Да попаднеш на генерална репетиция невинаги е късмет. На сцената на Телавивската опера течеше „Травиата“. Познатата прекрасна музика и пъстротията на моден подиум, защото според интерпретацията на режисьора Алесандро Талеви действието се развиваше по време на модно ревю, а Виолета би трябвало да е манекенка, облечена в червени рокли. Познатите арии бяха изпълнени без грешка. Навремето, когато Даниел Орен дирижираше генералната репетиция, имаше безброй спирания и поправки. Тук всичко си течеше спокойно. Солистите успешно маркираха ролите си.
Гледахме втория състав и липсваше Хила Баджо, която щеше да пее ролята на Виолета на премиерата и присъствието на която винаги е ярко. Дори американският тенор в ролята на Алфред изглеждаше като преоблечен в модни дрехи хъшлак. А може би ефектът е търсен! Колеги, които са попаднали на репетицията за фоторепортери, твърдят, че италианският тенор Оресте Козиме, който пее в първия състав, е много красив и представителен.
След края на представлението открих, че публиката е разделена на две. Младите говореха само за костюмите. Тяхна художничка е Аня Ван Краг, известна датска моделиерка, бивш водещ дизайнер в Модна къща Dior. Не за пръв път операта и модата се съюзяват. Дизайнери на Valentino са правили костюми за Римската опера, Givenchy е сътрудничил с Парижката опера, а модна къща Com de Gerson е имала общ проект с Виенската опера. Постановката на „Травиата“ в Израелската опера е поддържана от модна къща Factory 54. Тяхната концепция е, че модата е културен оазис на висшето общество. Опитали са се да представят сцената-подиум като свят на авангардното изкуство, където се акцентира на човешката уязвимост и смъртност. Великолепието на костюмите показва напрежението между света на политиката и меценатството и този на изкуството. Най-силно това личеше на бала във второ действие.
По-възрастните зрители спореха доколко младият диригент на оркестъра на Израелската опера /Симфоничният оркестър на Ришон ле Цион/ Дан Етингер е повлиян от Сержу Челибидаке - известният конкурент на Херберт фон Караян. При Челибидаке, привърженик на уникалността на всяко представяне пред публика /и затова е ненавиждал записите, които му изглаждали като „музикални консерви“/, е много важен диалога с оркестрантите. В свое изказване за ролята на диригента Рикардо Мути твърди, че той е диктатор над оркестъра, но има и изключения и такова е Чилибидаке, който успява да увлече в своята кауза музикантите и те забравят всичко по време на концерта. Точно такава „магия“ се случи по време на генералната репетиция на „Травиата“ в Тел Авив, при това не само с инструменталистите, а и с хора под палката на Асаф Бенраф. Дали защото залата беше пълна основно с техни роднини и приятели или действително диригентите ги бяха увлекли, но чутото беше вълшебно. Възрастните зрителки си припомняха как са слушали Чeлибидаке в Букурещ, откъдето е родом, в Париж или Мюнхен, а също по време на двата му гастрола в Израел, когато е успял да накара прочутата със своя стил Израелска филхармония да звучи различно с типичните за него допълнителни забавяния на бавните части и стремителни забързвания – в бързите. Запазеният му знак е дирижиране със стърчащо кутре. А в Израел започват своя път двама диригенти, за които скоро ще се говори с уважение на световните сцени. Единият е Дан Етингер - на оперния оркестър, и другият – наследникът на Зубин Мета във Филхармонията Лави Шани, който направи празник заключителния концерт на този необикновен състав, всеки музикант от който би могъл да е солист. А публиката се наслади на необичайното звучене на оркестъра и на истинския танц на диригента, изразителността на чиито ръце могат да се сравнят с тези на Мая Плисецкая.
С концерт на Симфоничния оркестър на БНР ще бъдат открити 40-ите Празници на изкуствата "Аполония" в Созопол . Това каза пред БНР Маргарита Димитрова, изпълнителен директор на Фондация "Аполония". "Това, което става в Созопол, са едни много смислени събития, наложени през "Аполония" и през културния афиш, който всяка година има", добави тя. От..
Институтът „Сервантес“ в София ще е домакин на поредица от специално създадени филмови плакати , обединени от името "Кино Испания: Плакати за филми с награди" . Автор на изложбата, която се открива в галерията на института (ул. „Света София“ №3) на 19 юни, сряда, е дизайнера Ерина Боянова. Проектът представя 7 нови постера, създадени за 7..
За 27-и път в Ямбол ще се проведат Театралните празници "Невена Коканова" . За първа година фестивалът ще продължи не пет, а седем дни, като в програмата е включен и премиерен спектакъл на ямболския драматичен театър. През тази година Драматичният театър "Невена Коканова" в Ямбол отбелязва 75 години от обявяването си за държавен културен..
Васил Гайдаров е на 30 години. Внук е на художника Вълко Гайдаров. Живее и твори в ателието на дядо си. Авторът влиза водещ по успех в специалност "Графика" на Националната художествена академия, но бунтарската му същност не намира мотивация да завърши своето обучение в академията. Неговият псевдоним е Потрес Арт, рисува основно..
На 22 и 23 юни от 18.30 ч в голямата зала на Доходното здание в Русе повече от 200 танцьори ще излязат заедно на сцената, за да отпразнуват 55-годишнината на Детско-юношеския фолклорен ансамбъл "Зорница". "Свети ми вечно, звезда зорнице" е мотото на концертите, които със сигурност ще препълнят голямата зала на Доходното здание идните събота и..
"Това, което си създал, това е твоят живот". Тези вдъхновяващи слова ни завеща големият Дечко Узунов и те резонират с всяка негова творба, отразяват философията му, че изкуството не е просто професия, а самият живот, изпълнен с творчество, страст и отдаденост. В една специална вечер на "Нощен хоризонт" гостува Аделина Филева, директор на..
Първият Национален фестивал на частните театрални школи “ИМА̀ГО” ще се проведе на 28-и, 29-и и 30-и юни в НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов". "Ресурсът на театралните школи в България е огромен. Във всеки областен град има, не само в София. Преди няколко години решихме да създадем Асоциацията на частните театрални школи (АЧТШ), за да можем да..
С контактьорски групи на мен ми е обидно да си говоря, не знам на другите как не им е обидно. Борисов е човекът лидер и него искам да изслушам...
" Тази коалиция във вида, в който е, няма видимо политическо бъдеще . Вече подкрепата е твърде ниска. Тенденцията е пределно ясна. Продължаването на..