"Има чести аварии на локомотиви и повреда на вагони. Самата инфраструктура не позволява въвеждането на високоскоростни влакове. Работи се по осъществяването. Наличният подвижен състав в момента се движи със скорост, която не е по-голяма от 130 километра в час".
Самият ремонт на инфраструктурата налага да бъде изключена част от техниката, която защитава безопасността, обясни още той.
"Но всичко опира до човешкия фактор, до подготовката на един служител. Почти всички инциденти, както и този в Гърция, са следствие на това, че е допусната грешка от служител, който осъществява тази дейност. Никой не е застрахован, но ми се струва , че в България се работи добре по въпроса. Условията, които са наложени от гледна точка на движение на влаковете и правилниците, които се прилагат, би трябвало да не се допускат подобни инциденти".
В целия сектор на железопътния транспорт най-голям проблем е човешкия фактор, посочи изпълнителният директор.
"Средната възраст е 54-55 години. Самата работа не е много приятна, а започването й не се стимулира и от предлаганото възнаграждение. Средната заплата в БДЖ в момента е около 1170 лева. Няма интерес от страна на младите хора"
Подвижният състав е на над 40 години в по-голямата си част, обясни още инж. Атанасов.
"В момента тече модернизация на 20 броя локомотиви. Стараем се това, което може да се ремонтира, да бъде пуснато в експлоатация".
Изпълнителният директор на БДЖ смята, че се спекулира с 26-те милиона, отпуснати за ремонт и модернизация на 15 стари вагона. По думите му е преведен само аванс от 7 милиона лева. Атанасов коментира и изказване на Йордан Мирчев, бивш директор на БДЖ, който казва, че са закупени 50 мотрисни влака за 184 милиона евро и едва 27 от тях са в експлоатация в момента.
"Закупени бяха 50 броя мотриси и само една от тях беше нарязана на скрап, защото е претърпяла катастрофа. В момента има 49 мотриси. 46 от тях са предадени за ремонт. 30 вече се експлоатират, а 16 чакат да бъдат ремонтирани Има обаче проблем с липсата на някои части".
БДЖ дължи около 50 милиона лева на „Железопътна инфраструктура“ и те се погасяват постепенно, посочи инж. Атанасов. Железниците получават около 250 милиона лева на година от държавата, каза той.
"Около 220 милиона лева субсидия и 30 милиона капиталов трансфер за ремонти"
Той не вижда основание за поскъпване на билетите за БДЖ и отчита увеличаване на пътникопотока с 26% от началото на годината спрямо предходната. Отдава го на цените на горивата.
Инж. Атанасов обясни също, че се работи по вкарването в експроатация на закупените машини за закупеване на билети, за които бяха дадени над 400 хиляди лева.
Атанас Атанасов обясни, че пътува с влак. Семейството му също използва железниците. Той е категоричен, че няма основания да се притеснява от това.
Цялото интервю на Снежана Иванова с Атанас Атанасов може да чуете в звуковия файл.Комисията обяви, че ще "проучи внимателно" решението на Съда на ЕС и ще приеме ново решение, в което ще даде "по-подробно обяснение" на своята практика. "Ще продължим да спазваме стриктно съществуващата стабилна правна рамка, за да изпълним задълженията си. Оставаме напълно ангажирани с поддържането на откритост, отчетност и ясна комуникация с..
Американският президент Доналд Тръмп се срещна днес в Саудитска Арабия със сирийския лидер Ахмед ал Шараа, след като САЩ изненадващо обявиха, че вдигат всички санкции над ръководеното от ислямисти правителство и проучват възможности за нормализиране на връзките с Дамаск, предаде Ройтерс. Тръмп се срещна с Ал Шараа преди среща на високо равнище..
Парламентът включи в програмата си за работа за четвъртък изслушване за сключеното споразумение с турската компания "Боташ". Освен енергийния министър Жечо Станков депутатите ще изслушат и бившия служебен министър на енергетиката Росен Христов, бившия изпълнителен директор на "Булгаргаз" Деница Златева и бившия служебен министър на енергетиката..
До 13 часа е удължен протестът на работещите в градския транспорт на София. Тази сутрин служители затвориха гаражите и депата и нито едно превозно средство не излезе по разписание. Не беше спряно единствено движението на метрото. Протестът е организиран от КТ "Подкрепа" и КНСБ. Исканията на протестиращите са за по-високи заплати и по-добри..
Американският президент Доналд Тръмп благодари на арабските лидери за усилията за осигуряване на мир в Газа. В речта си пред Съвета за сътрудничество в Персийския залив той заяви, че се надява на бъдеще на "безопасност и достойнство" за палестинците, но това не може да се случи, когато лидерите на Газа продължават с насилието. Той също така благодари..
Много хора се страхуват от еврото, но 53% продължават да имат доверие в европейските институции , подчерта пред БНР преподавателят по социология Мила Минева. Според нея референдумът не е лечение за страхове. Лечението за страхове обаче е разказът за еврото , смята тя и добави: " Струва ми се, че тук много бъркаме. Как успяхме да влезем в..
На 15 май в гр. Свети Влас се открива на VIII-та Национална конференция по алергология, организирана от Българската асоциация по алергология с председател д-р Симеон Узунов. Във форума участие ще вземат водещи международни експерти в областта на алергологията. Акценти в програмата на тазгодишните пролетни алергологични дни ще са бронхиалната астма,..
Една от най-вълнуващите книги, които прочетох в последно време е "Вода"- творба на може би най-популярният съвременен ирландски писател Джон Бойн. Може..
Единственият изход е отстраняване на президента , изказа мнение пред БНР икономистът Красен Станчев. В предаването "Преди всички" той коментира..
Ако си политик, който иска да има политическо бъдеще, ще следваш мнозинството от българските избиратели. В чл. 1 от Конституцията пише, че решенията..