Вчера отново имаше инцидент с влак. Той се блъсна в паднала скала по пътя София –Бургас, между Клисура и Христо Даново. Един от вагоните и локомотивът дерайлираха.
Професор Симеон Ананиев, който е представител на Асоциацията на железопътните предприятия, обясни пред БНР, че от 30 години нищо не се прави по отношение на съвременните системи за безопасност и оценка на риска.
„Трябва да има обучени хора, които да използват съвременни системи, като видеонаблюдение. Това изисква друг вид мениджмънт. По-лесно е да си мениджър на нещо, което не се развива“.
Той обясни още, че по европейските проекти, свързани с жп инфраструктурата, е предвидено това, което ние искаме
„А ние настояваме да е колкото се може по-старо, за да може едни наши фирми, с по-стари елементи и системи, да печелят. Железопътната инфраструктура по-лошо усвоява средства от пътната“.
Професорът открива причините за това в мениджмънта и постоянното сменяне на управители, както и в назначаването на хората, които се занимават с всякакъв вид бизнес.
„Така се усвояват едни пари по най-лесния начин. Без дългосрочни програми, без още сега да започне обучение на персонала“.
„Всички са създали звена за развитието им. Тук чака да мине поредната политическа вълна.“
В едно недалечно минало имахме специална подготовка за зимни условия, напомни той.
„Необходими материали, провеждаха се прегледи, имаше отговорници. Сега не знам да има нещо такова. То е забравено от модерните мениджъри. Затова сме в това плачевно състояние“.Професорът констатира, че у нас железница просто е забравена.
„С обрасли и неподдържани гари, с липса на апарати за билети и тънеща в мърсотия“.
За разрешаване на проблемите обаче е необходима дългосрочна стратегия, обясни Ананиев.
„Трябва да се започне с обучение на кадри. Непрекъснатата смяна и обещания не са полезни за железниците“.
Той обясни, че ситуацията при товарните превози е малко по-различна.
„В товарния жп транспорт има 16 компании, сред тях и частни, които увеличават товарния трафик през България. Надявам се, че през 2024 година ще влязат още такива, които да осигуряват и пътническите превози“.
В Европа текат 2 процедури за пътна безопасност срещу страната ни, напомни той и заяви, че едва ли ще са единствените.
„Може би ще започнат 4 или 5 процедури за неизпълнение на европейските критерии за безопасност и оперативна несъвместимост“
Професор Ананиев очаква пътуването с железниците да стане по-привлекателно, когато след дойдат и други жп превозвачи, а в Национална компания „Железопътна инфраструктура“ има адекватни ръководители.
Цялото интервю на Даниела Големинова и Мила Младенова с проф. Симеон Ананиев може да чуете в звуковия файл.
Двама от кандидатите за президент на Румъния внесоха жалби в Конституционния съд на страната с искане за анулиране на резултатите от вота на 24 ноември, съобщават местни медии. Президентските избори в северната ни съседка бяха спечелени изненадващо от независимия кандидат, известен с проруските си и антинатовски позиици Калин Джорджеску, който получи..
На официална церемония в Ректората на Софийски университет "Св. Климент Охридски" бяха обявени трите победителки в 14-ото издание на Националната програма "За жените в науката". Всички те получиха по 5000 евро награда за подпомагане на кариерното им развитие. "За жените в науката" е инициатива на Националната комисия за ЮНЕСКО - България, Софийския..
Не са засечени взривни вещества при проверката на пратки в куриерска фирма в София, съобщиха от МВР. Няма причини за притеснение, допълниха от вътрешното министерство. Проверката вече е приключила. Рентген е засякъл взривни вещества в пратки на куриерска фирма в София По-рано тази вечер беше задействана апаратура за откриване на опасни..
При предсрочно прекратяване на договорите с мобилните оператори клиентите вече ще дължат само стандартната неустойка в размер до три месечни вноски. Начисляваните досега допълнително лихви за неизползваните от абонатите отстъпки за времето до изтичането на договора са неравноправни условия, които трябва да отпаднат до един месец, съобщиха от..
Българи от Западните покрайнини поставиха черна кърпа върху бюста на Васил Левски в Босилеград по случай 105-ата годишнина от Ньойския дотовор, с който над 200 000 българи остават извън границите на България. Босилеградчани отпътуваха днес за София за участие в митинга по повод годишнината от Ньойския договор в София. В Босилеград решиха по този..
От Войнишкия лъв при НДК тръгва шествие "Български марш", организирано от ВМРО по повод 105-годишнината от подписването на Ньойския договор. Тук звучи "Шуми Марица", чуват се и тъпани, виждат се и български знамена. В деня, в който през 1919 година е подписан Ньойският договор, членове и симпатизанти на ВМРО се събраха пред Войнишкия паметник в..
Самата израелска държава си поставя различни цели по отношение на двете терористични организация. За "Хамас" да бъде ликвидирана и изкоренена, те са в малка територия - 365 кв. км в Ивицата Газа, която до 2005 г. беше в Израел. Докато "Хизбула" е част от една независима арабска държава, член на Общото събрание на ООН, активно и авторитетно..
Имаме абсурди – вторият иска лидерска среща с първия и в същото време не го признава за лидер. За какво е тогава лидерската среща? Това каза..
И шестият опит да бъде избран председател на 51-вото Народно събрание се провали. Нито един от предложените четирима кандидати не успя да събере..
Със съмишленици обмисляме създаване на политически проект , когато сме готови - тогава ще го обявим. Това каза пред БНР Корнелия Нинова, бивш..