Г-н Ами Елла от компанията продуцент в Израел разказва за проекта в интервю за предаването за музикално-сценични изкуства “Каста дива“:
“Преди четири години, преди пандемията от корона вирус, ние започнахме този проект с нашите партньори от “Унител“ Германия. Нашата продуцентска компания работи в международен мащаб. Планирахме да осъществим проекта в Израел, в Полша и в България по едно и също време, но за съжаление пандемията спря целия музикален бизнес. Сега сме щастливи да се завърнем на музикалния пазар! Сигурен съм, че “Опера в киното“ ще има голям успех, защото това е чудесен проект!“
Р.К.: Защо избрахте България?
А.Е.: “Българското общество е високо културно. Българите обичат класическата музика, обичат операта. Не всеки, обаче, може да си позволи да посещава оперни спектакли в театъра, оперни фестивали в чужбина. Понякога това е много скъпо. Ние правим някои от най-престижните оперни продукции достъпни за всеки. Наричаме го “първи ред в Операта“. Хората могат да седнат и да гледат най-големите оперни таланти и най-големите оперни събития, с чудесно качество на звука. Защо не и в България?! Аз имам много приятели българи, с които се познаваме от дълги години. Преди няколко години гостувахме в България на сватбеното тържество на един от тях. Опознах и обикнах Вашата страна и съм щастлив, че публиката в България ще има същата възможност, както и в останалите европейски държави“.
Р.К.: Предполагам, че и Вие самият сте голям ценител на оперното изкуство! Как подбрахте заглавията – “Мадам Бътерфлай“, “Травиата“, “Турандот“, “Кармен“, и продукциите, които ще представите през първия сезон на “Опера в киното“?
А.Е.: “О, да! Обичам операта. Не съм музикант. Аз съм предприемач, бизнесмен, но операта е близка до сърцето ми. Това, което ни водеше в избора, е стремежът да покажем най-новото. Това са някои от най-новите големи продукции, които, надявам се, ще заинтересуват и ще зарадват възможно най-много хора. Следващият сезон ще се насочим към по-малко комерсиални заглавия, ще предложим повече и по-разнообразни възможности на ценителите на оперното изкуство. Но за началото на проекта – определено “Мадам Бътерфлай“ от Пучини във фантастичния спектакъл от фестивала в Брегенц е най-подходящо. Да се проследи тази мащабна оперна продукция, заснета на Боденското езеро, ще бъде голямо удоволствие за публиката, затова я избрахме!“
Р.К.: Радвам се, че вече планирате и следващия, втори сезон на “Опера в киното“! Може ли да открехнем завесата и към него?
А.Е.: “Да. През следващия сезон, по който вече работим, ще имаме страхотни продукции – на “Макбет“, “Отело“ с Йонас Кауфман. Ще имаме още една постановка с участието на голямата българска оперна певица Соня Йончева, която в първия сезон ще гледате в “Травиата“, във великолепен спектакъл от “Арена ди Верона“. Все още не, но скоро ще обявим коя ще бъде следващата продукция с нея“.
Р.К.: В днешното тревожно време на военни конфликти по света изпитвате ли надежда, че изкуството може да обединява хората?
А.Е.:“Абсолютно! Най-важното е точно това, че музиката има силата да обединява всички, въпреки че светът е разделен. Ние наистина се надяваме, че нашият проект ще донесе на хората спокойствие и много радост. Трябва да кажа също, че предлагаме филмираните спектакли със субтитри на български език, така че публиката да може да следи и да разбира текста, защото либретото е важно!“
На 20 и 21 септември солисти, хор и оркестър „София Симфоникс“ с диригент Любка Биаджони гостуваха в градовете Мюнхен и Кулмбах с постановка на „Травиата“. В главните роли се представиха много изявените певци Михаил Михайлов като Алфред, Кирил Манолов /носител на приза "Музикант на годината 2019"/, - Жорж Жермон. Своя дебют в ролята на Виолета..
В рубриката "Помните ли..." на предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт" отдаваме почит на един от високоуважаваните български виолисти и педагози - проф. Александър Нейнски. На 12 септември се навършиха 105 г. от неговото рождение. Той е роден в село Стакевци, Монтанско. През 1938 г. е приет в Музикалното училище в София, където учи при проф...
И тази година международният фестивал "Софийски музикални седмици" има есенно продължение. Събитията са от 5 септември до 3 октомври в различни културни пространства. Пъстрият афиш включва концерти и спектакли в различни жанрове, както и гост-музиканти от страната и чужбина, които не посрещаме често на столична сцена. Предвидени са няколко авторски..
Още преди да е навършил 20, Виктор Теодосиев вече е сред най-изявените млади български музиканти. Той достойно продължава фамилната традиция след дядо си и баща си, с когото в момента дели поста първи валдхорнист в Симфоничния оркестър на БНР. Междувременно е студент в НМА "Проф. Панчо Владигеров" - София в класа на проф. Владислав Григоров. Но Виктор..
49-ото издание на фестивала "Дни на камерната музика" започна в Габрово и въпреки закъснението, в сравнение с традиционните дати през миналите години, все пак присъства на културната карта на България (поради забавянето на финансирането на много от фестивалите, провеждането беше под въпрос до последния момент). Директорът на Габровския камерен..
В предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт" представяме най-новите записи на певицата Евгения Ралчева и пианистката Надежда Цанова, направени в Първо студио на БНР от екип, воден от продуцента Хари Драганов. Дуото реши да остави следа във фонда на Националното радио с избрани песни от творчеството на Рихард Щраус – музика, която сравнително..
Борислав Вълов, когото най-вероятно познавате като Ей Бо от социалните мрежи , в които забавлява хората с различни скечове, е гост на предаването "Понеделник вечер". Театралният актьор е отдаден на изкуствата. През последната година представи своя песен "Като цунами", както и книгата си "Защото в твоите очи". Вълов се е утвърдил като актьор с..
Чехословакия беше научното страшилище на волейбола в света от средата на миналия век . Това каза в предаването "Събота 150" Асен Минчев, един от..
Когато става дума за власт, пари и политика, интелигентните хора не биват допуснати. Много интелигентни хора нямат политическо представителство, нямат..
"Възраждане“ внесе искане в Европейския съд в Люксембург за анулиране на приемането на България в еврозоната от януари 2026 година и това е..