Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Нов проблем - занемарените пътища в индустриалните зони

За най - актуалните жалби на гражданите и исканите промени в законодателството разговаряме с обществения посредник на Пловдив Борислав Стаматов. Той очаква 2018г. да  е годината с най - много сигнали до институцията. 

Стаматов оповести и един от тях, който поставя нерешен отдавна въпрос.Той касае работежище в индустриалната зона в ж.р "Тракия", но вероятно ще има подобни и от други квартали на града.

Става дума за група граждани, които работят в индустриалната зона в жилищен район „Тракия”, в бившите социалистически предприятия ЗЗУ, ДЗУ, .... Там на една голяма площ от 300 и няколко декара, което едно време е било едно огромно предприятие, сега има няколко десетки парцела, които в периода 1997 – 1999 г. , които чрез масовата приватизация са придобити от частни фирми и частни лица и там се развива някаква дейност.

Казусът са т. н. междузаводски пътища, които са останали в наследство икоито са в изключително лошо състояние, те не фигурират на  кадастралната карта, но реално са такива и от тях има оплакване, тъй като хората, които работят там не могат да се движат по тях с колите си, разбиват колите си, освен това там няма редовно почистване, а снегопочистване почти никакво, трудността, която изпитваме е да намерим собствениците на тези улици и механизъм, с който ние въздействаме върху тях, за да могат те да предприемат мерки и да при оправят тези улици.

А що се отнася до отговорността на общината?

Общината на частен терен няма никаква отговорност в случая.  Даже кметът на район „Тракия”  е съдействал за едно почистване, за едно запълване на дупките, но е в знак на добра воля.  Скрит проблем, който вероятно ще се появи и във всички индустриални зони в гр. Пловдив, предполагам, че така ще стане. 

Както се появи в новите територии за жилищно застояване, където има жилища, а няма никаква инфраструктура.

Малко по-различно е там, там отговорността е все пак на общината и е въпрос на средства да се направят , докато тук се опира до самите частни собственици, които като цяло нямат финансов интерес да съдействат, тъй като трябва да отделят не малко количество финанси.

А как могат да бъдат накарани?

Сега това ми е задача. Направих един разговор с шефа на КАТ, говорил съм с представители на комисията за безопасност на движението, а също и един разговор с Инспекцията по труда в Пловдив. Засега изясняваме собствеността и после през тези институции ще търсим начин да ги съберем собствениците и да се опитаме в началото на добра воля те да осъзнаят необходимостта от този ремонт, който трябва да направят.

Но предполагам, че години наистина  ще минат, за да се стигне до някакъв реален резултат.

В интервюто Борислав Стаматов обоснова и направените предложения за промяна в Закона за местното самоуправление и местната администрация, с които се иска бюджетите и на местните омбудсмани да се отпускат от държавата, а изборът им да става с обикновено вместо с квалифицирано мнозинство.

Целият разговор чуйте в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Готови ли са търговците в Пловдив за цените в лева и евро?

От 8 август, влизат в сила измененията, които ще позволят на държавата да контролира цените и да изисква от търговците обяснение при съмнителни увеличения. Оттогава ще трябва да виждаме цените и в евро, и в лева.  С промени в новоприетия закон за еврото времето, в което ще се следят цените, окончателно беше съкратено от година и половина на..

публикувано на 06.08.25 в 11:10

МБАЛ „Свети Мина“ има нужда от инвестиции за нова апаратура

И тази година МБАЛ „Свети Мина“ трупа загуби, но новият директор доктор Калин Калинов ги е оптимизирал до минимум. Това заяви в интервю за Радио Пловдив Лилия Недева, директор на Дирекция „Здравеопзване“ към Община Пловдив. На последната преди лятната ваканция сесия на Общинския съвет съветници отложиха точката, свързана с искането на доктор..

публикувано на 06.08.25 в 10:49
 Владимир Тодоров

Забраните за електрическите тротинетки няма да работят

Водачът на електрическа тротинетка вече е длъжен да има валидна застраховка „Гражданска отговорност“ и превозното средство да е регистрирано. Това са само две от измененията в Закона за движение по пътищата, приети преди дни. Според законодателя с наредба на общинските съвети ще се определят и условията и редът за регистрация на електрически..

обновено на 05.08.25 в 11:09

Ако държавата не помага на доброволците, поне да не пречи

Ако държавата не помага на доброволните формирования, поне да не ги спъва да си вършат работата, каза Красимир Каракашев от Доброволното формирование „Национален отряд за реакция при бедствия – НОРБ“ – Пловдив, което търси  нови попълнения.  Поводът за коментара му са редицата административни дейности и регламенти, които пречат на изпълнението на..

публикувано на 05.08.25 в 10:04

Щастлив съм, че мога да лекувам и да помагам на хората

Кардиологът д-р Динко Господинов от Отделението по кардиохирургия към УМБАЛ „Свети Георги“ – Пловдив стана първият и единствен към момента носител на европейски сертификат по кардиология в града и региона.  Ввисокото отличие – European Examination in Core Cardiology Certificate – представлява признание за високо ниво на професионална..

публикувано на 05.08.25 в 08:15