"Проблемът с липсата на водачи е дългогодишен. По последни данни около 500 000 водачи не достигат в целия ЕС. Неведнъж сме споменавали, че Пакетът за мобилност, който насила беше наложен от западните ни партньори, една от целите му е именно да реши този проблем с водачите във всичките по-големи западни държави", заяви Димитров.
Заради европейското законодателство в България беше въведено обслужване на едно гише - за наемането на чуждестранен гражданин, документи се подават в дирекция "Миграция" към МВР, част от документите се разглеждат от Министерството на труда и социалната политика, друга част биват разглеждани от ДАНС. Тази втора процедура се бави изключително много, алармират от бранша. Така в общия случай наемането на един водач от трета държава отнема около 6 месеца.
Ако не сме държавата, която плаща най-големите нетни чисти възнаграждения на водачите, то сигурно сме в топ 3 на Европа, отбелязва още Димитър Димитров.
"В Полша започнаха да работят може би десетки хиляди украинци като водачи на международни превози на товари. В съседна Сърбия в градския транспорт в Белград може би половината водачи са от Непал", дава пример той и допълва – наложително е да се облекчи режимът за внос на кадри от трети държави.
Димитров е категоричен, че вносът на работници от други държави е моментното решение.
Много от големите фирми имат свои автошколи за обучение на професионални водачи, заплащането също е високо.
Автобусният бранш също е засегнат от липсата на професионални шофьори. Според Петър Захариев от Националното сдружение на автобусните превозвачи в България, който е собственик на транспортна фирма от Монтана, автобуси има, но няма кой да ги управлява. Това е и една от причините за затварянето на междуселищни линии. По думите му, липсата на държавна политика е основният проблем за задълбочаването на кризата:
"Проблемът с липсата на кадри в България е много остър, задълбочавайки се с всяка изминала година. Той е в резултат на липсата на каквато и да е политика на българските правителства в това отношение - обучение на подрастващото поколение и профилиране като шофьори, монтьори и друг технически персонал. Виждате как се справяме с този проблем и във Видин, и във Враца, и в Монтана, и в останалата част на България, но при нас е по-остро, просто се затварят т.нар. селски линии, затварят се и градски линии в тези градове. Защото първо няма пътници, но с не по-малка тежест е проблемът, че няма шофьори. Т.е. в момента ние като превозвачи имаме достатъчно брой автобуси да возим всеки ден по няколко пъти до всяко населено място, но няма шофьори, автобусите стоят."
Повече по темата чуйте в звуковия файл.
От 1 до 17 август всяка вечер в Културен център Г8 "Евросинема" ще се състои 13-ото издание на инициативата "Кино за пътешественици" . На 7 и 12 август ще се излъчат и две прожекции в Дома на кинот о. Обикаляме света с билет за кино с "Кино за пътешественици" "Кино за пътешественици" е една панорама от филми , която организираме вече 13..
"Както винаги за Китай трябва да се чете между редовете и да се тълкува по особен начин ". Това обясни пред БНР Галена Савова , познавач на Китай, на икономическото развитие в Азия и на геополитическите тенденции и вихри от паралелните военни действия в Украйна и Близкия Изток: "В Китай в момента върви усилена борба за ръководството . Като..
" Очакваме до края на тази година да отворим първия клъстер за преговори с Европейския съюз ". Това коментира пред БНР Емил Жакота , посланик на Република Молдова: "Това, разбира се, много зависи от предстоящите избори, които ще бъдат на 28 септември тази година. Над 50 държави партньори и международни организации се събраха, за да потвърдят..
" Антикорупционната тема по никакъв начин не може да се отъждествява с господин Пеевски , защото той е от другата страна през цялото време, а колкото до Антикорупционната комисия, тя няма нужда да бъде превземана от Пеевски, защото до голяма степен се доминира от него, но нека да подредим нещата хронологически". Това каза пред БНР Атанас Славов ,..
"Исканията на нашата гражданска коалиция са към всички политици - и управляващи, и тези в опозиция , защото ние вече имахме проекти, в които бяха отделени пари за хеликоптери". Това заяви пред БНР Андрей Ковачев , природозащитник и член на Националния съвет на “Зелено движение”: "Нямаше нужда да се питаме какво да се купува вместо това и вместо..
Пазарът на жилищните имоти продължава да расте през второто тримесечие на годината . Сделките са се увеличили с 10% в София и средно за страната с 3% . На прага на влизането в еврозоната се купува стихийно и импулсивно , което вдига цените с около 20% от началото на годината, наблюдават експерти и предупреждават за повече предпазливост..
"Помилването на Десислава Иванчева е прекрасна новина ". Това каза пред БНР Биляна Петрова , бившата заместник-кметица на софийския квартал "Младост": "В момента, в който разбрахме, тръгнахме към Сливен, защото е далече и искаме да посрещнем Деси и да я върнем в София. Изключително щастливи сме. Разбрахме от медиите , че я помилват и веднага се..
Максималният размер на държавната помощ за пострадалите от пожарите е 1914 лв. Това заяви пред БНР Анелия Василева - началник отдел "Социални и семейни..
В Русе е в сила забрана да се консумира алкохол извън заведенията. Решението е на Общинския съвет. Глобите ще бъдат налагани от полицията и са по..
Какво представляваше цензурата по време на социализма и какви размери имаше тя? Следващият разказ е спомен за хлора в Русе, за Радиото, за..