Той поясни, че те са с 119 по-малко отколкото през 2019 та и то само, защото , заради епидемичната обстановка са били въведени редица ограничения в трафика .
Друга причина Пловдив да се озове в челото на тъжната класация е , че в района на по големина град в България минава най- натоварения трафик на автомагистрала „Тракия“, както и потокът от автомобили, свързващ пътниците в посока север юг и обратно.
„Броят на катастрофите е и в резултат точно на този кръстопът и разположението на пътната инфраструктура, независимо , че формално те се дължат на навлизане в насрещното движение и неправилно изпреварване по първокласните и второкласни пътища„ – поясни Тодоров .
Той оповести, че Асоциацията на пострадалите при катастрофи, която представлява, заедно с още десетина неправителствени организациии са подписали днес „етичен кодекс„ . Той ще е тяхно основно ръководство по време на работата им с местните и държавните инструктури , ангажирани с безопасното движение по пътищата.
„Това са организации, които са наптрупали експертизи по отношение на пътната безопасност , Сдружения от автошколи, автосервизи, Пътна помощ, Европейския център за пътна безопасност , фирми за външна реклама, Пунктове за годишни технически прегледи, мотоклубове „- уточни Тодоров. И допълни, че желанието е им е между тях да има толерантност.
Етично отношение и толерантност ще настояват да има и от страна на медиите, които отразяват съдбата на жертвите на пътя и техните близки.
Новото сдружение ще изиска среща с основните политически сили, участващи в предизборната кампания, за да могат да прокарат идеите си за законодателни промени .
Сред тях са:
Реално обучение на бъдещите шофьори на полигон, премахване на сивия сектор в курсовете за подготовка, който не допуска да се проследи дали курсистът е взел наистина 31 часа кормуване или по- малко.
„Наясно сме, че доста от бъдещите шофьори дори на са карали автомобил в извънградски условия и то защото преподавателите им икономисват от купуването на винетни стикери“- заяви Тодоров.
В резултат на това 25 процента от новите собственици на шофьорски книжки стават участници в пътнотранспорти произшествия още през първите две години от придобиването им.
След горещите юлски дни август започва с нормална температура за сезона и се очертава да е с максимални температури между 32 °- 36°, коментира в програма "Точно днес" проф. Георги Рачев, климатолог и преподавател в СУ "Св. Климент Охридски". Според него за района на Пловдив не се очакват големи горещини, поне до голяма Богородица. " За района на..
Очакава се на предстоящата сесия на Общинския съвет в понеделник да бъде гласувано предложението на групата на „Продължаваме промяната – Демократична България“, което цели да въведе ред в ползването на електрическите тротинетки в Пловдив. Проектът за наредба беше публикуван за обществено обсъждане още юни. Пет години след като държавата..
За девета поредна година националният туристически поход „Последният път на Хаджи Димитър“ ще премине по стъпките на войводата и ще пресъздаде последните дни от живота му. Инициативата е посветена на 157 години от смъртта на революционера и загиналите за българската свобода. Тридневеният поход започва от днес с маршрут от връх Бузлуджа през..
В Блъгария липсва превенция, както и адеватна техника за гасене на пожари, казав предаването "Точно днес" доц. Момчил Панайотов. Той е преподавател по “Дендрология” в Лесотехническия университет, занимава се активно с проучвания на планински гори и е един от авторите на “Оценка на риска от стихийни пожари в България”, изготвен по поръчка на..
В международния ден за борба с трафик на хора говорим за проблема и неговите измерения. Националната телефонна линия за борба с трафика на хора отчита увеличение на сигналите за незаконна миграция. Тревожен е и ръстът на случаите, свързани с непълнолетни. Според Диана Китова, мениджър на Националната телефонна линия за борба с трафика на хора,..