Натискът върху шофьорите не помага на регулирането на пътното движение и безопасността, каза в интервю за предаването "Точно днес" Христо Радков, председател на Българското обединение на шофьорите /БОШ/.
Българските шофьори са добри шофьори и е мит, че само в чужбина карат дисциплинирано. Естествено е, че има нарушители и недобросъвестни хора. Но по пътищата има тормоз, включитело и от проверките, които не помагат на трафика, а напротив - създават тапи и допълнително напрежение, твърди Радков.
Според него в България при промените на законите за пътния травматизъм не се взима под внимание статистиката и не се анализира до какво са довели промените. България е единствената държава страна в света, в която виновни за ПТП-тата в 95 процента от случаите са шофьорите. В световната практика - около 60%. Не се отчита какво е значението на пътя като причина за причиняване на травматизъм. Пример в това отношение е Испания, която свали травматизма три пъти точно след промени, основани на адекватен анали.
У нас даже няма институция, който да следи за пътната безопасност. Пътна полиция няма тези функции.
Сега ни се предлага нов закон, но той е като стария с малки корекции със същия смисъл и затова не се очаква реално подобрение на ситуацията.
Радков акцентира върху предложенията, свързани с продажбата на резервни части, които ще доведат до абсурди ситуации като това дори в рамките на едно семейство с две коли да не могат да се "споделят".
"Чипът" ни не е лош, но важно е какъв софтуер се слага в него, казва събеседникът ни, който е председател на Менса- България. За този софтуер се работи от детска възраст, в училище, в семейството. Когато софтуерът е лош и резултатът ще е такъв.
В звуковия файл чуйте целия разговор.
От 8 август, влизат в сила измененията, които ще позволят на държавата да контролира цените и да изисква от търговците обяснение при съмнителни увеличения. Оттогава ще трябва да виждаме цените и в евро, и в лева. С промени в новоприетия закон за еврото времето, в което ще се следят цените, окончателно беше съкратено от година и половина на..
И тази година МБАЛ „Свети Мина“ трупа загуби, но новият директор доктор Калин Калинов ги е оптимизирал до минимум. Това заяви в интервю за Радио Пловдив Лилия Недева, директор на Дирекция „Здравеопзване“ към Община Пловдив. На последната преди лятната ваканция сесия на Общинския съвет съветници отложиха точката, свързана с искането на доктор..
Водачът на електрическа тротинетка вече е длъжен да има валидна застраховка „Гражданска отговорност“ и превозното средство да е регистрирано. Това са само две от измененията в Закона за движение по пътищата, приети преди дни. Според законодателя с наредба на общинските съвети ще се определят и условията и редът за регистрация на електрически..
Ако държавата не помага на доброволните формирования, поне да не ги спъва да си вършат работата, каза Красимир Каракашев от Доброволното формирование „Национален отряд за реакция при бедствия – НОРБ“ – Пловдив, което търси нови попълнения. Поводът за коментара му са редицата административни дейности и регламенти, които пречат на изпълнението на..
Кардиологът д-р Динко Господинов от Отделението по кардиохирургия към УМБАЛ „Свети Георги“ – Пловдив стана първият и единствен към момента носител на европейски сертификат по кардиология в града и региона. Ввисокото отличие – European Examination in Core Cardiology Certificate – представлява признание за високо ниво на професионална..