"Има чести аварии на локомотиви и повреда на вагони. Самата инфраструктура не позволява въвеждането на високоскоростни влакове. Работи се по осъществяването. Наличният подвижен състав в момента се движи със скорост, която не е по-голяма от 130 километра в час".
Самият ремонт на инфраструктурата налага да бъде изключена част от техниката, която защитава безопасността, обясни още той.
"Но всичко опира до човешкия фактор, до подготовката на един служител. Почти всички инциденти, както и този в Гърция, са следствие на това, че е допусната грешка от служител, който осъществява тази дейност. Никой не е застрахован, но ми се струва , че в България се работи добре по въпроса. Условията, които са наложени от гледна точка на движение на влаковете и правилниците, които се прилагат, би трябвало да не се допускат подобни инциденти".
В целия сектор на железопътния транспорт най-голям проблем е човешкия фактор, посочи изпълнителният директор.
"Средната възраст е 54-55 години. Самата работа не е много приятна, а започването й не се стимулира и от предлаганото възнаграждение. Средната заплата в БДЖ в момента е около 1170 лева. Няма интерес от страна на младите хора"
Подвижният състав е на над 40 години в по-голямата си част, обясни още инж. Атанасов.
"В момента тече модернизация на 20 броя локомотиви. Стараем се това, което може да се ремонтира, да бъде пуснато в експлоатация".
Изпълнителният директор на БДЖ смята, че се спекулира с 26-те милиона, отпуснати за ремонт и модернизация на 15 стари вагона. По думите му е преведен само аванс от 7 милиона лева. Атанасов коментира и изказване на Йордан Мирчев, бивш директор на БДЖ, който казва, че са закупени 50 мотрисни влака за 184 милиона евро и едва 27 от тях са в експлоатация в момента.
"Закупени бяха 50 броя мотриси и само една от тях беше нарязана на скрап, защото е претърпяла катастрофа. В момента има 49 мотриси. 46 от тях са предадени за ремонт. 30 вече се експлоатират, а 16 чакат да бъдат ремонтирани Има обаче проблем с липсата на някои части".
БДЖ дължи около 50 милиона лева на „Железопътна инфраструктура“ и те се погасяват постепенно, посочи инж. Атанасов. Железниците получават около 250 милиона лева на година от държавата, каза той.
"Около 220 милиона лева субсидия и 30 милиона капиталов трансфер за ремонти"
Той не вижда основание за поскъпване на билетите за БДЖ и отчита увеличаване на пътникопотока с 26% от началото на годината спрямо предходната. Отдава го на цените на горивата.
Инж. Атанасов обясни също, че се работи по вкарването в експроатация на закупените машини за закупеване на билети, за които бяха дадени над 400 хиляди лева.
Атанас Атанасов обясни, че пътува с влак. Семейството му също използва железниците. Той е категоричен, че няма основания да се притеснява от това.
Цялото интервю на Снежана Иванова с Атанас Атанасов може да чуете в звуковия файл.БСП и "Демократична България" са причината и днес да няма избран председател на НС. Такава е позицията на лидера на МЕЧ Радостин Василев, след като и днес парламентът не успя да започне. От първата сила ГЕРБ-СДС не се отказаха от председателската кандидатура на Рая Назарян, а тази на най-възрастният депутат - Силви Кирилов от "Има такъв..
Румънският премиер Марчел Чолаку написа във фейсбук, че Румъния и България ще влязат в Шенген на 1 януари 2025. Двете страни са изпълнили ангажиментите по охрана на външните граници на ЕС, предаде Радио Румъния. Днес в Будапеща унгарското председателство обяви, че Австрия се e съгласила да вдигне ветото си върху присъединяването на София и..
Сигнал до Окръжната прокуратура заради проблемите с водата в Шумен и близките села е подал днес кметът на община Шумен проф. Христо Христов. Той пое ангажимент пред шуменци да сезира отговорните институции и да работи за решаването на водния проблем в общината. "Първото нещо, което съм направил, е да сезирам прокуратурата за извършване на..
Служебният премиер Димитър Главчев очаква финалното решение за пълното приемане на България в Шенген на 12 декември. Румънският премиер: Румъния и България ще влязат в Шенген на 1 януари 2025 година В деня на срещата в Будапеща Главчев посети граничния пункт "Кулата". Илков на среща с вътрешните министри на Австрия, Унгария и..
Украинският парламент отмени днешното си заседание заради опасения от възможно ново руско ракетно нападение. Съветът НАТО-Украйна ще заседава на равнище посланици на 26 ноември в Брюксел за ескалацията на конфликта с Русия. Срещата е свикана по искане на Киев след вчерашната руска атака със свръхзвукова балистична ракета, способна да носи..
Бюджетен дефицит от 3% е панацея заради еврозоната. Въпросът е дали си заслужава да се плати цената от целия народ. Могат да го постигнат, като вдигнат данъци, осигуровки, замразят увеличения на заплати, но реално не знаем каква политика ще водят. Това коментира Атанас Кацарчев, главен икономист на КТ "Подкрепа", в интервю пред БНР...
Отиваме към нови избори, въпросът е как. Това заяви в кулоарите на парламента лидерът на "Възраждане" Костадин Костадинов веднага след като стана ясно, че поредният балотаж между Рая Назарян и Силви Кирилов, отново не е излъчил председател на НС. И петият опит – неуспешен: Няма избран председател на НС Според Костадинов обаче..
Обществото е заблудено за БДЖ, защото всеки чака частен превозвач да дойде с неговите хубави влакове и да предлага по-добра услуга. На..
БСП не е вече БСП! Не ние си тръгваме от БСП, а БСП си тръгва от нас! Това каза пред БНР Петко Тюфекчиев, който заедно с други членове на три..
"Обсъжда се желанието на евроатлантическото мнозинство в НС да влезем по най-бързия начин в еврозоната. Скритата инфлация е много по-голяма от..