Проблем в държавата е и ритмичното осигуряване на местата. Имаме 20 000 км пътна мрежа, асфалтът при нашите условия издържа 10 години и трябва да го ремонтираме. Това означава 2000 км годишно, или 2,5 млрд. лева годишно да се осигуряват. Има пътища, ремонтирани през 1996 и 1997 г., и също сме ги забравили. Не може така да имаме хубави пътища, каза инж. Румен Йовчев, експерт по пътно строителство и бивш председател на браншова камара "Пътища", в интервю пред БНР.
Той коментира състоянието на пътната мрежа у нас не само като експерт, но и като шофьор, които изминава 50 000 - 60 000 км годишно. Всяка седмица по два пъти минавал по пътя, на който 12-годишната Сияна бе убита от немски ТИР.
"За съжаление, за разлика от някои експерти като г-жа Диана Русинова, аз съм съгласен с констатацията на АПИ, че пътят Телиш - Радомирци, част от Плевен - Луковит, е в добро техническо състояние. Този път е ремонтиран основно преди 20 години, за което е виновна държавата, а не Пътното в Плевен, последно в редицата, в която може да се търси отговорност. Въпреки че преди 20 години е ремонтиран, пътят е добър, защото кръпките са на няколкостотин квадратни метра, което означава, че са отпреди година и половина и има нови от края на 2024. Така че пътят е поддържан", обясни инж. Йовчев.
Той смята, че благодарение на новото ръководство на Областното пътно управление, обходният път на Плевен е към завършване и ще е такъв, какъвто трябва да бъде:
"Някой с лека ръка иска да махне шефа на плевенското пътно. Той беше назначен преди 3 години и се вижда ефекта от неговата работа".
Експертът по пътно строителство обясни за специално устройство на камиони и автобуси – ретартер, и какво се случва когато се ползва.
"Когато използваш в тази ситуация, ретартерът натиска камиона отзад и се завърта. Не е пътят виновен, виновен е шофьорът според мен".
В предаването "Нещо повече" инж. Йовчев коментира, че преди промените "пътищата не бяха такива":
"Имаше норми за основните и за текущите ремонти, и се спазваха. Сега такива няма. През 1992 г. бяха ремонтирани и построени 124 км пътища, 1993 г. – 68 км, а 1994 г. – само 16 км в цялата държава. Затова се получи тази ситуация".
Той е категоричен, че е невъзможно магистрала "Тракия" да стане с три ленти, защото има тунел и виадукти.
"Тракия" с три ленти, това са невъзможни неща! Защото имате тунел, виадукти и не може да стане. Какво значи "където може"? Това означава тапи. Има си начини - махат се тировете в определени дни. Второ, подготовката на шофьори - кое им е прекрасното на шофьорите на Йонко Иванов? Виждал съм как излизат от бензиностанция на магистрала перпендикулярно. Това подготвени шофьори ли са? Подготовката на шофьорите е слаба", сподели мнението си инж. Йовчев.
И препоръча:
"В България трябва да се прегледа цялата маркировка с пътни знаци, защото не може Русе - Велико Търново, 100 км, да се изминават за 2 часа с 50 км средна скорост. София – Варна за 7 часа поради това, че има много ограничения и се говори за скорост. Да помислим как безопасно по-бързо да стигаме от точка А до Б. На всяка бензиностанция по магистралата имаме ограничение 40 – 50 км,защото търговецът няма нито забавителен, нито ускорителен шлюз, защо? Прави се предписание и ако до 3 месеца не го изпълни, му затваряме бензиностанцията".
Той е категоричен, че ни трябват магистрали и на всички отбивка да "има отделна лента да се престрояват, да не се пречи и да не бави".
"Да се подготвят добре шофьорите, не може да се дава книжка на човек, легнал върху волана и го стиснал. Такъв човек не може да бъде шофьор! Докато не се отпусне да почувства автомобила, не може да бъде шофьор. Трябва да се спазва скоростта в населените места, на останалите да има повече препоръчителна скорост, не забранителна, за да пътуваме по бързо от точка А до Б", препоръча експертът по пътно строителство.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.
Под карантина заради установен случай на болестта "Гана" е общинският приют за безстопанствени кучета в Перник. Той ще остане затворен до 1 май. Заболяването е открито при улично куче, което е било настанено в приюта, преди да се разбере, че е заразено. В момента там живеят повече от 170 кучета, сред които новопостъпили, възрастни, голям брой..
В навечерието на Великден в Перник отново отвори врати Мемориалът на миньорския труд. В музейния комплекс, който се намира на площада в града, е подредена постерна изложба, представяща чудотворни икони. Експозицията е на Държавния културен институт на Министерство на външните работи. Мемориалът на миньорския труд е дело на скулптора проф...
Братството на Троянския манастир раздаде днес, на Разпети петък хиляда козунака на многото посетители на светата обител. Козунаците са дарени от благодетел на Троянския манастир, поясни архимандрит Стефан. "Който ги дари с волята да зарадваме с тях колкото може повече хора. Точно на Разпети петък, защото това е един от последните дни преди..
Китай отхвърли обвиненията на Украйна, че снабдява Русия с барут и артилерия. Лин Цзиан - говорител на министерството на външните работи, настоя, че Пекин не се отклонява от официалната си политика на неутралитет: "Китай не осигурява оръжие за никоя от воюващите страни и контролира стриктно стоките с възможна двойна употреба. Украйна е пределно наясно с..
24-годишен мъж е тежко ранен, след като е бил намушкан с нож по време на масово сбиване на остров Майорка. Повече от 200 младежи са участвали в боевете, продължили през цялата нощ в сряда срещу четвъртък. Младият мъж, който е португалски гражданин, е ранен в стомаха, но няма опасност за живота му. Боевете са започнали в сряда вечерта около местно..
Как се прави шпионски скандал и как се прави вербовка? Как ще се размести светът след идването на Доналд Тръмп в Белия дом? Къде е мястото на Русия? Какви са предизвикателствата пред България от тези нови форми на несигурност? Тези теми коментира в предаването "РадиоТочка" о.р.полк. Горан Симеонов, дългогодишен председател на Асоциацията на..
Българското животновъдство е под критичния праг! Това каза в предаването "РадиоТочка" бившият депутат и лидер на партия "Ред, законност и справедливост" Яне Янев, който днес се занимава с животновъдство във ферма, намираща се на около 1000 метра надморска височина в Пирин. "Невъзможно е при този брой говеда, овце, кози, които се отглеждат в..
Средната възраст на автомобилите в България е 17-18 години , посочи пред БНР председателят на Съюза на автосервизите Емил Германов. По думите му..
" Няма да има нужда от голяма обществена енергия. Политическата логика води към предсрочни избори следващата година след обявяване на влизането в..
Време е за всеки човек под българско небе да възкръсне една негова мечта. И всеки да се приближава към нейното осъществяване, въпреки неудачите!..