Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Любомир Аламанов: Политически образ и политически PR – форма и съдържание

Снимка: www.news.nbu.bg

Доколко политическият PR е феномен на избора? В каква степен политическият лидер е плод на политически PR?

Темата коментира в “Нашият ден“ Любомир Аламанов, PR експерт, когото International Communications Consultancy Organization (ICCO) класира на второ място за PR Leader за целия свят в престижните Global Awards 2018.

“Всеки политически лидер донякъде е плод на политически PR. Това е процес, в който политическият лидер, изобщо всеки политик, всеки човек, който иска да се занимава с обществена дейност, съзнателно изгражда своя публичен образ. В това няма нищо лошо. Хората искат да видят политиците, да видят един добър политически образ. Не искат да видят напълно реалния човек с неговите страхове, съмнения, лични проблеми и т.н., който се крие зад публичния образ.

Искат да видят човек, който може да им свърши работа, може да ги води към по-светло бъдеще, ако мога да използвам това клише.

Естествено политиците, които си правят най-точен и най-близък до същността си политически образ, те са може би най-успешни. Политиците, които си правят фалшив политически образ, това много бързо си проличава. Ако един насилник си прави образ на добър демократ, рано или късно озъбеното лице на насилието се показва

Идва обаче следващият момент – доколко и как всеки един политик ще напълни този образ с конкретни действия. Доколко и как ще отговори на предизвикателствата, с които са го натоварили неговите фенове, избиратели, партии, поддръжници и т.н. Най-вече отговорността на всеки.“


Кампаниите

“Кампаниите на политиците не би трябвало да спират. Това се опитваме да им втълпим. Кампанията за следващите избори започва буквално на следващия ден след предишните избори.

Още днес примерно ГЕРБ трябва да си дадат ясна сметка какво се случи вчера. Вчера масово хората показаха, че те не са доволни от това, което се случва. Ако ГЕРБ не направят честен анализ поне пред себе си, то шансът да направят съответните изводи и да променят поведението си е много малък. Заявката, която видяхме късно снощи от премиера, който някъде в самотна планина под реещ се сняг на фона на тежък джип казваше – “Аз ви знам кои сте, ще ви намеря, ще ви пратя група хора, като чакали да ви дебнат“. Леко ме притесни, че не показва точно разбиране на ситуацията.“


“Има такъв народ“

“Абсолютно ново име, нов играч. Те направиха доста интересна кампания, такава не сме виждали. Те почти нямаха кампания. Това е феноменът, който преподаваме непрекъснато – феномен на използване на натрупана репутация

Слави Трифонов и неговият екип използваха целия ресурс от репутация, която са натрупали повече от 20 години. Колкото и за някои хора те да имат съмнителна слава и да не са показвали качества на политическата сцена – да не забравяме Виденовата зима и тогавашните протести, техните песни и неща, които хората много използваха през всичките години. Референдумът, на който гласуваха адски много хора. Това са все позитиви за самия Слави Трифонов, които той в момента използва до дъно.

От тук нататък е много интересно какви ходове ще предприеме, защото при най-малкия срив, проблем, неизпълнен образ със съдържание, най-малкия намек за предателство, хората ще се отдръпнат веднага."

Христо Иванов

Ефектът “Росенец“

“Росенец все пак е само повод. Има разлика между повод и причина. Росенец е малък повод, който запали много хора. Това показва, че причините са много дълбоки и много повече. Причините са това, че последните четири години правителството под едно или друго обстоятелство предприе завой далеч от нашия цивилизационен избор да сме част от Западната цивилизация.“

Значението на комуникациите

“От няколко години PR специалистите казваме, че комуникациите вече са стигнали до някаква нова силна роля в обществото, а именно спойката, която държи отделните части заедно. Без нея бихме се разпаднали на отделни клъстери, отделни групи, отделни малки общности. Може и да загубим връзка по между си. Това се видя изумително ярко по време на пандемията, когато откъснати в малките си кутийки, единствено комуникацията ни държеше заедно и ни правеше едно цяло.“

Разговора можете да чуете в звуковия файл.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Мария Шаркова

От 5 години у нас не се извършва трансплантация на черен дроб от жив донор

Мария Шаркова , адвокат по медицинско право, коментира решение на ВАС срещу отказ на НЗОК да заплати чернодробната трансплантация в чужбина на младеж в тежко състояние . "Отменен е отказът и средствата, заплатени за лечението на младежа, събрани чрез дарения, ще бъдат възстановени от НЗОК. По-важно е какво се установи в рамките на това дело...

публикувано на 19.02.25 в 13:47
Д-р Александър Канчелов

Проблемът с наркотиците: Заявки, решения, илюзии

Националният център за обществено здраве и анализи изнесе статистически данни, според които над 30% от децата между подрастващите са правили опит да пушат, над 40% от тях са запалили първата си цигара на 14-15 години. Делът на момичетата е 27,9% , а на момчетата – 21,5%. Интензивни пушачи са 63,1 от момичетата и 51,3% от момчетата Децата между..

публикувано на 19.02.25 в 13:45

Музиканти сигнализират за нередности в ОКИ "Надежда"

В рубриката "Разговорът" бе проведена дискусия след сигнал от страна на творци относно работата им с Общинския културен институт "Надежда". В разговора участваха музикантката Розалина Касабова , музикалният редактор Зорница Цветанова и заместник-кметът на направление "Култура, образование, спорт и младежки дейности" в Столична община..

обновено на 19.02.25 в 11:51

Детският активизъм – какво мислят, искат и могат децата у нас

За желанието на непорасналите да подарят времето си, за да направят света по-добър, в "Нашият ден" разговаряме с Евгения Тонева – изследовател в Ноу-хау център за алтернативни грижи за деца – НБУ. Тонева се занимава с изследване на детския активизъм у нас – какво  всъщност искат децата и съвпадат ли желанията им с възгледите на..

публикувано на 19.02.25 в 10:26

Изложбата Fishlove – провокация на тема свръхконсумация и риболов

Fishlove е дългосрочен проект, посветен на опазването на моретата и океаните. Инициативата е стартирана през 2009 година по идея на Никълъс Рол, собственик на верига ресторанти за морска храна и партньорката му – актрисата Грета Скаки. На 18 февруари се състоя представянето на изложбата Fishlove със снимки на известни личности от кино и..

публикувано на 19.02.25 в 09:31