Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Арх. Иван Шишков: Политиката ни заприлича на пътищата ни - дупки и кръпки

| Интервю
Иван Шишков
Снимка: Савина Спасова, БНР

Нашата политика заприлича на нашите пътища – много дупки и много кръпки.

Това каза пред БНР бившият служебен регионален министър арх. Иван Шишков.

Според него политиката трябва да излезе от пътищата, а отношението към този процес трябва да е еднозначно и в една посока:

"Всички ние трябва да направим така, че в рамките на следващите 4-5 години да построим 1000 км. магистрали. Ако не го направим, ние никога няма да живеем така, както искаме да живеем – по европейски. Всички политици ни замерват с евроатлантически послания, но в действителност не ни предоставят европейски начин на живот. Ние трябва да работим така, че да осигурим в много кратки срокове друг начин на развитие на България".

За 10 години сме построили около 450-500 км., отбеляза арх. Шишков. По думите му ни трябва друго управление и друг начин на мислене в тази посока.

"Важно е да ги има магистралите, а не кой ще реже лентата", категоричен бе той и добави, че темата е станала "предизборна дъвка", а в действителност магистралите продължава да ги няма.

За 17-километровото трасе на Северната тангента независима експертиза на хърватска компания констатира, че средно асфалтът е с 3 см. по-тънък, а циментовата стабилизация под него – средно със 7 см. по-тънка. Изводът е, че Северната тангента трябва незабавно да се ремонтира. Гаранционният срок обаче отдавна е изтекъл, затова ремонтът ще е за сметка на държавата.

В предаването "Неделя 150" арх. Шишков обаче подчерта, че доста голяма част от нашите магистрали имат сходни проблеми.

"В около 6 км. от трасето на Северната скоростна тангента те бяха най-драстични. Там наистина имаше отклонение до 1/3".

По думите му тангентата трябва да бъде ремонтирана, защото в тези 6 км. тя е опасна.

Експертът напомни за взетите от прокуратурата "ядки" от нулевия лот на магистрала "Хемус", където също е станало ясно, че 25% от асфалта липсват. А за участъка от магистрала "Тракия" от Стара Загора до Ямбол каза, че е във все по-ужасно състояние. "Там имаше дълги участъци, съвсем видимо разпадащи се", подчерта той.

"Това, което оставихме в наследство като проверки бяха за да се направи задание и да се направи основен ремонт. Нищо не се случи. Политиците се замерваха с резултатите от пробите, но в действителност основният смисъл от тях беше да се направи ремонт на всички тези магистрали".

Големият проблем е, че веднъж плащаме за това, което трябва да бъде изградено по документи, не получаваме това, но по-лошото е, че започваме да правим основен ремонт много по-рано – това са и пари, но и дискомфорт, изтъкна още бившият служебен министър.

Цялото интервю на Диана Янкулова с арх. Иван Шишков в предаването "Неделя 150" чуйте в звуковия файл. 

По публикацията работи: Анастасия Крушева


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Седмица под открито небе. Какво се случва с ромите от "Захарна фабрика"?

Великден без покрив! Точно преди седмица започна и завърши бутането на т.нар. ромско гето в квартал "Захарна фабрика". Деца и бременни жени - цяла седмица под открито небе.  Днес се очаква с тежка техника да се разчистят отломките. А това означава и самите хора, които все още няма къде да отидат, да бъдат изтласкани. Пред БНР разказаха, че в..

публикувано на 22.04.25 в 11:58
Радослав Стоянов

БХК с доклад за правата на човека: Ситуацията никак не е розова!

Ежегодно от 1994 г. насам Българският хелзинкски комитет публикува годишния си доклад за правата на човека . Този път това ще стане под формата на дискусия, в която ще има и възможност за въпроси по констатациите в 4 сфери - права на хора с психични разстройства в институцията, независимост на съдебната власт, цифрови права и климатични права...

публикувано на 22.04.25 в 10:28

Проф. Евелина Келбечева: Атентатът в храм "Св. Неделя" е началото на ерата на държавния тероризъм

" Много теоретици на тероризма пропускат да видят в атентата в църквата "Св. Неделя" началото на ерата на държавния тероризъм ", казва проф. Евелина Келбечева. Пред БНР и предаването "Преди всички" тя направи своя коментар относно 100-годишнината от атентата в храма: "Това е не само атентат, не само български, а това е един акт на политически..

публикувано на 18.04.25 в 12:34

История с добър край - Ирина Дмитриева и дъщеря ѝ получиха бежански статут

История с добър край, но много перипетии и мъка преди това - Ирина Дмитриева и дъщеря ѝ Марфа получиха бежански статут . Преди това те се сблъскаха с няколко отказа за такъв от Държавната агенция за бежанците. Казусът "Ирина Дмитриева" стигна до пет членен състав на ВАС Защо Агенцията за бежанците отказва хуманитарна закрила на руски..

публикувано на 18.04.25 в 11:29
проф. Георги Фотев

Проф. Георги Фотев: За да живееш добре в този свят, трябва да се учиш, мисленето е най-трудното нещо

Човешкият живот е усилие, а не да стоиш пасивно и да гледаш. За съжаление, това не е развито. Получаването на Божията благост не е само в молитвата. Ние получаваме тази благост с нашите дела.  За да живееш добре в този свят, трябва да се учиш. Мисленето е най-трудното нещо. Трябва да мислиш! Така проф. Георги Фотев, социолог и бивш..

публикувано на 18.04.25 в 11:00

В Кочани посрещат Възкресение с болка и надежда

Хората от град Кочани, Република Северна Македония, посрещат Възкресение Христово с болка и оцеляваща надежда . Там няма празнична украса, усмихнати лица и трепетно очакване на Великден. От всички страни на площад "Революция" застинало гледат очите на деца и млади хора, които никога няма да се върнат след трагедията в дискотека "Пулс" .  Колкото..

публикувано на 18.04.25 в 10:37

Нерегламентирани автосервизи, евтини ремонти, липса на правила... докъде ще я докараме

Средната възраст на автомобилите в България е 17-18 години , посочи пред БНР председателят на Съюза на автосервизите Емил Германов.  По думите му това подсказва, че тези автомобили изискват доста по-сериозна и задълбочена поддръжка и ремонт, за да бъдат сигурни на пътя .  " От 2012 г. работим по една тема, която и до ден днешен не можа да..

публикувано на 17.04.25 в 11:45