"Има чести аварии на локомотиви и повреда на вагони. Самата инфраструктура не позволява въвеждането на високоскоростни влакове. Работи се по осъществяването. Наличният подвижен състав в момента се движи със скорост, която не е по-голяма от 130 километра в час".
Самият ремонт на инфраструктурата налага да бъде изключена част от техниката, която защитава безопасността, обясни още той.
"Но всичко опира до човешкия фактор, до подготовката на един служител. Почти всички инциденти, както и този в Гърция, са следствие на това, че е допусната грешка от служител, който осъществява тази дейност. Никой не е застрахован, но ми се струва , че в България се работи добре по въпроса. Условията, които са наложени от гледна точка на движение на влаковете и правилниците, които се прилагат, би трябвало да не се допускат подобни инциденти".
В целия сектор на железопътния транспорт най-голям проблем е човешкия фактор, посочи изпълнителният директор.
"Средната възраст е 54-55 години. Самата работа не е много приятна, а започването й не се стимулира и от предлаганото възнаграждение. Средната заплата в БДЖ в момента е около 1170 лева. Няма интерес от страна на младите хора"
Подвижният състав е на над 40 години в по-голямата си част, обясни още инж. Атанасов.
"В момента тече модернизация на 20 броя локомотиви. Стараем се това, което може да се ремонтира, да бъде пуснато в експлоатация".
Изпълнителният директор на БДЖ смята, че се спекулира с 26-те милиона, отпуснати за ремонт и модернизация на 15 стари вагона. По думите му е преведен само аванс от 7 милиона лева. Атанасов коментира и изказване на Йордан Мирчев, бивш директор на БДЖ, който казва, че са закупени 50 мотрисни влака за 184 милиона евро и едва 27 от тях са в експлоатация в момента.
"Закупени бяха 50 броя мотриси и само една от тях беше нарязана на скрап, защото е претърпяла катастрофа. В момента има 49 мотриси. 46 от тях са предадени за ремонт. 30 вече се експлоатират, а 16 чакат да бъдат ремонтирани Има обаче проблем с липсата на някои части".
БДЖ дължи около 50 милиона лева на „Железопътна инфраструктура“ и те се погасяват постепенно, посочи инж. Атанасов. Железниците получават около 250 милиона лева на година от държавата, каза той.
"Около 220 милиона лева субсидия и 30 милиона капиталов трансфер за ремонти"
Той не вижда основание за поскъпване на билетите за БДЖ и отчита увеличаване на пътникопотока с 26% от началото на годината спрямо предходната. Отдава го на цените на горивата.
Инж. Атанасов обясни също, че се работи по вкарването в експроатация на закупените машини за закупеване на билети, за които бяха дадени над 400 хиляди лева.
Атанас Атанасов обясни, че пътува с влак. Семейството му също използва железниците. Той е категоричен, че няма основания да се притеснява от това.
Цялото интервю на Снежана Иванова с Атанас Атанасов може да чуете в звуковия файл.Британският премиер Киър Стармър заяви, че сделката за прекратяване на огъня в ивицата Газа е "доста закъсняла" и призова за "огромен поток на хуманитарна помощ". Израел и "Хамас" са постигнали споразумение за примирие в Газа Какво предвижда споразумението между Израел и "Хамас"? Киър Стармър отново подчерта необходимостта от решение на..
В Италия за пореден ден имаше проблеми с железопътния транспорт, което предизвика негодуванието на опозицията, а управата на Италианските държавни железници поиска намесата на специалната разузнавателна служба. В жалбата към специалната полицейска служба Digos в Рим държавните железници изразяват съмнения за саботажи. Поради зачестилите..
Децата от между 6 и 11 години от великотърновските детски градини и училища през тази учебна година ще се учат как да разпознават симптомите на инсулта, за да бъдат полезни на своите близки и незабавно да потърсят лекарска помощ. Образователната програмата се казва "Бързи герои 112" и се подкрепя от Община Велико Търново. 70 общини в страната..
Четвърт трилион долара активи на Руската централна банка, замразени в по-голямата си част в Европа, да бъдат използвани за въоръжаване на Украйна. Това поиска украинският президент Володимир Зеленски, предаде Ройтерс. "Най-силната подкрепа за украинската армия ще е усвояването на тези 250 милиарда. Украйна ще вземе тези пари, ще вложи голяма част от..
Няма пострадали от влаковата композиция на частната компания, която се удари челно с влак на БДЖ. Това съобщи изпълнителния директор на компанията собственик на влака Калина Кискинова. Два товарни влака са се сблъскали между Кремиковци и Световрачене, има пострадали Двама души са загинали и шестима са ранени при влаковата катастрофа в Софийско..
Българските Военноморски сили приеха ротационното командване на Противоминната военноморска група в Черно море от командването от Република Турция в присъствието на командирите на ВМС на България, Румъния и Турция. Церемонията се състоя в Щаба на ВМС във Варна, новият командир на тактическото формирование на Противоминната военноморска..
Израел и Хамас се споразумяха за спиране на сраженията в Ивицата Газа и за размяна на израелски заложници с палестински затворници. С това се открива възможност за прекратяването на 15-месечната война, която разтърси Близкия изток. Израел и "Хамас" са постигнали споразумение за примирие в Газа Споразумението е постигнато след месеци на..
Това е идеалното центристко правителство, за което Бойко Борисов трябва да бъде поздравен. Много голямо събитие става в страната. Така..
"Оставаме в готовност - код жълто, условно ." Това каза пред БНР Васил Велев, председател на УС на Асоциацията на индустриалния капитал (АИКБ),..
"Знаците сочат натам, че той е и прежален, и похарчен . Може би се е превърнал в прекалено непоносим дори за онези, които досега поощряваха..