"Проблемът с липсата на водачи е дългогодишен. По последни данни около 500 000 водачи не достигат в целия ЕС. Неведнъж сме споменавали, че Пакетът за мобилност, който насила беше наложен от западните ни партньори, една от целите му е именно да реши този проблем с водачите във всичките по-големи западни държави", заяви Димитров.
Заради европейското законодателство в България беше въведено обслужване на едно гише - за наемането на чуждестранен гражданин, документи се подават в дирекция "Миграция" към МВР, част от документите се разглеждат от Министерството на труда и социалната политика, друга част биват разглеждани от ДАНС. Тази втора процедура се бави изключително много, алармират от бранша. Така в общия случай наемането на един водач от трета държава отнема около 6 месеца.
Ако не сме държавата, която плаща най-големите нетни чисти възнаграждения на водачите, то сигурно сме в топ 3 на Европа, отбелязва още Димитър Димитров.
"В Полша започнаха да работят може би десетки хиляди украинци като водачи на международни превози на товари. В съседна Сърбия в градския транспорт в Белград може би половината водачи са от Непал", дава пример той и допълва – наложително е да се облекчи режимът за внос на кадри от трети държави.
Димитров е категоричен, че вносът на работници от други държави е моментното решение.
Много от големите фирми имат свои автошколи за обучение на професионални водачи, заплащането също е високо.
Автобусният бранш също е засегнат от липсата на професионални шофьори. Според Петър Захариев от Националното сдружение на автобусните превозвачи в България, който е собственик на транспортна фирма от Монтана, автобуси има, но няма кой да ги управлява. Това е и една от причините за затварянето на междуселищни линии. По думите му, липсата на държавна политика е основният проблем за задълбочаването на кризата:
"Проблемът с липсата на кадри в България е много остър, задълбочавайки се с всяка изминала година. Той е в резултат на липсата на каквато и да е политика на българските правителства в това отношение - обучение на подрастващото поколение и профилиране като шофьори, монтьори и друг технически персонал. Виждате как се справяме с този проблем и във Видин, и във Враца, и в Монтана, и в останалата част на България, но при нас е по-остро, просто се затварят т.нар. селски линии, затварят се и градски линии в тези градове. Защото първо няма пътници, но с не по-малка тежест е проблемът, че няма шофьори. Т.е. в момента ние като превозвачи имаме достатъчно брой автобуси да возим всеки ден по няколко пъти до всяко населено място, но няма шофьори, автобусите стоят."
Повече по темата чуйте в звуковия файл.
Освен със своите милиони декари, засети със зърнени култури, Добруджа винаги е била прочута и със своята вкусна, хрупкава и сладка диня . Пред какви трудности са изправени тази година собствениците на бостани, отразява ли се и при тях пагубно сушата и има ли бъдеще за този вид земеделие? На тези и още въпроси отговаря производителят..
Летни празници на Балкана започват в населените места в община Георги Дамяново. Традицията се спазва от десетки години. От днес до края на месец август всяка събота в четири населени места в община Георги Дамяново се провежда празник на Балкана. Тази вечер от 20 часа на площада в село Говежда ще се изявят танцови и фолклорни състави от общината,..
"В тези седем дена в село Гложене, в Илинден и в София и сега, седейки си със слушалки във вашето студио си мисля - какъв ли вид слушалки трябва да си слагаме всеки ден, какъв ли трябва да е филтърът, има ли изобщо филтър, сподели за "Нощен Хоризонт" Николай Милчев, поет и писател, който седем дена си води записки за преживелици и съзерцания през..
Лятото не е само почивка на море, вълни, плажове и коктейли. За някои хора това е скучно и виждането за приятно изкарване е бягство в планината, в дивото, там, където другите ги няма и навалицата е сведена до навалица от безброй дървета. За да сме сигурни, че ще изкараме една добра почивка в условия, близки до екстремните, защото ние все пак сме..
В свят на бързи пътувания има един път, който не гони крайна дестинация, а търси дълбокия смисъл. Нарича се " Светият път", поклоннически маршрут , който започва на 1 юли от Велико Търново . В момента преминава през София и ще стигне до Рилския манастир на 6 август, след като бъдат извървяни пеша тези близо 700 километра от старата ни българска..
" Този политически сезон започна с престъпление и свърши с престъпление . Какво имам предвид? Започна с фалшификация на изборите, доказано от три партии, които са фалшифицирали протоколи и са крали гласовете на хората, визирам ГЕРБ-СДС, БСП "Обединена левица" и ДПС "Ново начало". Това заяви пред БНР политологът Калоян Методиев , част от екипа на..
Фестивалът "Сцена на върховете” и десетото юбилейно издание на "Опера на върховете “ - две от големите летни събития в България тази година, които ще се проведат в магнетичната атмосфера на Белоградчишките скали , обещават незабравима програма за жителите и гостите на града. Силен интерес към фестивалите на Белоградчишките скали - "Опера на..
Управлението на водите ни е наистина безобразно! Това заяви пред БНР инж. Димитър Куманов, сдружение "Балканка", съветник в парламентарната комисия по..
Увеличение на заплатите с 30% и изравняване на статута на горските служители, които работят на терен, с пожарникарите и полицаите. За това настоява..
"В тези седем дена в село Гложене, в Илинден и в София и сега, седейки си със слушалки във вашето студио си мисля - какъв ли вид слушалки трябва да си..