Със сигурност фирма ПИМК не е предопределеният печеливш на концесията на интермодалния терминал в Пловдив, тъй като това не е концесия за българска фирма. Това обяви пред Радио Пловдив пловдивският бизнесмен Илиян Филипов, собственик на най-голямата транспортна фирма в Източна Европа – ПИМК, която също е кандидат за концесионер на терминала.
Филипов посочи, че в Европа има над 150 фирми, които са концесионери на различни терминали, имат собствени терминали и имат опит в интермодалните превози. Интерес към тази концесия проявява немската фирма DB Schenker, която е държавна фирма с огромна дейност в логистиката и транспорта, обяви пловдивският бизнесмен, изразявайки съмнение, че ще може да се пребори с нея за концесията на терминала край Пловдив.
Илиян Филипов обясни, че срокът за подаване на документи от какдидатите за концесията е 12 януари. Едва след това ще се решава коя ще е фирмата победител.
Същевременно той подчерта, че в България няма нито една фирма, която да извършва интермодални превози, освен фирма ПИМК. Ние имаме двегодишен опит в този вид превози, каза Филипов.
Депутатите от БСП нямат никаква представа какво е интермодален превоз!, заяви бизнесменът. Той обясни, че камиони и ремаркета с товари се качват на влакове и така да се освобождават шосетата. Това е бъдещето на транспорта изобщо, каза Илиян Филипов.
Той е категоричен, че по никакъв начин НКЖИ не може да е самостоятелен оператор на терминала, тъй като виждаме, че държавните структури постоянно се разпадат или имат нужда от дотации. А частният инвеститор планира вложенията и цели възвращаемост.
Този терминал има нужда от между 12 и 18 милиона лева, които трябва да бъдат инвестирани допълнително, за да заработи пълноценно, обясни Филипов. По думите му, ще е много жалко, ако концесията бъде отложена, тъй като готово съоръжение, в което са инвестирани много пари, вместо да работи и да носи приходи, ще бездейства.
Не разбирам просто какво се случва в нашата държава, обобщи Филипов днешната полемика по казуса с интермодалния терминал край Пловдив.
Припомням:
Опозицията от БСП в отиващия си парламент поиска незабавно да бъде спряна процедурата за отдаване на концесия на интермодалния теминал в Пловдив. Според социалистите вместо държавата да печели от управлението на обекта, го дава на частна фирма, а месечната концесионна такса ще е равна на наема на павилион за вестници в центъра на столицата. От партията изразяват и съмнения, че печелившият е предопределен.
От БСП обвиниха правителството, че отивайки си, прави жестове или се опитва да събира пари за изборите. Социалистите настояват Национална компания „Железопътна инфраструктура“, в чиито активи е терминалът, да извършва търговска дейност, а не той да бъде даден на частна фирма.
В отговор от транспортното министерство припомнят, че „зелената светлина“ за изграждането на терминала е дадена когато премиер е бил Сергей Станишев, а решението за отдаването на готовия вече обект на концесия е взето, преди сегашното правителство да подаде оставка.
Решението терминалът да бъде даден на концесия за 27 години е взето на заседание на правителството на 10 ноември тази година.
Терминалът за интермодални превози на гара Тодор Каблешков е част от жп възел Пловдив. Изграден е с 12 милиона лева европари и включва бензиностанция, автомивка, складове, коловози и рампи. Той дава възможност за комбиниран превоз на контейнери товари от ТИР-ове с жп транспорт.

Ден след като министърът на земеделието и храните Георги Тахов обяви решението на държавата да не се прилага ваксинация на овцете и козите срещу смъртоносната болест шарка по дребния добитък, ръководството на Националната овцевъдна и козевъдна асоциация (НОКА) остро разкритикува това решение . От асоциацията подчертават, че "всички..
Тази седмица в рубриката „Добро утро, ден“ ни гостува пловдивският художник Илия Желев. Завършва живопис във Великотърновския университет „Св. Св. Кирил и Методий“. Първоначално преподава рисуване в Трявна, а след промените е художник на свободна практика. Има повече от 120 самостоятелни изложби, като по-голямата част от участията му са в..
Все още не са ясни параметрите на бюджета за следващата година. Това, което е известно до момента е, че минималната работна заплата ще бъде €620, ще има повишаване с 2% на осигуровките, както и почти двойното увеличение на данъка върху дивидентите. Според главния икономист на ЕКИП Георги Вулджев управляващите не предприемат мерки за..
Проектът за новия мегакомплекс в квартал "Филипово" е в нарушение на Общия устройствен план на Пловдив, защото не предвижда терен за детска градина. Това заяви пред Радио Пловдив арх. Костадин Палазов от „БСП за България“, председател на комисията по устройство на територията и жилищна политика в Общинския съвет. Затова трябва да се преработи. По..
Правната комисия към Общинския съвет в Пловдив прие като законосъобразно искането за промяна на ПУП-а в кв. „Филипово“, където ще бъде изграден нов мегажилищен комплекс. Председателят ѝ Слави Георгиев подчерта, че местният парламент не дава разрешение за строителството на комплекса, тъй като това частният инвеститор може да направи и в момента –..