Шансът да се намери място за паркиране след 10 часа е почти нулев. За работещите хора синята и зелената зона не върши работа, защото може да се използва до два часа, а след Нова година ще стигне до четири - отново недостатъчно за един работен ден. Малко са и метростанциите, към които има буферен паркинг, който е достъпен срещу годишна карта за градския транспорт - с цел да се стимулира използването му.
Покрай метростанциите и локалните пространства в крайните квартали или тези извън платените зони са се образували импровизирани паркинги. Около метростанция "Сливница" до 137 СУ "Ангел Кънчев" колите паркират на терен с дупки, неравности и около половин метър денивелация. А завали ли дъжд и сняг, там едва се минава от кал и локви.

"Ще се намали донякъде потокът на коли към центъра, ще се облекчи движението и ще се пренасочат хората към градския транспорт", коментира жителка на София за новите решения за разширение на зоните за паркиране.
В район "Надежда" зона няма, но отново има проблеми с паркирането, въпреки големия платен паркинг, изграден на ул. "Кирил Дрангов".
"При нас проблемът с паркирането също е много сериозен", признава кметът на района Димитър Димов.
"Този паркинг, след като беше открит 2023 г., се напълни целият. Имаме проект с разрешение за строеж за квартал "Свобода", за 310 автомобила, планове за "Надежда" първа част, трета част, втора част, за изграждане също на етажни паркинги. И още един голям паркинг построихме, безплатен, в "Надежда" трета част, за 210 автомобила. Вече има апартаменти с между 2 и 4 автомобила. Няма как тази инфраструктура да понесе такова нещо."
В район "Надежда" има два буферни паркинга към метростанциите, а общо в столицата те са няколко.
"Има около 2500, даже близо 3000 паркоместа в тях", казва общинският съветник от "Спаси София" Борис Бонев.

"Спаси София" се бори от години паркингът до метространция "Сливница" да бъде довършен, напомня той. По думите му, имало е заложени средства и за миналата, и за настоящата година, но "администрацията не си мръдна пръста да направи каквото и да било движение за довършването на този паркинг". Последното развитие е, че чрез специален доклад на Общинския съвет, приет единодушно, на Центъра за градска мобилност се възлага да довърши паркинга.
"И в началото на 2027 г. да бъде отворен след 20-годишно стоене на груб строеж."
Относно новите правила за зоните в София, Бонев посочва, че моментът е крайно неподходящ, след като хората се опасяват от повишаване на цените. В момента годишните приходи от синя и зелена зона са 38 600 000 лева, а само за да го има градският транспорт даваме 600 милиона лева годишно, цитира данни той.
"Доказано е вече, включително в София, че там, където се въведе зона, се въвежда и ред и се освобождават места за паркиране. Много хора се сещат, че имат гаражи, дворове. Зоната се оказа и единственият реален, добър инструмент за трайно премахване на изоставените автомобили, а само те са хиляди в целия град."
Логиката е, че ако повече хора използват градски транспорт, то задръстванията ще се намалеят, а към новите метростанции, които се строят, се предвиждат и нови паркинги.
Проблемът се състои в липсата на място за всички автомобили, а често на едно семейство вече се падат по две коли. Обмисля се и изграждането на подземни паркинги под дворовете на училищата, което би предотвратило струпванията пред тях. Това обаче крие рискове за самите сгради.
Повече чуйте в звуковия файл.
Днес се навършва една година от началото на делото за българските шпиони. Случаят с българите обаче съвсем не е изолиран на Острова. На 21 ноември бившият лидер на "Реформирай Обединеното кралство" - Уелс Нейтън Гил беше осъден на 10 години и половина затвор, след като призна, че е взел подкупи от 40 хил. британски лири в замяна на това да..
"Мисленето на Русия не се е променило от времето на Ялта" - това каза председателката на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен по време на дебат, посветен на мирния план за Украйна пред пленарната зала в Страсбург. Тя заяви, че Комисията приветства работата на американския президент Доналд Тръмп, както и че благодарение на работата на Украйна,..
Борбата за паркоместа е в политиките на общините в цяла Европа . Проблемът е в това, че тези места заемат огромна част от градското пространство , което може да бъде използвано за други цели – велоалеи, по-широки тротоари, дървета. Това е борба каква визия имаме за града . Мнението е на Любомир Пожарлиев, специалист по градски и..
Множество гърци останаха без работа след края на туристическия сезон. Само за месец октомври на пазара на труда в Гърция са изгубени 120 хиляди работни места, според статистическата програма "Ергани" на министерството по труда. Секторите са предимно туризъм - поради приключване на сезона, заведения и хранителна промишленост. На част от..
Десетки служители от Националната федерация по земеделие и горско стопанство към КТ "Подкрепа" протестират пред Министерски съвет с искане за увеличение на заплатите. Те настояват в бюджета за следващата година да им бъдат отпуснати 65 милиона евро възнаграждения. Служителите обясняват, че всички те са високо квалифицирани кадри, но..
Лидерът на "Възраждане" Костадин Костадинов отправи остра критика към управляващото мнозинство във връзка с работата по бюджета за 2026 г., състоянието на държавните финанси и действията около рафинерията в Бургас. Той заяви, че предстои голямото изпитание при второто четене в Бюджетната комисия, но партията му ще защити над 80 внесени..
Десетки милиони американци вече са на път за утрешния Ден на благодарността. За хората в САЩ следват 4 почивни дни, които събират семействата заедно и обичайно това са дните с най-интензивно движение по магистрали и летища. Федералната авиационна администрация очаква тази година Денят на благодарността да бъде най-натовареният за летищата за..
916,68 лева годишна загуба през 2026-а, ако сега нетната ви месечна заплата е 3500 лева. С това изчисление започна интервюто пред БНР на..
"Корупцията в горския сектор заплашва да срине един от най-важните отрасли на българската икономика -управлението и стопанисването на държавните..
Не прави чест на президент на страна член на НАТО и ЕС да коментира като страничен наблюдател, който е по-заинтересован от постигане на целите на..