Уникално съчетание между великолепната музика на Моцарт, блестящи гласове, актьорска игра, сценография, костюми и 3D мапинг ще предложи на ценителите на изкуството мегаоперата „Дон Жуан“, която поставя великотърновският театър. Това е най-мащабният ни проект, с който заявяваме своя творчески потенциал, сподели дни преди премиерата театралният директор Васил Вълчев:
„Той се явява и най-мащабен в най-новата история на театъра, а също така и в цялостния творчески живот на града ни. Той със сигурност издига имиджа на старопрестолния град като историческа и духовна столица на България. „Дон Жуан“ е едно много сложно заглавие, шедьовър на Моцарт, една от най-сложните опери. Операта е толкова динамична, има посока, има развитие, самите персонажи са многопластови, преминавайки от комедийни сцени, ангелски ансамбли, една психологическа драма и накрая е възмездието и наказанието“.
С интересните визуални проекции и редуващите се динамични картини зрителите на „Дон Жуан“ в театралния салон ще се почувстват като на филмова прожекция с тази разлика, че музиката и сюжетното действие ще се развиват пред тях на живо, споделят диригентът на спектакъла Георги Патриков и режисьорът Петко Бонев:
„Самата музика е музика на контрастите, непрекъснатите контрасти, тя те хвърля от комедия, която на места е близка до неприличната като сцени, към картини, които са откровено драматични и всъщност целият този преход на състоянията е заложен и в музиката, и в действието на операта“, посочи диригентът.
„Това е репертоарна гордост за всеки театър и в Европа, и по света. Доста сме острички в някои от сцените, но това го изисква животът. Няма да пресоляваме манджата, държим летвата до къде е, защото този синтез между музика и театър, особено при Моцарт, без да се раздадеш максимално трудно се получава. Правим сценография с 3D мапинг, за да може така да направим действията, че да следват едно след друго. Да не даваме на публиката от началото, от увертюрата, до финалния акорд дъх да с поеме, трябва да е два часа и половина в играта „Дон Жуан“, защото това е една безмилостна, жестока, тук-там комедийна игра“, коментира режисьорът.
3D мапингът за спектакъла е подготвен от Лора Руневска. В постановъчния екип на „Дон Жуан“ участват още Ася Стоименова, която работи над сценичния дизайн и костюмите, концертмайсторът Мария Павлова, хореографът Катя Богданова и хормайсторът Яница Първанова.
В главните роли влизат солистите Никола Иванов (Дон Жуан), Теодора Петрова (Донна Анна) и Пламен Кумпиков (слугата на Дон Жуан – Лепорелло). Те споделят, че се чувстват добре в ролите си и дават всичко от себе си, за да пресъздадат образите по-най-добрия начин. Двамата мъже са нови имена във великотърновския театър, като за Никола ролята на Дон Жуан е негова сбъдната мечта и дебютна главна роля.
Следващото представяне на „Дон Жуан“ ще е на 15 юни в Зала 1 на НДК в София в рамките на международния фестивал „Софийски музикални седмици“. На 21 юли операта ще бъде представена като част от афиша на „Сцена на вековете“ на хълма Царевец във Велико Търново. Спектакълът ще гостува и на сцените в Стара Загора, Плевен, Русе, Варна.
Репортаж на Здравка Маслянкова чуйте в звуковия файл.
Заради ударната вълна от паднала наблизо ракета, която изпочупи стъкла на сградата на Операта в Тел Авив, премиерата на “Турандот“ от Пучини – последна за сезона, беше не в края на юни, а през юли. За най-нетърпеливите в едно от фоайетата се състоя концерт-лектория с избрани арии от творбата, изпълнени от студентите в специализирания клас на..
В осмото издание от 32-я летен сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20.05-21.00 ч.: Разговор със сопрана Красимира Стоянова, диригента Павел Балев и продуцента Георги Еленков за звукозаписната работа по предстоящия моцартов албум на българската оперна прима със Симфоничния оркестър..
Ако сте ценители на съвременното изкуство, до 21 ноември в къщата музей "Вера Недкова" в София, която е филиал на Националната художествена галерия, можете да разгледате новата изложба "Метафора на паметта" на художничката Деница Тодорова. Тя е завършила живопис в Кралската академия за изящни изкуства в Антверпен. От 20 години..
От днес - 18.08, на големия екран тръгва документален филм за певицата Милена Славова. Лайтмотивът "И никой не пита защо" е избран за заглавие на лентата. Ние се познаваме повече от 30 години, разказа пред БНР режисьорът Марио Кръстев. "Тя наистина си задава много въпроси и се чуди защо другите не го правят. Милена е запазила чистотата си...
В столичната галерия "Арт 158" беше открита изложбата "Да запазим "Корал": Безполезни изкопаеми 2025". В нея се срещат изкуството, екологията и протестът срещу застрояването на българското Черноморие. Тя е свързана със стремежа да запазим това място, обясни пред БНР кураторът проф. Борис Сергинов. "Показват се неща, които са намерени..
Специалисти от Регионалния исторически музей в Плевен готвят изненади за поредното издание "Лято в музея 2025". То ще се проведе от 21 до 25 юли. За заниманията разказва Елвира Конова , ръководител отдел "Връзки с обществеността и медиите". "Децата ще могат отново да се вживеят в професията на археолога, в професията на летописците, като..
В Дома на киното днес - 15.07, ще бъде почетена паметта на един от най-значимите български документалисти – Атанас Киряков. Гилдията "Режисьори" на СБФД е организирала специална прожекция на 35-милиметрова лента, която ще събере пет от неговите кратки, но въздействащи филми, заснети между 1988 и 1990 година. "Атанас Киряков е..
" Самоубийството може да бъде израз на много неща , но като че ли на първо място бих могъл да кажа, че самоубойството е израз на екзистенциална..
"Фактът, че се приеха три от законопроектите с идеята да се намери общо решение за откриване на начин да се постигнат въпросните заплати, които се..
През 2020 г. протестът беше граждански, сега е политически ! Това мнение изказа пред БНР адвокат Николай Хаджигенов от "Ние идваме", част от т.нар...