"В тази криза на истината в съвременното общество, именно истината е това, което търсим най-много в театъра през последните години" - думи на режисьора Крис Шарков.
Крис Шарков е един от талантливите режисьори у нас, който впечатлява с решенията си на сцената, с овладяването на сценичното пространство и с работата си с актьорите. Може да се каже, че той е творец със собствен стил и почерк в театралното съсловие.
"Имам много планове за тази година. В интерес на истината, ми се репетира, не чувствам умора, не чувствам нужда от почивка, дори напротив, в добра форма съм за репетици... Предстои да се види кои неща ще излязат на преден план...
Репетициите ми дават всичко, дори се оказах много зависим от репетициите. Периодите в които не репетирам, за мен са условни периоди, празни периоди...
Репетициите за мен са като "наркотик", те са "зависимост", което не е никак романтично, не е хубаво...Но това е моята идентичност и без тях съм половин човека, разказа за "Нощен Хоризонт" Крис Шарков.
"Репетирането в различни градове в страната ме разнообразява, смяната на гледната точка в моята работа е много ценна, аз имам и късмета да работя в много различни театри, и аз съм работил от малки театри до големи, през независими проекти, тоест аз често сменям типа работа, не само географски, това ми дава все повече гледни точки и възможности за адаптации, това е през три месеца и това е добре за работата ми, допълни Шарков.
Тази година постановките на Крис Шарков "Елементарните частици" - драматизация Крис Шарков, по едноименния романа на Мишел Уелбек – Народен театър "Иван Вазов" и "Обществен враг" по Хенрик Ибсен – Малък градски театър "Зад канала" са номинирани за наградата "Аскеер" за режисура. Само да добавя, че спектакълът „Елементарните частици” е с европейска марка за качество Prospero NEW.
"В последните години в Европа няма много нови неща в европейския театър. Последната генерация авторски спектакли не са чак толкова спектакли на режисьори, а аз харесвам режсьорския театър, а са по-скоро спектакли на колективи, на отделни артисти, допълни още режисьорът.
А българският театър е много продуктивен, дори в Берлин и Париж няма на вечер толкова много представления, има проблеми, но има и театрален живот, каза още Шарков.
Крис Шарков е завършил режисура в НАТФИЗ в класа на проф. Красимир Спасов. Неговата докторска дисертация, която подготвя в момента, е на тема "Взаимодействие между режисьор и актьор в създаването на театралния спектакъл в началото на ХХI век". Дебютният му спектакъл е "Макбет" от Хайнер Мюлер по Шекспир във Варненския театър през 2009 година. Ето някои от неговите постановки: "Непоносимо дълги прегръдки" в "Топлоцентрала"; "Частици жена", "Дивата патица" и "Елементарните частици" в Народния театър, "Лулу" в Театър "София"; "Сцени от един семеен живот" и "Обществен враг" в МГТ "Зад канала"; "В полите на Витоша" в Ловеч,; "Слугините" в театъра във Враца и много други. Постановките му "Серотонин" и "Галерия Стриндберг" се играеха в Театър "Азарян". Поставял е във Варна, Пловдив, Плевен, Хасково и в София на различни сцени. Крис Шарков поставя текстове на Ибсен, Уелбек, Годар, Вирипаев, Стриндберг, Бергман, Шекспир, Мюлер, Ведекинд, Нино Харатишвили, Шимеплфенинг, Хорват, Островски и др.
В предаването ще чуете още драматургът и театровед Майя Праматарова и актьорът от Народния театър Мартин Димитров, два откъса от представления на Крис Шарков "Непоносимо дълги прегръдки" на Вирипаев, който се играе в "Топлоцентрала" и "Обществен враг" по Ибсен в МГТ "Зад канала".
С бурни аплодисменти лондончани показаха високата си оценка за дебюта на българската диригентка Деляна Лазарова на най-големия и престижен европейски музикален фестивал - Би Би Си Промс. Концертът в Роял Албърт Хол на 10 септември беше част от ежегодните участия на Шотландския симфоничен оркестър на Би Би Си. С него, по особено тържествен и специален..
Народният театър "Иван Вазов" представи новия си сезон. Той започва със заявката за "театър на три континента". Официално започва в събота, 13 септември, с 62-рото представление на "Великденско вино" с участието на Владо Пенев. Дни по-късно предстоят три премиери. Едната ще е следващият вторник и за първите пет поредни представления..
С премиера на книга за актрисата Емилия Радева започва днес есенният литературен сезон на Столичната библиотека. "Животът ми - едно добро представление" е заглавието на изданието, което ще бъде представено от съставителя на книгата и дъщеря на известните актьори Емилия Радева и Любомир Димитров Катерина Димитрова. Посетителите ще видят..
Книгата "Музеят на моето време" на Слава Янакиева представя колекция от фрагменти, в които личното свидетелство се превръща в общо послание за памет, род, загуби и надежда. Янакиева е културолог, преводач и университетски преподавател. Започва своето търсене в тишината на Covid пандемията. "Цялото бреме на времето, което мъкнем, трябва..
Международният театрален фестивал "Сцена на кръстопът", чийто основоположник е Стефан Данаилов, се открива за 29-а поредна година. Домакин е Пловдивският драматичен театър. Първото представление в афиша е спектакълът „Без кръв“ на Пловдивската трупа по едноимения роман на Алесандро Барико. Режисьор е Диана Добрева, а сценичната адаптация..
Книгата "Етюд-и-те на София. 10 години в кадри" на фотографа Иван Шишиев запечатва едни от най-интересните и впечатляващи хора, места и събития в столицата ни през последното десетилетие. "Вече има публикувани над 18 000 кадъра, които разказват какво се случва в София и България. Публикувал съм и снимки от Ирак, Албания, Киргистан,..
Започна юбилейният 25-и международен майсторски клас на оперната дива Райна Кабаиванска, организиран от Нов Български Университет. Той отбеляза рекорден интерес – за участие се записаха 140 млади оперни певци от 30 държави. Ето кои са избраниците на Маестрата, след прослушването на 4-и септември на сцената на Софийската национална опера и балет:..
"Ще накараме институциите да работят. Всеки заслужава да има процес, който да му осигури истината". Това заяви пред БНР адвокат Методи Лалов,..
От инцидента в Русе няма да има голямо сътресение на правителството . Това каза пред БНР Тихомир Безлов, старши анализатор в Центъра за изследване на..
"Опасявам се, че за случая в Полша повече става въпрос не за военнотехнически аргументи, а за политико-пропагандни аргументи , така че ще се опитам да..