"Има чести аварии на локомотиви и повреда на вагони. Самата инфраструктура не позволява въвеждането на високоскоростни влакове. Работи се по осъществяването. Наличният подвижен състав в момента се движи със скорост, която не е по-голяма от 130 километра в час".
Самият ремонт на инфраструктурата налага да бъде изключена част от техниката, която защитава безопасността, обясни още той.
"Но всичко опира до човешкия фактор, до подготовката на един служител. Почти всички инциденти, както и този в Гърция, са следствие на това, че е допусната грешка от служител, който осъществява тази дейност. Никой не е застрахован, но ми се струва , че в България се работи добре по въпроса. Условията, които са наложени от гледна точка на движение на влаковете и правилниците, които се прилагат, би трябвало да не се допускат подобни инциденти".
В целия сектор на железопътния транспорт най-голям проблем е човешкия фактор, посочи изпълнителният директор.
"Средната възраст е 54-55 години. Самата работа не е много приятна, а започването й не се стимулира и от предлаганото възнаграждение. Средната заплата в БДЖ в момента е около 1170 лева. Няма интерес от страна на младите хора"
Подвижният състав е на над 40 години в по-голямата си част, обясни още инж. Атанасов.
"В момента тече модернизация на 20 броя локомотиви. Стараем се това, което може да се ремонтира, да бъде пуснато в експлоатация".
Изпълнителният директор на БДЖ смята, че се спекулира с 26-те милиона, отпуснати за ремонт и модернизация на 15 стари вагона. По думите му е преведен само аванс от 7 милиона лева. Атанасов коментира и изказване на Йордан Мирчев, бивш директор на БДЖ, който казва, че са закупени 50 мотрисни влака за 184 милиона евро и едва 27 от тях са в експлоатация в момента.
"Закупени бяха 50 броя мотриси и само една от тях беше нарязана на скрап, защото е претърпяла катастрофа. В момента има 49 мотриси. 46 от тях са предадени за ремонт. 30 вече се експлоатират, а 16 чакат да бъдат ремонтирани Има обаче проблем с липсата на някои части".
БДЖ дължи около 50 милиона лева на „Железопътна инфраструктура“ и те се погасяват постепенно, посочи инж. Атанасов. Железниците получават около 250 милиона лева на година от държавата, каза той.
"Около 220 милиона лева субсидия и 30 милиона капиталов трансфер за ремонти"
Той не вижда основание за поскъпване на билетите за БДЖ и отчита увеличаване на пътникопотока с 26% от началото на годината спрямо предходната. Отдава го на цените на горивата.
Инж. Атанасов обясни също, че се работи по вкарването в експроатация на закупените машини за закупеване на билети, за които бяха дадени над 400 хиляди лева.
Атанас Атанасов обясни, че пътува с влак. Семейството му също използва железниците. Той е категоричен, че няма основания да се притеснява от това.
Цялото интервю на Снежана Иванова с Атанас Атанасов може да чуете в звуковия файл.Европейската комисия отпусна на Гърция още 103 милиона евро за справяне с бежанския натиск. Допълнителното финансиране на Гърция е за разходи, свързани с приемане и настаняване на лица, търсещи убежище. Това съобщиха гръцки евродепутати за медиите. Еврокомисарят по сигурност и миграция Магнус Брунър е информирал гръцкото правителство, че..
Битката за Покровск се очертава като победа за Владимир Путин, но повече пропагандна, отколкото военна, сочи независимият военен експерт Юрий Фьодоров. Не така успешна е Русия в развитието на стратегическия си арсенал, въпреки афишираните от Кремъл неотдавнашни изпитания на най-новото руско оръжие. Нито крилатата ракета с ядрено задвижване..
С въвеждането на еврото България ще стане по-привлекателна за инвеститорите , заяви пред БНР Кристалина Георгиева - управляващ директор на Международния валутен фонд. Тя изрази удовлетворение от приемането на България в еврозоната, но и не спести препоръки към Европа да бъде по-конкурентоспособна . "Светът се промени много през последните..
За да бъде отворен първият преговорен клъстер за членството на Северна Македония в ЕС, тя трябва да приеме конституционни промени, които да гарантират включването на българите като държавнотворна народност. Това беше казано в доклада на Европейската комисия за напредъка по разширяването на Евросъюза. Северна Македония е сред най-критикуваните в..
В Кюстендил близо 1000 деца бяха прегледани за очни заболявания от екипи на Българското дружество по детска офталмология. Всеки преминал през прегледите малък пациент получава лист с резултатите от скрининга и препоръки за последващи действия, които родителите получават. И тук констатациите са, че около 8 процента от прегледаните имат сериозни зрителни..
Петнадесет студенти в първи курс и осем отлични ученици в 12-и клас ще получат еднократна финансова помощ за образование в рамките на президентската инициатива "Подкрепи една мечта". Тази есен стипендията за студентите е в размер на 5000 лева, а за учениците - 2517 лева. Сред предпочитаните специалности за студентите са социална педагогика и социални..
Гърция подписа договор със САЩ за 20 години доставка на втечнен газ.Осигурява се гориво за балканските страни, включително и България. Американският министър на енергетиката Крис Райт заяви на конференция в Атина, че Гърция се превръща във входна точка за Европа на американската търговия с енергия. Това 20-годишно споразумание идва, след..
Всеки трети българин изразява готовност да изложи на риск личния си живот, за да защити демокрацията, а всеки пети е готов да се запише като доброволец..
През 1897 година в центъра на столицата, по проект на швейцарския архитект Хайнрих Майер се издига еднокуполна сграда в стил неокласицизъм и късен..
Нас, българите, ни чакат много, много тежки моменти, купуване на коли на лизинг и апартаменти на кредит - ще вием, предупреди в интервю пред..