Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

"Политиците да помислят дали тунелът под Петрохан и АМ "Рила" да не бъдат дадени на концесия"

Иван Шишков: 12-те години назад в МРРБ са политика без политики

"В България за 12 години са построени около 20% от нужните магистрали"

Министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков
Снимка: Савина Спасова, БНР

"12-те години назад в Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) представляват политика без политики и говорене без проекти. Това, което се случва и във ВиК сектора, и в пътищата, е едно и също".

Това заяви пред БНР служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков.

Той коментира започналото финализиране на втория етап от строителството на интерконектора Гърция - България:

"Интерконекторът работи с пълния си капацитет, но не е завършен като строеж. Ако не го бяхме разделили изграждането му на етапи, към този момент нямаше да тече газ по интерконектора, или трябваше да си затворим очите и да въведем обекта в експлоатация, без да са завършени всички строителни работи. ... Пътят към интерконектора трябва да бъде завършен, да се завършат и антиерозионните мерки, за да бъде финализиран цялостният проект".

Министър Иван Шишков беше категоричен, че доизграждането на обекта не представлява риск за интерконектора.

"Входът към България от Европа не е европейски", каза арх. Шишков във връзка с изграждането на магистрала "Европа" и предстоящото и свързване с ГКПП "Калотина".

150 метра от пътя - между граничния пункт и началото на магистралата - не са в проекта, посочи той:

"Трябваше да останат с по една лента, но няма да остане. Започва в нищото и завършва в нищото. Очаквам да бъде внесен проект и да бъде одобрен с по две ленти в двете посоки. Ще загубим финансиране от това, че се забавихме с ПУП, който е от Сливница до София. ... Документите са готови, но седемте месеца не мога да ги върна. Тези седем месеца могат да ни костват загуба на европейски пари".

И за АМ "Хемус" имаше много говорене, но нямаше проекти, каза служебният министър на регионалното развитие и благоустройството:

"Както беше тръгнало строителството на "Хемус" - нямаше да доживеем да я видим цяла. ... Внасям в Министерски съвет Текст за търпимост, който ще предложа на депутатите да бъде одобрен, с който да можем да регламентираме незаконното строителство, което държавата в рамките на 2020-2021 г. си е позволила да строи".

В България за 12 години са построени около 20% от нужните магистрали, каза Шишков, като се позова на направен от МРРБ анализ:

"Всички питат има ли пари, а за казвам, че няма проекти. ... Политиците да помислят дали тунелът под Петрохан и АМ "Рила" да не бъдат дадени на концесия, за да има пари и за социални дейности, а не само за строителство на инфраструктурни обекти. ... Всички магистрали, които трябва да се построят, а това са над 1000 км, трябва да помислим за кои от тях ще дадем пари от бюджета на държавата и за кои трябва да го направим по друг начин".

Трябва да е ясно, че Европа ни дава все по-малко пари за магистрали, подчерта министър Шишков и обясни: "Изпуснахме момента, защото нямахме проекти".

Има пари и са сключени договори за зимното почистване на пътищата, заяви той и уточни, че са проведени конкурси и вече се дават 15% аванс на фирмите, за да закупят материали.

По думите на служебния министър на регионалното развитие и благоустройството проблемът на жителите на Омуртаг е изключително голям и съобщи, че във вторник, 29 ноември, ще проведе среща със "заинтересованите по случая".

"Когато няма обща политика, проблемът се замита и когато се изостря, тогава всички започват да говорят за него. ... Трябва първо да се подобри състоянието и след това да има глобално решение. В България не се решават проблемите глобално, а винаги по по-различен начин. Проблемите трябва да се извадят и да се направи ясна стратегия за решаването им", коментира той.

Програмата за саниране се очаква да започне в началото на декември, съобщи още министър Шишков. 

Прогнозата на арх. Иван Шишков е строителството на Национална детска болница да започне в началото на втората половина на 2022 г.

Интервюто на Диана Янкулова с Иван Шишков в предаването "Неделя 150" можете да чуете от звуковия файл.

Вижте го и на видео!



По публикацията работи: Наталия Кръстева

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Запечатаха централата на ДПС на бул. "Стамболийски"

Централата на ДПС беше запечатана. Представители на областната управа влязоха в сградата на Централния съвет на политическа партия "Движение за права и свободи" (ДПС) на столичния бул. "Александър Стамболийски" 45А в изпълнение на заповед на областния управител Стефан Арсов от 2 май. В заповедта е наредено да бъде иззет от политическа..

публикувано на 19.05.25 в 13:59
Петър Витанов

Петър Витанов: Отказвам като гражданин на София да съм заложник на политически борби

Отказвам като гражданин на София да съм заложник на политически  борби. Това заяви пред БНР бившият евродепутат от БСП Петър Витанов и добави, че като ляв човек подкрепя протестни действия за достойни доходи.  "Зад подобен протест има хора, които се възползват от абсолютно изконните искания на работниците, това са политически..

публикувано на 19.05.25 в 13:39

Договорени са допълнителни 15 млн. лв. за столичния градски транспорт

Правителството ще осигури 15 милиона лева допълнително към субсидията на градския транспорт на София, научи БНР. Това е договорено преди минути на среща на премиера Росен Желязков със синдикални лидери. Кметът Васил Терзиев не е присъствал на срещата. Синдикатите не могат да се ангажират дали гражданското неподчинение ще бъде..

публикувано на 19.05.25 в 13:38
Деян Николов говори на брифинга на общинските съветници от

Деян Николов за кризата с градския транспорт на София: Липсата на диалог доведе дотук!

Ние подкрепяме протеста на шофьорите . Това заяви пред БНР Деян Николов, съветник от "Възраждане" в Столичния общински съвет.  "Макар че е съвсем вероятно той да има някаква политическа окраска. Въпреки това исканията им са справедливи".  Блокадата на градския транспорт в София остава, а протестиращите събират и подписка за безсрочна..

публикувано на 19.05.25 в 13:35
Блокада в гараж

Споделен транспорт за учениците преди матурите на 21 и 23 май

Репортерска проверка на програма "Хоризонт" на БНР в социалните мрежи показа, че и днес софиянци се организират за споделен транспорт за учениците, които ще се явяват на зрелостни изпити на 21 и 23 май.  За по-лесно откриване на информация в мрежите има създаден хаштаг #Матури25. Така всеки търсещ или предлагащ транспорт може по-бързо да се..

публикувано на 19.05.25 в 13:25
Заместник-министърът на труда и социалната политика Наталия Ефремова

Индивидуални дигитални сметки за обучение с цел повишаване на квалификацията на заети и безработни

Индивидуални дигитални сметки за обучение са сред новите инструменти за повишаване на квалификацията на заети и на безработни, съобщи заместник-министърът на труда и социалната политика Наталия Ефремова. Инициативата ще се финансира от оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" и се очаква да заработи експериментално до края на..

публикувано на 19.05.25 в 13:23
Френски полицай на плажна отсечка, която мигранти използват за отправна точка за прекосяване на Ламанша.

Един загинал и 60 спасени при потъване на лодка с мигранти в Ламанша

Един човек е загинал и 60 са спасени, след като лодка с мигранти е потънала край френския бряг в Ламанша. Сред оцелелите са майка с дете, страдащи от хипотермия, които са транспортирани по въздух до болница. "Скай нюз" съобщи, позовавайки се на френски официални лица, че лодката е потънала близо до Булон сюр Мер при опит да прекоси Ламанша...

публикувано на 19.05.25 в 13:09