С правителствено постановление се създава Национален координационен център за безопасно движение по пътищата като част от мерките за ограничаване на катастрофите до 2020 г.
В структурата на Центъра влизат служители на „Национална полиция“, „Пожарна безопасност и защита на населението“, Агенция „Пътна инфраструктура“, Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ и Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“.
Центърът ще осигурява оперативна координация и взаимодействие между компетентните държавни структури при прилагането на мерки за превенция, временна организация на движение, координация при усложнени пътни и метеорологични условия, затруднения или блокиране на движението, пътнотранспортни произшествия и аварии на територията на страната.
Центърът ще работи непрекъснато - при режим 24/7. Целта е в реално време служителите да получават сигнали и информация от всички компетентни институции и след оперативна обработка на данните да се предприемат общи действия за реакция.
Центърът не е отделно юридическо лице и ще бъде разположен в сграда на Министерството на вътрешните работи. За неговото обезпечаване няма да бъдат разходвани допълнителни бюджетни средства, няма да бъдат разкривани и допълнителни щатни бройки.
Председателят на Българската асоциация на пострадалите от катастрофи Владимир Тодоров смята, че новата структура е необходима, защото ще скъси времето за реакция при катастрофи или тежки метеорологични условия.Това ще подобри реакцията след катастрофи и може би ще спаси няколко човешки живота, защото много пъти линейките закъсняват. Опитът и в другите държави показва, че трябва да има такова взаимодействие. Нужно е свързването на видеонаблюдението между отделните градове, за да може при критична ситуация тези служби да ползват тази видео връзка и да реагират по- бързо.
Според адвокат Тодоров липсата на държавна воля да налага високи глоби на нарушителите на пътя, ниската събираемост на санкциите, както и безотговорното шофиране са причините за големия брой ПТП-та, жертви и ранени на пътя.
Един германец не е по- съвестен от нас, но знае, че глобата му ще бъде взета.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..