Това, според изпълнителния директор на "Бизнесът за Пловдив" Александър Стайков, са двата основни фактора, които са накарали сдружението да предложи създаване на общинско дружество, което да обслужва линиите от градския транспорт на Пловдив. София, Варна и Бургас получиха значително европейско финансиране за обновяване на своя градски транспорт, защото дружествата там са общински, аргументира се Стайков.
Пловдив не успя да се възползва в пълния обем от програмата "Регионално развитие" за транспорта в града, добави той.
Според "Бизнесът за Пловдив", преди да се реши създаването на общинско транспортно дружество, идеята трябва да залегне в общинския план за развитие на града.
Сегашният модел с дофинансирането на частните превозвачи, при положение, че те сами си определят цената на билетите-не е добър модел.Явно някъде нещо куца, каза Стайков.
Годишно 6-7 милиона лева се дават на автобусните превозвачи. В една нормална среда това е много повече от необходимото, смята изпълнителният директор на "Бизнесът за Пловдив.
Припомням, че от неправителствената организация предложиха обществената поръчка за 8-те линии да бъде прекратена, а договорите за тях да бъдат само временни до създаването на новото предприятие. „Иначе се създават условия за монопол от страна на един превозвач, постоянно извиване на ръцете на Община Пловдив и вдигане на компенсации към превозвачите в размер на милиони. В същото време услугата не е по-добра и се нанасят репутационни щети за града, защото градските автобусни услуги се ползват от всеки пловдивчанин или гост на града и този ключов въпрос е в непрекъснат обществен фокус“, посочиха от „Бизнесът за Пловдив“.
България има осезаем напредък в кръговата икономика и оползотворяването на ресурсите, въпреки че за много от гражданите това е почти невидимо. Зелената трансформация е плод на усилията на държавата, на бизнеса и на хората. Имаме доста съществен напредък . Това е оценката на Владимир Димитров , експерт "Индустрия и околна среда" в Българската..
Експертът по политически комуникации Арман Бабикян коментира за Радио Пловдив поредния неуспех да бъде избран председател на Народното събрание и ескалиращата политическата криза. Той подчерта, че липсата на реален диалог между политическите сили с различни цели прави трудно постигането на решения, които обществото да приеме. „Обществото или..
В първата ни рубрика за успешните образователни практики, реализирани по проекта „Успех за теб“ ще ви разкажем за ОУ „Васил Левски“ в село Караджово, община Садово. Проектът се изпълнява от Министерството на образованието и науката и се финансира със средства в размер на 105 млн. лв. от Програма „Образование“ 2021-2027, съфинансирана от..
Не виждам как при тази конфронтация, която отдавна не е по идеологически и политически причини, а е по междуличностни и интрументални причини, ще може този парламент да излъчи управляващо мнозинство, което да работи повече от три месеца. Това заяви в интервю за предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив политологът и университетски преподавател..
"Българската държавност започва да прилича на тази медицинска диагноза, в която един по един започват да отказват различни органови системи". Такова сравнение направи социологът от "Алфа Рисърч" Боряна Димитрова след поредния неуспешен опит в парламента да бъде избран председател. Тя припомни, че в предишни разговори са дискутирани..