Беше ясно, че правителството на Испания ще направи всичко, за да възпрепятства референдума в Каталуния. Въпросът беше докъде ще стигне конфронтацията и докъде ще стигне насилието, защото то беше неизбежно, а дори и очаквано.
Няма паралели между Брекзит и Каталунския референдум. Първият беше законен, а вторият - не. Каталунците, за разлика от англичаните, нямат никакво намерение да излизат от ЕС, дори обратно. ЕС ги предупреди, че тяхното отделяне ще ги остави извън ЕС.
Винаги във всяка национална държава има богати и бедни региони. Подобни процеси се развиват в Северна Италия и в Белгия. Не бих ги оприличавал каталунския референдум с Брекзит и Шотландия, която иска да напусне Обединеното кралство, подчерта Малинов, който е политолог.
Според него няма външна намеса, довела до референдума. Това са процеси, които са зреели много години. Но всички признават, че диалогът между испанското правителство и Каталуния не е бил достатъчно убедителен и продуктивен и се стигнало до тези напрежения, които превръщат референдума в естествения им завършек.
Позицията на Малинов е, че Каталуния е тежко разделена и референдумът го доказва. Той цитира няколко местни социологически проучвания преди допитването, които показват, че противниците на независимостта са повече. Тезата, обаче, че референдумът е незаконен рязко намали активността.
Сега едната страна ще се хвали с 90-те процента подкрепа на независимостта, а другата с 42-та процента активност. А испанското правителство изобщо не говори за референдум, той изобщо не се е случил, коментира евродепутатът и добави, че е много труден отговорът на въпроса възможни ли са бъдещи преговори.
Така или иначе вчерашното насилие е тежък спомен и той ще влияе враждебно срещу правителството. Как се живее заедно след като е проведен референдума. Много хора смятат, че каталунското правителство не е изиграло добре картите си, защото не получава международна подкрепа. САЩ не прие референдума, ЕК също заяви, че допитването е незаконно. В много тежка позиция са тези, които поискаха референдума, подчерта Светослав Малинов.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..