За това алармираха от Института по пътна безопасност. Пред БНР юристът от института Георги Гълъбов обясни какво следва:
"Всички глоби, които са наложени на превозвачите и на тези, които извършват обществен превоз, с по-големите категории превозни средства, имат право да си потърсят платените глоби. Доста голямо количество дела са образувани по тази тема. А вече образуваните дела, които са за издадени електронни фишове, които се оспорват в съда, ще бъдат отменени. Това ще доведе до огромно количество разходи за АПИ".
По думите на юриста това решение се крие: "Ние от няколко месеца се опитваме с тях да влезем в някакъв разумен диалог, да разберем какво правят, но те всъщност нищо не правят".
В предаването "Преди всички" Гълъбов посочи кое е притеснителното в случая:
"Това дело е от 2023 г. МС са имали становище пред Съда на ЕС. Притеснителното за мен в случая е, че МРРБ и АПИ на практика 2 месеца след като това решение е излезнало, започват да организират работни групи. Защо, при положение, че е ясно какви са възможностите от това дело - или съдът щеше да потвърди разпоредбите, или щеше да ги отмени, защо това не е направено превантивно – да имаме готов законопроект, който да седи и да чака мотивите. Съдът на ЕС отменя нашите разпоредби и затова ние предлагаме нов начин, по който да се следи за спазване на задължението за плащане на ТОЛ-такса".
По думите му през 2019 г., когато се правят промените в Закона за пътищата, с които се въвежда ТОЛ-системата, законодателят създава една несправедлива форма на контрол.
"Според закона няма значение дали сте платил 2 лв. по-малко или нищо не сте платил. Според този закон, в сегашната му редакция, абсолютно всички нарушители са задължени да платят една и съща глоба, което е абсурдно. На следващо място – глобите са изключително големи. За големите категории превозни средства глобата, ако не намерите време да платите своята компенсаторна такса, глобата е 2500 лв., което доведе до това, че много от превозвачите на практика заведоха дела. След 2023 г. обемът на заведените дела от превозвачи се увеличи лавинообразно – със сигурност може да говорим за хиляди. Вероятно повечето от тези дела чакаха именно това решение на Съда на ЕС. Сега държавата се прави на ощипана, че не знае къде е проблемът, а той беше от самото начало".
Това нежелание да се постигне някаква елементарна справедливост доведе до сегашната ситуация, категоричен е юристът. Според него от АПИ крият размера на проблема.
От МРРБ отказаха събеседник, който да участва в разговора.
От министерството казват, че регионалният министър Иван Иванов е възложил на националното ТОЛ-управление да предприемат действия във връзка с решението на Съда на ЕС. Необходимите законодателни промени са в процес на подготовка, а окончателните мерки – в посока привеждане в действие на нормативни промени и въвеждане на механизми за тяхното прилагане, ще бъдат извършени в най-кратки срокове.
Според Георги Гълъбов казаното от МРРБ е притеснително. "Говорим за тотален хаос и паника", подчерта той. И добави:
"Те продължават да издават електронни фишове и продължават да ги връчват на превозвачите, което е тотален нонсенс. Те знаят, че тези електронни фишове ще отпаднат, но продължават да ги връчват. Те генерират сами за себе си загуби, защото всеки отменен фиш в повечето случаи ще върви със своите разноски по отношение на адвокатски хонорари. Необяснимо е защо поведението на АПИ и на министерството е такова неопределено".
АПИ е доказала, че не е способна да си върши работата, обобщи юристът. Според него агенцията се използва като "портфейл за раздаване на пари".
Цялото интервю на Спас Крайнин с Георги Гълъбов в предаването "Преди всички" чуйте в звуковия файл.
Милиони деца по света продължават да страдат от недохранване. Това сочи доклад по темата на УНИЦЕФ, Световната здравна организация и Световната банка, публикуван тази седмица. Над 150 милиона деца по света под 5-годишна възраст имат проблеми със спиране на растежа заради недохранване, сочат данните в доклада, който обхваща периода от 2000 до 2024 г...
„Комисията за противодействие на корупцията е обвързана с получаването на средствата по Плана за възстановяване от Европейската комисия. Този план, както и законодателната програма, която сме обещали, са одобрени и не подлежат на ревизия, което ще рече, че откажем ли се като държава от Комисията за противодействието на корупцията (КПК), няма да сме..
Цифровото евро няма да отнема права на европейските граждани, а ще им предостави по-голям избор. Това заяви за БНР Алесандро Джованини , съветник на директора за цифровото евро към Европейската централна банка . Още за проекта за цифровото евро и каква е истината за редица фалшиви твърдения, които се разпространяват за него в социалните мрежи,..
"Дали е поколенческо? По-скоро е възрастово – в момента ги наричаме локали, но назад в годините винаги е имало подобни групи деца, тийнейджъри. Едно дете живее в общност , не живее изолирано само с майка си и баща си. То попива от цялата среда и не можем да се похвалим със спокойна, мотивираща и креативна среда ." Това мнение изразява пред..
Няма таксиметров автомобил, който да може да издаде касов бон в двете валути – в лева и евро. За това предупреди в интервю за БНР Красимир Цветков, председател на Националния таксиметров синдикат. Той обясни, че апаратите им са с отдавна изтекли сертификати и няма подзаконова нормативна уредба , която да разписва тяхната..
Вътреболнична инфекция с бактерията клебсиела пневмония отнема живота на 39-годишен мъж. Това се случва след бъбречна трансплантация в университетската болница "Александровска". За случая стана ясно от жалба на майката на Петър Стоянов – Симона Стоянова – до здравния министър. В нея се твърди, че ИА "Медицински надзор" умишлено..
Gen Z взема кредити по-безотговорно от милениумите и поколенията преди тях. Това каза пред БНР Лилия Димитрова, председател на Асоциацията за управление на вземания. Тя подчерта необходимостта от по-голяма финансова грамотност. Димитрова обърна внимание върху въпроса един кредитополучател колко успоредни кредита има , не само на каква..
„Комисията за противодействие на корупцията е обвързана с получаването на средствата по Плана за възстановяване от Европейската комисия. Този план, както и..