"Има чести аварии на локомотиви и повреда на вагони. Самата инфраструктура не позволява въвеждането на високоскоростни влакове. Работи се по осъществяването. Наличният подвижен състав в момента се движи със скорост, която не е по-голяма от 130 километра в час".
Самият ремонт на инфраструктурата налага да бъде изключена част от техниката, която защитава безопасността, обясни още той.
"Но всичко опира до човешкия фактор, до подготовката на един служител. Почти всички инциденти, както и този в Гърция, са следствие на това, че е допусната грешка от служител, който осъществява тази дейност. Никой не е застрахован, но ми се струва , че в България се работи добре по въпроса. Условията, които са наложени от гледна точка на движение на влаковете и правилниците, които се прилагат, би трябвало да не се допускат подобни инциденти".
В целия сектор на железопътния транспорт най-голям проблем е човешкия фактор, посочи изпълнителният директор.
"Средната възраст е 54-55 години. Самата работа не е много приятна, а започването й не се стимулира и от предлаганото възнаграждение. Средната заплата в БДЖ в момента е около 1170 лева. Няма интерес от страна на младите хора"
Подвижният състав е на над 40 години в по-голямата си част, обясни още инж. Атанасов.
"В момента тече модернизация на 20 броя локомотиви. Стараем се това, което може да се ремонтира, да бъде пуснато в експлоатация".
Изпълнителният директор на БДЖ смята, че се спекулира с 26-те милиона, отпуснати за ремонт и модернизация на 15 стари вагона. По думите му е преведен само аванс от 7 милиона лева. Атанасов коментира и изказване на Йордан Мирчев, бивш директор на БДЖ, който казва, че са закупени 50 мотрисни влака за 184 милиона евро и едва 27 от тях са в експлоатация в момента.
"Закупени бяха 50 броя мотриси и само една от тях беше нарязана на скрап, защото е претърпяла катастрофа. В момента има 49 мотриси. 46 от тях са предадени за ремонт. 30 вече се експлоатират, а 16 чакат да бъдат ремонтирани Има обаче проблем с липсата на някои части".
БДЖ дължи около 50 милиона лева на „Железопътна инфраструктура“ и те се погасяват постепенно, посочи инж. Атанасов. Железниците получават около 250 милиона лева на година от държавата, каза той.
"Около 220 милиона лева субсидия и 30 милиона капиталов трансфер за ремонти"
Той не вижда основание за поскъпване на билетите за БДЖ и отчита увеличаване на пътникопотока с 26% от началото на годината спрямо предходната. Отдава го на цените на горивата.
Инж. Атанасов обясни също, че се работи по вкарването в експроатация на закупените машини за закупеване на билети, за които бяха дадени над 400 хиляди лева.
Атанас Атанасов обясни, че пътува с влак. Семейството му също използва железниците. Той е категоричен, че няма основания да се притеснява от това.
Цялото интервю на Снежана Иванова с Атанас Атанасов може да чуете в звуковия файл.Разпитват българин в Атина за участие в убийство на полски гражданин. Според разследването досега той, заедно с двама албанци, са осигурили оръжието за убийството. Българинът и албанците пристигнали на мястото заедно с извършителя, а след това му помогнали за напускане на местопрестъплението. Българинът е на разпит в полицията и е задържан като..
Няма да има реформа в платеното паркиране в София. Общинските съветници от ГЕРБ - СДС и от БСП отложиха гласуването на доклада на "Спаси София" в комисиите на общинския съвет. Предвиждаше се въвеждане на нова - "Червена зона" за платено паркиране в центъра на града - на цена от 5 лева за час от понеделник до неделя от 9 до 21 ч. Няма да бъде..
След 9 часа дебати и гласувания депутатите не успяха да приемат всички промени в Закона за движение по пътищата. Заседанието се провали заради липсата на кворум. Промените трябваше да позволят на камерите на националната тол-система да отчитат средна скорост на движение и да включат общинските камери в битката с пътния травматизъм...
Протест в защита на арестувания кмет на Варна Благомир Коцев и останалите арестувани по делото се проведе до Европейския парламент в Брюксел. В него участваха евродепутатите от "Обнови Европа" Никола Минчев и Христо Петров, както и високопоставени представители от паневропейската партия на либералите АЛДЕ. Трети протест в подкрепа на..
И русенци излязоха на протест пред Съдебната палата в града с настояване за върховенство на закона. Трети протест в подкрепа на Благомир Коцев във Варна (СНИМКИ) Пред Съдебната палата в Русе се събраха десетки активни граждани и местни политически привърженици, за да изразят подкрепата си към кмета на Варна Благомир Коцев и да настояват за..
Продължава протестът, организиран от ПП и "Правосъдие за всеки" под надслов "Да свалим бухалките на деребеите". Малко преди 21 ч. д емонстрантите тръгнаха на шествие по бул. "Цар Освободител" към сградата на Народното събрание. "Правосъдие за всеки" свиква протест тази вечер в София Пред събралото се множество говориха редица юристи,..
Четири пожарни екипа са участвали в гасенето на пожар в село Средище, община Кайнарджа. Огънят е избухнал в сухи треви на пасище, най-вероятно вследствие на високите температури. Благодарение на бързата намеса на пожарникарите и местни жители, пожарът е овладян на 90%, като няма данни за пострадали хора, съобщи кметът Георги Василев:..
В "Нощен Хоризонт" гости по темата за отпуските на учителите, как почиват през лятото учителите - това коментират Дора Терзиева - старши учител в ДГ..
Обществената поръчка за десет нови автобуса до Витоша е провалена. Явили са се двама участници, като единият е бил отстранен по формални причини...
"Вчерашните протести са протести, които Варна не помни от 2013 година , когато на улицата излязоха наистина хиляди хора". Това каза пред БНР Спас..