Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Шестима министри отговарят за водата и никой само за нея

За водните проблеми у нас се говори, когато има проблеми, традиционно ние се концентрираме върху резултата, а не причината. Това е нерационален подход, който не води до резултати, смята доц. Борис Цанков - хидроинженер, преподавател в Университета по архитектура, строителство и геодезия. 

Водното стопанство има няколко сектора - водоснабдяване, хидромелиорация, енергетика и корекция на реки и защита от ноаводнения. Определенято на водните обеми за всички дейности е въпрос на приоретизиране, което трябва де прави централизирано. Сега с това се занимават шест министерства и нито едно от тях няма за свой централен предмет на дейност – водата. Затова има и припокриване, но и луфтове.

Редно е да има едно централно ведомство, за да има йерархия и субординация, защото е ясно, че един отдел в дадено министерство няма да се подчини на разпореждане на друг министър.

Според доц. Цанков водните ресурси трябва да се управляват както се управлява финансовия ресурс на държавата. Както всяка година там се планират приходи и разходи на паричните потоци, така да се планира и управлението на водите.

Ако има едно по - мъдро управление, ще има и резултати, коментира експертът и обосновава идеята си за научно- изследователски център на национално ниво, който да консултира изпълнителната власт.

Чуйте интервюто в прикачения звуков файл.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

За да работиш като медицински брат, трябва сърце и усет

Факултетът по обществено здраве ще дипломира първия випуск лекарски асистенти, съобщиха от Медицински университет в Пловдив.  От факултета информират, че средният успех от следването на 14-те завършили е 4.84, а от държавните изпити – 5.12. На тържествената промоция дипломи ще получат общо 187 бакалаври от специалностите „Медицинска сестра“,..

публикувано на 13.11.25 в 12:09
Петър Мишев

Липсата на диалог за бюджет 2026 е притеснителна

Въпреки че синдикатите определят бюджет 2026 като възможен, и те имат съображения към предложената рамка и резерви към начина, по който е изготвен. Икономическият анализатор от КНСБ Петър Мишев подчерта, че липсата на реален социален диалог между държавата, бизнеса и синдикатите тази година е притеснителна. Добави, че това напрежение е..

публикувано на 13.11.25 в 09:56

Бюджетът и казусът Лукойл притискат транспортния сектор

Напрежението между държавата и работодателите се задълбочава след бойкота на последните заседания на Тристранния съветза сътрудничество. Кабинетът вече обяви, че ще приеме проектобюджета без допълнителни обсъждания.   Пред Радио Пловдив председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова заяви, че бизнесът не е..

публикувано на 13.11.25 в 09:23

Маршрутите от селата да не станат градски транспорт

Преди седмица парламентът прие на първо и второ четене в едно заседание допълнение в Закона за автомобилните превози, с което отпада задължението за ползване на автогари по междуселищни автобусни линии, свързващи общини с административния им център. Промените засягат четири общини – Добричка, Марица, Родопи и Тунджа, и 151 населени места.  С тях ще..

публикувано на 12.11.25 в 16:46

Бюджетът продължава грешните политики от последните години

Надявам се бюджетът за следващата година да бъде преразгледан, каза главният икономист на Съюза за стропанска инициатива и журналист Михаил Кръстев.  От ССИ са адресирали в становище основните проблеми, основен сред които е, големият процент средства от БВП, които ще се преразпределят - между 45 и 47%. Дори и по някакъв магичен начин въпросните приходи..

публикувано на 12.11.25 в 15:11