Добре ли са подготвени младите шофьори за шофиране в по-трудни условия? Оказва се, че през зимните месеци желаещите да се запишат за шофьорски курс са много по-малко от тези, които предпочитат да изкарат книжка напролет или през лятото.
Според Красимир Георгиев, председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България, това се корени в нашата народопсихология.
Докато в другите страни целта на хората, които искат да станат шофьори, е да се научат да карат, то у нас целта е да се вземе книжка, подчертава Георгиев в интервю за БНР.
Той е категоричен, че тези, които карат шофьорския курс през зимните месеци, стават по-подготвени шофьори от останалите.
"Наистина курсът е по-труден. Но те могат да усетят сцеплението на гумите с пътя, особеностите при управление в заледени участъци, при намалена видимост, дори при минусови температури", обяснява експертът.
Затова той и колегите му от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България подкрепят напълно идеята за създаването на полигони за шофиране в екстремни условия по примера на други европейски държави.
При аквапланинг, сняг, дъжд, лед, както и когато цяла зима се хвърля пясък, а напролет пясъкът не се изчисти, сцеплението намалява и в завой например колата губи посоката си, дава пример Красимир Георгиев.
По думите му, основната причина за ПТП е факторът изненада, а върху този фактор можем да влияем с добра подготовка.
Според Георгиев, полигоните, за които говори транспортният министър, няма да имат нищо общо с полигоните от едно време, в които имаше конуси и бъдещите шофьори се учиха да паркират.
"На тези полигони ще се направят участъци с локви, в които да се влезе и да се усети аквапланингът. Ще се направят завои с обратни наклони, за да се види как те действат на автомобила. През лятото ще се правят опесъчени участъци, а през зимата - леко заледени, където автомобилът леко да се завърти и да се обясни на курсиста в такъв случай какво трябва да направи", коментира Красимир Георгиев.

Според него е възможно и курсът да поскъпне с въвеждането на новите полигони, но:
"Не може да ядем първо, второ и трето, а да ни таксуват само за първо. Каквато и да е цената обаче, тя ще бъде несъизмеримо по-малко от цената на един човешки живот", категоричен беше той.
"Нито един водач – с опит или без опит, не е по-силен от законите на физиката", напомня Красимир Георгиев.
Зимната гума не се определя от дълбочината на грайфера, а от съставките, от които е направена, отбелязва още Георгиев във връзка с подготовката на автомобила за зимата.
"Не може да виждаме, че вали сняг и да не намалим скоростта. Не може да не виждаме, че има минусова температура и да не предвиждаме, че там е имало локва, която след това се е превърнала в леден участък. Това трябва да се предвижда и да се коригира поведението зад волана!"
Чуйте повече в звуковия файл.
"Силно се надявам да нямаме проблем с горивата" . Това коментира пред БНР Димитър Хаджидимитров , заместник-председател на Асоциацията на българските търговци, производители и вносители на горива: "При проблема с горивата топката в момента е изцяло в правителството и не само на нашето, но и на европейско ниво, мисля, че трябва да се водят..
Куклите са не просто играчки, а част от културата и историята на човечеството . Това се случва в Музея на куклите в столицата . Те разказват за начина, по който различните народи възприемат детството, красотата, традицията и театъра. С времето куклите променят формата и предназначението си - от ритуални и обредни предмети до детски спътници и герои..
"Съединението срещу Задкулисието ” е новата книга на историка Стефан Дечев, който з авършва "История" в Софийския университет, специализира в Амстердамския университет и в Централноевропейксия университет, преподава в Нов български университет. Излиза книгата "Съединението срещу Задкулисието" "Както първите читатели на книгата,..
"Нашата организация тази година навърши 15 години и каузата за ученическото самоуправление развиваме от самото начало" . Това заяви пред БНР Таня Желязкова-Теа , председател на Настоятелството на Фондация "Институт за информални иновации": "Ние имаме участие в създаването на новия Закон за предучилищно и училищно образование, където..
"Държавата трябва да съумее да подсигури работа на "Лукойл" , като спазва обаче гаранциите, защото стигането до спиране на работа на рафинерията, хич не е добра опция за България". Това каза пред БНР Боян Рашев , енергиен експерт: "Твърде неприятно ще стане тогава, така че решение трябва да се намери . Аз мисля, че това, което Германия прави..
Преди 2 седмици по време на годишната среща на местните власти, организирана от Националното сдружение на общините в България, министърът на околната среда и водите Манол Генов е обявил, че въвеждането на Национална депозитна система за опаковки в България ще се осъществи през 2027 годината. Идеята на правителството е системата да се управлява от..
"1 милиард лева повече за пенсии и 2 милиарда лева повече за заплати, без увеличение на данъците е един морален риск и купуване на политическо време ". Това заяви пред БНР финансистът Преслав Райков : " Бюджетът отдавна е недисциплиниран. Последните четири години водим тотално недисциплинарана политика на едни разходи, които обаче не са..
"Знаехме, че д-р Хасърджиев има лични проблеми. От много време се опитвахме да му помогнем. Но той не желаеше да потърси психологическа или каквато и..
"Съединението срещу Задкулисието ” е новата книга на историка Стефан Дечев, който з авършва "История" в Софийския университет, специализира в..
Основният проблем в момента е липсата на каквато и да е прозрачност в договорките за управлението . Това мнение изрази пред БНР Румяна..