Авиационният сектор у нас е проявил по-голяма гъвкавост, отколкото големите западноевропейски компании във връзка с предизвикателствата, пред които секторът беше изправен в периода на Covid. Този извод правят от Асоциацията на българските авиокомпании. Финансовата подкрепа от страна на държавата в размер на 60 милиона лева е била от съществено значение за сектора преди отпадането на COVID-19 ограниченията през 2022 г., когато авиационният сектор изпитваше сериозни финансови затруднения.
Асоциацията на българските авиокомпании провежда Традиционната си годишна среща. На нея се връчват Годишните журналистически награди на организацията. Награда за коректно отразяване на авиационната тематика е присъдена на Мила Младенова – БНР, "Хоризонт".
Екипът за проверка на факти на Българското национално радио по проекта “За по-добра медийна среда“ също беше отличен като оценка за неговата работа. Наградата получи неговият ръководител Марина Цекова.
Над 186 млрд. долара са достигнали загубите в авиационната индустрия в света по време на коронавируса въпреки финансовите помощи от правителствата към авиокомпаниите, сочат данните на Международната асоциация за въздушен транспорт – ИАТА.
След премахване на ограниченията в последните месеци бяхме свидетели на редица проблеми - закъснения, по-малко полети, отменени полети, опашки, стачки, по-високи цени, като основните причини са свързани с недостига на персонал, забавени доставки от страна на производителите на самолети, недостиг на капацитет на базите за техническо обслужване на самолети. Войната в Украйна доведе до нови предизвикателства
По данни на Международната асоциация за въздушен транспорт – ИАТА в световен мащаб броят на превозените пътници през 2022 г. е достигнал 70% от нивата на 2019 г., а за настоящата се очаква да достигне 85,5% от тези през 2019. По-гъвкавите се оказаха по-подготвени и успяха да преодолеят този стрес. Българските авиокомпании влизат в тази група, каза председателят на Асоциацията на българските авиокомпании Светослав Станулов. 19 са действащите въздушни превозвачи с валиден оперативен лиценз към края на миналата година
В момента повечето самолети на българските авиокомпании работят на други пазари. Запазва се и се задълбочава тенденцията за забележимо и трайно навлизане на българските авиокомпании на европейския пазар. Карго полетите се изпълняват изцяло в Европа. Работата на чуждестранни пазари осигурява по-голяма гъвкавост, по-равномерна заетост през годината и икономическа стабилност на българските оператори.
България се утвърждава като важен европейски център за техническо обслужване и ремонт на самолети в Източна Европа, посочват от Асоциацията на българските авиокомпании. Тези бази се увеличиха, а някои от тях увеличиха капацитета си. Линиите за техническо обслужване на 150-местни самолети е нараснал на 17 - спрямо 12 през 2018 г. В момента за българската авиация са нужни 4 или 5 бази, което създава значителни експортни възможности.
Българската гражданска авиация разполага с два учебно-квалификационни центъра за обучение на пилоти, техници и кабинен екипаж, както и действащи учебни центрове за първоначално обучение на пилоти, а кадрите се подготвят в съответствие с европейските изисквания. Въпреки това продължава тенденцията за недостиг на пилоти :
Международните полети традиционно се осъществяват през 4-те летища - София, Варна, Бургас и Пловдив. През миналата година са достигнати близо 75% от нивото на пътниците по международни полети през 2019г. и те са били близо 8 милиона 584 хиляди за четирите летища. Потвърждава се тенденцията за намаляване на броя на чартърните полети до България. Това се дължи на навлизането на нискотарифните превозвачи, както и на самостоятелното организиране от страна на туристите (по интернет) на техните пътувания.
До 2025 г. се очаква да бъдат достигнати нивата на пътнически превози от 2019 г., но икономическата ситуация може да бъде причина за забавяне. Летище "София" е обслужило около 67% от всички пътници по международни полети. Трафикът там се възстановява най-бързо като е достигнал 84% от пътникопотока през 2019. На летище "София" преобладават редовните полети. През Варна и Бургас преминават 33% от пътниците по всички международни полети, като много по-бързо се възстановяват пътниците по редовни линии, отколкото по чартърните.
