Той поясни, че те са с 119 по-малко отколкото през 2019 та и то само, защото , заради епидемичната обстановка са били въведени редица ограничения в трафика .
Друга причина Пловдив да се озове в челото на тъжната класация е , че в района на по големина град в България минава най- натоварения трафик на автомагистрала „Тракия“, както и потокът от автомобили, свързващ пътниците в посока север юг и обратно.
„Броят на катастрофите е и в резултат точно на този кръстопът и разположението на пътната инфраструктура, независимо , че формално те се дължат на навлизане в насрещното движение и неправилно изпреварване по първокласните и второкласни пътища„ – поясни Тодоров .
Той оповести, че Асоциацията на пострадалите при катастрофи, която представлява, заедно с още десетина неправителствени организациии са подписали днес „етичен кодекс„ . Той ще е тяхно основно ръководство по време на работата им с местните и държавните инструктури , ангажирани с безопасното движение по пътищата.
„Това са организации, които са наптрупали експертизи по отношение на пътната безопасност , Сдружения от автошколи, автосервизи, Пътна помощ, Европейския център за пътна безопасност , фирми за външна реклама, Пунктове за годишни технически прегледи, мотоклубове „- уточни Тодоров. И допълни, че желанието е им е между тях да има толерантност.
Етично отношение и толерантност ще настояват да има и от страна на медиите, които отразяват съдбата на жертвите на пътя и техните близки.
Новото сдружение ще изиска среща с основните политически сили, участващи в предизборната кампания, за да могат да прокарат идеите си за законодателни промени .
Сред тях са:
Реално обучение на бъдещите шофьори на полигон, премахване на сивия сектор в курсовете за подготовка, който не допуска да се проследи дали курсистът е взел наистина 31 часа кормуване или по- малко.
„Наясно сме, че доста от бъдещите шофьори дори на са карали автомобил в извънградски условия и то защото преподавателите им икономисват от купуването на винетни стикери“- заяви Тодоров.
В резултат на това 25 процента от новите собственици на шофьорски книжки стават участници в пътнотранспорти произшествия още през първите две години от придобиването им.
Какво да очакваме от новия политически сезон в Пловдив, който започна със скандал около оставката на замесник-кмета Владимир Темелков, оттеглена след намесата на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов и оставяща много въпроси без отговор. На този фон групите в Общинския съвет също търпят трансформации, а от „Независими за Пловдив“ поискаха извънредна..
"За съжаление новият политически сезон е повторение на предишния".Това заяви в програма "Точно днес" доцент Татяна Буруджиева, политолог и университетски преподавател в коментар за случващото се в Народното събрание и предстоящият пети вот на недоверие към кабинета на Росен Желязков, поискан от ПП-ДБ.. Според нея светът се променя много бързо,..
Пет дни преди началото на новата учебна година – ще спазят ли пловдивските директори указанието на МОН да се започва учебния процес в по-късен час? За организацията на работа говорим с Гергана Аврамова , председател на пловдивската организация на Сдружението на директорите в системата на средното образование и директор на училище „Христо Г. Данов“..
Българският изследователски проект “PlantaSYST” е сред най-успешните европейски инициативи с принос за конкурентоспособна и интелигентна Европа. Гражданите вече могат да гласуват за номинирания български проект с “Награда на публиката” в престижния конкурс REGIOSTARS Awards 2025 Проектът PlantaSYST, в рамките на който в Пловдив бе..
Близо 1 400 нарушения бяха установени само в първите часове на контрола за средна скорост чрез тол камерите, който е в сила от 7 септември. От тази дата се промените в Закона здвижение по пътищата, за очакваните ефекти на който говорим с председателяна САБ Емил Панчев. По думите му вследствие на очакваните по- високи глоби в него..