Натискът върху шофьорите не помага на регулирането на пътното движение и безопасността, каза в интервю за предаването "Точно днес" Христо Радков, председател на Българското обединение на шофьорите /БОШ/.
Българските шофьори са добри шофьори и е мит, че само в чужбина карат дисциплинирано. Естествено е, че има нарушители и недобросъвестни хора. Но по пътищата има тормоз, включитело и от проверките, които не помагат на трафика, а напротив - създават тапи и допълнително напрежение, твърди Радков.
Според него в България при промените на законите за пътния травматизъм не се взима под внимание статистиката и не се анализира до какво са довели промените. България е единствената държава страна в света, в която виновни за ПТП-тата в 95 процента от случаите са шофьорите. В световната практика - около 60%. Не се отчита какво е значението на пътя като причина за причиняване на травматизъм. Пример в това отношение е Испания, която свали травматизма три пъти точно след промени, основани на адекватен анали.
У нас даже няма институция, който да следи за пътната безопасност. Пътна полиция няма тези функции.
Сега ни се предлага нов закон, но той е като стария с малки корекции със същия смисъл и затова не се очаква реално подобрение на ситуацията.
Радков акцентира върху предложенията, свързани с продажбата на резервни части, които ще доведат до абсурди ситуации като това дори в рамките на едно семейство с две коли да не могат да се "споделят".
"Чипът" ни не е лош, но важно е какъв софтуер се слага в него, казва събеседникът ни, който е председател на Менса- България. За този софтуер се работи от детска възраст, в училище, в семейството. Когато софтуерът е лош и резултатът ще е такъв.
В звуковия файл чуйте целия разговор.
България има осезаем напредък в кръговата икономика и оползотворяването на ресурсите, въпреки че за много от гражданите това е почти невидимо. Зелената трансформация е плод на усилията на държавата, на бизнеса и на хората. Имаме доста съществен напредък . Това е оценката на Владимир Димитров , експерт "Индустрия и околна среда" в Българската..
Експертът по политически комуникации Арман Бабикян коментира за Радио Пловдив поредния неуспех да бъде избран председател на Народното събрание и ескалиращата политическата криза. Той подчерта, че липсата на реален диалог между политическите сили с различни цели прави трудно постигането на решения, които обществото да приеме. „Обществото или..
В първата ни рубрика за успешните образователни практики, реализирани по проекта „Успех за теб“ ще ви разкажем за ОУ „Васил Левски“ в село Караджово, община Садово. Проектът се изпълнява от Министерството на образованието и науката и се финансира със средства в размер на 105 млн. лв. от Програма „Образование“ 2021-2027, съфинансирана от..
Не виждам как при тази конфронтация, която отдавна не е по идеологически и политически причини, а е по междуличностни и интрументални причини, ще може този парламент да излъчи управляващо мнозинство, което да работи повече от три месеца. Това заяви в интервю за предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив политологът и университетски преподавател..
"Българската държавност започва да прилича на тази медицинска диагноза, в която един по един започват да отказват различни органови системи". Такова сравнение направи социологът от "Алфа Рисърч" Боряна Димитрова след поредния неуспешен опит в парламента да бъде избран председател. Тя припомни, че в предишни разговори са дискутирани..