В последните години значително се увеличиха разходите на авиокомпаниите. Какво да очакваме според Светослав Станулов:
"Основните приоритети остават същите. На първо място - безопасността на пътниците - както от техническа гледна точка, така и от гледна точка на квалификацията на персонала. Приоритет ще продължи да бъде и качеството на услугата. Важно е и да има и авиационна свързаност, както и посрещане на високите изисквания за екологичен транспорт".
Относно използването на по-устойчиво авиационно гориво – Христо Тодоров – член на управителния съвет на Асоциацията на българските авиокомпании заяви:
"Декарбонизацията на авиационния транспорт е може би най-актуалната в момента. Ориентираме се към самолети, които имат по-нисък разход на гориво".
Репортаж на Мила Младенова в предаването "12+3" можете да чуете от звуковия файл.
С камбанен звън от историческия храм "Свето Въведение Богородично" в Панагюрище започнаха тържествата, посветени на 149-ата годишнина от Априлското въстание. Стотици жители и гости на столицата на Четвъртия революционен окръг се включиха в литийното шествие, което пренесе Светините на Април 1876. Шествието беше водено от духовници, начело с..
Шефът на пловдивската митница Мирослав Беляшки вече е обвиняем, а прокуратурата е внесла искане в Софийския градски съд за постоянния му арест. От държавното обвинение съобщиха, че след анализ на събраните доказателства, наблюдаващият прокурор му е повдигнал обвинение за длъжностно престъпление, изразяващо се в действия по осуетяване на..
От днес са в сила новите по-високи цени на винетките. Годишната вече е 97 лв. при стара цена 87 лв., тримесечната струва 54 лв. при 48 лв. до сега, месечната винетка поскъпва с 3 лева - от 27 на 30 лв., седмичната вече струва 15 лв., а не 13 лв., както до сега. Уикенд винетката се увеличава от 9 на 10 лв., съобщиха от Агенция "Пъта..
Една от изчезващите професии е тази на книговезеца . Отбелязваме Международния ден на труда Книговезците са хората, които дават нов живот на старите книги , но ги правят така че да са красиви и естетически, да се харесват на своите притежатели. Правят го с любов и отношение към самата книга. Президентът за 1 май: Трудът не бива да е..
Инспекцията по труда във Велико Търново е инициирала производство по несъстоятелност за некоректен работодател, нарушил трудовото законодателство. Поводът за крайната мярка е неизплатени възнаграждения на работниците. Некоректната фирма, срещу която е образувано производство по несъстоятелност, заради дългосрочно забавени заплати, е в шивашкия..
Многохилядни протестни демонстрации се провеждат в цялата страна с искане за мир и социална справедливост. В Атина скандират: "Печалбите на работодателите се плащат с нашия живот". Лидерът на комунистическата партия и депутатите от опозицията бяха посрещнати с овации от демонстрантите. Увеличаване за заплати, пенсии и социални помощи..
От 10 ч. до 20 ч. днес се въвежда реверсивно движение в участък от главен път E-79 София – Кулата, при връзката на първокласния път с АМ „Струма“ и пътен възел "Симитли". Ще бъдат осигурят две ленти в посока Кулата и една лента в посока София, с което ще се облекчат пътуващите в посока границата с Гърция. След 20 ч. ще се възстанови..
"С навлизането на дигиталното евро еврозоната иска да обхване още по- голяма територия, защото, както казва Кристин Лагард, "нашата икономика..
Българският електроенергиен баланс все повече прилича на испанския. В последно време се инвестира основно в слънчеви мощности. Вятърни нови..
От мобилния оператор А1 не се ангажират със срок, в който ще бъде решен проблемът, довел до ограничения при повикванията и есемесите в мрежата им...