Пътната мрежа вече не може да поеме натоварването от 150 000 - 200 000 автомобила, които ежедневно влизат и излизат от града, посочват от местната управа. За сравнение – допреди няколко години броят им е бил 40 000. Към това се добавя забавената модернизация на градския транспорт.
"Трафикът е отвратителен, но причината е и в самите шофьори."
"Автомобилите вече са страшно много. Инфраструктурата е правена някога, за много по-малък брой автомобили."
"За разлика от София, където имат метро, тук не виждам алтернатива", коментират пловдивчани.
По думите му "Пловдив след ковид привлече много население", като втори най-голям град винаги ще се развива, а "как ще транспортираме хората между две точки, е решение на управниците".
Разширяването на булевардите в Пловдив няма да доведе до нищо друго, освен до повече автомобили и околовръстният път на София е прекрасен пример за това, изрази мнение Грозданов.
"Бургас е доста добре позициониран от гледна точка на големите градове в световен мащаб. Там има сезонни проблеми, но с изграждането на обхода, Бургас ще стане прекрасен град от гледна точка на транспорт", посочи още експертът.
За 2024 г. година средното загубено време в автомобила е 107 часа за Пловдив и 104 за София, или повече от 4 дни. В София и Пловдив има средно по 650 автомобила на 1000 жители, вкл. деца и пенсионери. За сравнение – във Виена са 450 автомобила на 1000 души, а в Копенхаген – 280 на 1000, посочи данни Христо Грозданов в предаването "Хоризонт до обед".
"И хората се придвижват много по-бързо, по-ефективно, по-качествено, защото имат алтернатива, имат избор. Градове като Пловдив не дават алтернатива. Решението е категорично в развитието на градския транспорт. Много по-малки градове от Пловдив развиват и поддържат метросистеми. Икономически такава инвестиция е издържана. Археологията ще бъде сериозен проблем, но не е нещо незаобиколимо."
"Аз лично се движа с автомобил. Не искам да се движа с автомобил", сподели Грозданов относно културата на българина да притежава автомобил и възможността да се ползва алтернативен транспорт.
Повече по темата чуйте в звуковия файл.
Залежи на нефт, газ и редкоземни елементи. Нови търговски маршрути и военни позиции – това са предпоставките за задаващата се нова Студена война между САЩ от една страна, и Русия и Китай от друга, за стратегическо предимство в тази част на света. Арктика ще бъде една от основните морски шамхатни дъски в новото противоборство както през..
Темата се поде и вече не се сваля – предпоставка за събуждането, отчита бившият министър на земеделието Кирил Вътев. "Вода в България има много, обаче се пилее и не се оползотворява . Престъпно е да имаме население без вода и земеделие без поливане!", смята той. В предаването "Преди всички" Вътев акцентира върху оптимизирането на..
През март Европа отчете, че през 2024 г. в региона е имало над 127 хиляди заразени с морбили . Това е най-големият брой случаи на дребна шарка от 25 години насам. "Вирусът никога не почива. Това е сигнал за събуждане", предупреди директорът на Световната здравна организация за европейския регион доктор Ханс Хенри Клуге . От..
Медийната среда в България се е подобрила, но продължава да е подложена на натиск отвън, както и на кампании с дезинформация. Това заяви в интервю за БНР Питър Хоръкс , бивш ръководител на Световната служба на Би Би Си ( BBC World Service ), както и на новинарския център на британската медийна корпорация. Как се справя Българското национално..
Пред Съдебната палата в Пловдив тази вечер ще се проведе протест с искане за по-строго наказание за Петър Чернев, обвинен в жестокото малтретиране на 5-годишния Адриан. На Чернев беше наложената присъда от 8 години "лишаване от свобода", а майката на пострадалото дете , която е живеела с него, беше освободена от наказателна отговорност и ѝ..
Все по-рано родителите забелязват затруднения в развитието на децата, които са признаци за състояние от аутистичния спектър, но отлагат търсенето на професионална помощ, а средната възраст за поставяне на такава диагноза е 4 години . Тази световна тенденция е валидна и у нас, каза за БНР д-р Десислава Маслинкова, детски психиатър в..
От гледна точка на турбулентността, която може да предизвика в самата Европейска прокуратура , казусът с Теодора Георгиева е безпрецедентен. Става дума за тежки съмнения за корупция при българския национален прокурор, който трябва да наблюдава всички досъдебни производства, водени от Европейската прокуратура в България. Това е изключително..
Съдебната система се променя през политиката. Политиката обаче не може да оправи съдебната система, тъй като съдебната система не може да дисциплинира..
Голяма част от поддръжниците ни желаят реално нашето участие във властта и категорично заявяваме, че за това, което сме се споразумели, че всички..