Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Експерти са категорични: Обходен път на Плевен трябва да има

| обновено на 16.07.24 в 15:58 | Репортаж
Снимка: Латинка Светозарова

В Плевен кръгла маса събра по неотложни проблеми на града представители на архитектите, инженерите в инвестиционното проектиране, камарата на строителите, кметове и други, които имат отношение към стратегически проекти.

Те са свързани с пътната инфраструктура и организацията на движението в региона. За пореден път се обсъждаше необходимостта от обходен път на Плевен и с оглед напредване строителството на автомагистрала "Хемус".

В кръглата маса участваха и народни представители, които отново чуха проблемите, поставени от специалистите от различни браншове, но в общ план свързани с инфраструктурни проекти във връзка с преминаването на транзитното движение от магистрала "Хемус" през Плевен в бъдеще.  
Арх. Емил Дечев; Снимка: Латинка Светозарова

Дискусията е за транспортната инфраструктура на града, уточни пред БНР арх. Емил Дечев, член на УС на Камарата на архитектите, председател на регионална колегия в града и председател на Дружеството към Съюза на архитектите. Според него обходен път трябва да има. По думите му обаче той ще стане по-бавно отколкото пътната връзка с магистралата:

"Тогава целият транзитен трафик ще мине през града. И в момента той минава през града. Това трасе трябва да се реконструира, трябва да се ремонтират отделните кръстовища, така че да се обезопаси и преминавайки големият трафик през града, това да става безопасно. За да се случи това, трябва да има генерален план за организацията на движението. Град Плевен го няма този план. Общината трябва да го направи". 

По думите му Плевен има проект за градска мобилност, но не е ясно дали е влязъл в сила. Генералният план за организация на движението е съвсем различно нещо, обясни арх. Дечев и подчерта, че за да се направи такъв, ще отнеме около година.

В дискусията участва и директорът на Областно пътно управление в Плевен инж. Йордан Първанов. Според него вариантите за обходния път са сведени до два. Ако се избере по-дългият, тогава магистралата ще стигне първа до Плевен, подчерта той.

"Обходният път е много необходим за Плевен - и стратегически, и икономически. Задължителен е за изграждане", категоричен бе инж. Първанов.

Целия репортаж на Латинка Светозарова в предаването "12+4" чуйте в звуковия файл.

По публикацията работи: Анастасия Крушева


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Балабанов: На ИТН се дължи запазването на структурата на управлението

Решението на коалиционния Съвет за съвместно споразумение за ротация на председадателя на НС е знак за носене на споделена отговорност. Това заяви в кулоарите на парламента зам.-председателят на групата на ИТН Станислав Балабанов.  Подписват анекса към споразумението за съвместно управление. Назарян поема НС По думите му на ИТН се дължи..

публикувано на 29.10.25 в 14:55

Изтеглянето на US военни не променя плановете на Пътната карта за отбрана на ЕС

"Намерението на Съединените щати да намалят броя на своите военнослужещи, разположени по източния фланг, не променя съществено плановете ни по Пътната карта за отбрана до 2030 година" - това каза говорителят на Комисията Тома Рение в отговор на въпрос за разпространеното от румънското министерство на отбраната съобщение днес. Румъния..

публикувано на 29.10.25 в 14:52

Трима души са задържани за телефонна измама в Монтанско

Мъже на 58 и 31 години от монтанското село Медковец, и момче на 16 години от врачанското село Алтимир, са задържани за телефонна измама. Те заблудили възрастна жена от село Пишурка, която им дала 2920 лева Жена на 79 години от Пишурка получила обаждане на стационарния си телефон вчера след обяд, че дъщеря ѝ е пострадала и се нуждае от..

публикувано на 29.10.25 в 14:48
Министърът на транспорта Гроздан Караджов (вдясно) и вицепремиерът Атанас Зафиров.

Законопроект, одобрен от МС: Атракционите ще подлежат на всекидневни проверки

Атракционите ще подлежат на всекидневни проверки. Това предвижда одобреният от правителството нов законопроект, който предстои да влезе в дневния ред и на Народното събрание. Вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов посочи, че развлекателните туристически съоръжения по суша, вода и въздух, както и въжени паркове и батути, ще..

публикувано на 29.10.25 в 14:40

КНСБ: 1547 лева е необходимата нетна заплата за издръжка на един работещ

1547 лева е необходимата "чиста" заплата за издръжка след приспадане на данъците и осигуровките на един работещ, който живее сам. За семейство с едно дете нужната сума на месец е 2785 лева.  Това сочат най-новите данни на Института за социални и синдикални изследвания към КНСБ за третото тримесечие на годината.  1,6 млн. работещи са с..

публикувано на 29.10.25 в 14:21

Предупредителен протест в София заради начина на определяне на МРЗ

КНСБ и КТ "Подкрепа" организират предупредителна протестна акция пред сградата на Министерския съвет в петък сутринта. Тогава се очаква да се проведе заседанието на Националния съвет за тристранно сътрудничество, на което ще бъде обсъден проектът на държавен бюджет за 2026 г.  Двата синдиката организират акцията заради несъгласието си с..

публикувано на 29.10.25 в 14:10
Проф. Боян Дуранкев

Проф. Б. Дуранкев: Управлението на статуквото няма интерес от съществени промени в новия бюджет

Още нямаме бюджет за 2026 г., въпреки че остават 48 часа до последната минута за внасянето му , т.е. България отново се проявява като най-неподготвената страна в ЕС. Коментара направи пред БНР проф. Боян Дуранкев,  икономист, специалист по маркетинг и стратегическо планиране, като предположи, че това забавяне цели да се избегнат "апокалиптични..

публикувано на 29.10.25 в 13:46