проблема. Всъщност в момента има малко известна в България възможност за закупуване на ваучери, с които да се плати предварително таксата за моста при излизане от Румъния и така да се намали част от чакането на границата. Работим и за подобряването инфраструктурата, която свързва двете страни. Мисля, че ако имахме десет моста над Дунава, със сигурност нямаше да е проблем да се пътува между Румъния и България", допълни Драгомир в предаването "12+3".
До момента конкретни действия за строителство на нови мостове няма. Но когато изобщо говорим за инфраструктура, трябва да кажем, че не става дума само за мостове. Трябва да решим и как, когато тези съоръжения бъдат построени, ще се свържат с останалата част от страните ни. В момента Румъния в южната си част и България в северната си нямат реална инфраструктура за свързване на мостовете, когато те бъдат построени. Вторият мост при Русе - Гюргево може да е факт, но въпросът е от Русе къде ще отива трафикът, защото в района няма магистрала, няма скоростен път.
България и Румъния не са държави от Шенгенското пространство и това е сред причините за образуващите се опашки по граничните пунктове. Има идеи за създаване на т.нар. мини шенгенско пространство между България и Румъния, но има коментари, че от правна гледна точка това не е възможно. Но доколко според бизнеса такава идея е реалистична?
Аз също имам информация, че създаването на т.нар. мини Шенген не е възможно. Да не забравяме, че причината Румъния и България да са извън Шенгенската зона са проблемите им с корупцията. Но извън това мисля, че ако на междуправителствено ниво има интерес, то може да се намерят решения, за да се увеличи възможността за бърз транспорт. Що се отнася само до Румъния и България някои от стъпките в тази посока вече са направени. Така на границата между Русе и Гюргево вече има зелена линия за малките камиони и преминават много по-бързо. Обсъждат се и въпросите за възобновяването на фериботната линия между Русе и Гюргево. Водят се и разговори с Министерството на транспорта на Румъния за въвеждане на електронно плащане на таксите за моста и продължаваме да търсим най-доброто решение за държавата и за бизнеса. Сега въпросът е колко бързо ще успеем да продължим с това.
Системата на опазване на недвижимото културно наследство е абсолютно разрушена . Това заяви пред БНР арх. Петър Петров, бивш директор на Националния институт за недвижимо културно наследство Общественици и експерти, ангажирани в опазването на културното наследство, се противопоставиха на законови промени. В специална декларация те настояват..
Националната менторска програма на платформата Менторите.БГ е предложена за награда в кампанията за насърчаване на предприемачеството, съобщават от фондация "За добрите примери в бизнеса". Европейските награди за насърчаване на предприемачеството се връчват всяка година. В конкурса участват всички страни от ЕС. Носителите на наградите ще бъдат..
Ще се строи параклис на св. Иван Рилски на Седемте езера. Идеята е от поне 40 години, каза за БНР архирейският наместник на Дупница отец Георги Паликарски. Вече се предприемат съответните процедури пред Министерството на околната среда и пред ръководството на НП "Рила" за издаване на разрешително. Екоактивисти обаче са против. Вече е..
Японските власти призоваха милиони хора да се евакуират от домовете си, след като проливни дъждове предизвикаха наводнения и свлачища в югозападната част на страната, предаде АФП. Няколко местни жители остават в неизвестност. Телевизионни кадри от различни общности в префектура Кумамото показват къщи, магазини и превозни средства, потопени в около метър..
Делът на свободните офиси в столицата продължава да се свива през второто тримесечие на годината, постигнато е най-ниското равнище за последните 3 години и половина - 12.9%. Данните са на консултантска компания за бизнес имоти. Близо 2/3 от наетите площи са за компании в сферата на IT, финанси и професионални услуги, но вече има наематели от сферите на..
Въвеждането на еврото няма да промени начина на попълване на митническите декларации – това обяснява пред БНР Кольо Колев, директор на "Информационни системи и аналитична дейност" в Централното митническо управление. " Няма промяна за икономическите оператори ." Информационните системи на Митниците, които следва да бъдат преработени, в..
"Това е закъснял законопроект, който не покрива целите, за които е закъснял . Този законопроект не е нов, той се движи в годините. Промените в него обаче не са за добро. Промените го правят силно лобистки - регламентира минимални надценки за едни, максимални за други." Това мнение изрази пред БНР Александър Йоцев, бивш заместник-министър..
Ежедневните тренировки не водят до по-бърз ефект за тялото ни през лятото – организмът ни има лимит, който може да понесе и да се възстанови, а..
Стефан Арсов е юрист по образование, завършил Юридическия факултет на Софийския университет „Св. Климент Охридски“. Кариерата му започва в частния..
"Апаратът е сигурен. Няма допуснати грешки. Признава се за изобретение, а Асен Йорданов - за изобретател. Датата 10 август 1915 година да се счита..