Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Средствата за жп инфраструктура от ЕС няма да бъдат загубени

Продължава работата по мащабния проект „Рехабилитация на железопътната линия Пловдив-Бургас, Фаза 2“, който се осъществява със съфинансиране от Кохезионния фонд, чрез Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г. Част от него е рехабилитацията на железопътен участък Оризово-Михайлово, която включва модернизация на железен път, съоръжения, контактна мрежа, сгради и системи за сигнализация и телекомуникации. 

Проектът е от голямо значение, а служебният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров категорично заяви, по време на старта на модернизацията на железопътен участък Оризово-Михайлово, че  няма да позволи дори един лев европейско финансиране за жп инфраструктура, да не бъде усвоен.

Той увери, че има разбирането на министъра на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова, да бъдат придвижени възможно най-скоро всички забавени преписки и процедури.По думите му в момента се работи по всички 

проекти, като ще се следи стриктно за прецизното им изпълнение.

По време на старта на строителните работи на участъка, министър Тодоров обясни, че до четири години жп линията Оризово-Михайлово ще позволява скорост на движение до 160 км/ч, за сметка на сегашната средна скорост от 65 км/ч.

 Дейностите по проекта предвиждат още премахване на всички железопътни прелези, като на тяхно място ще бъдат изградени надлези и подлези, с цел по-голяма безопасност. Заложено е още изграждане на ново приемно здание на жп гара Оризово и реконструкция на жп гара Чирпан.

 Това ще е удобство за пътуващите, а един от гражданите, който редовно ползва и разчита на ЖП транспорта сподели, че след модернизацията ще стига до работното си място  в  Стара Загора два пъти по-бързо. Министърът обясни още, че проектът предвижда изграждане на жп линията в голяма част по ново трасе, което ще позволи да се достигнат европейските стандарти за железопътна магистрала.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

В Чепеларе започва фестивалът EX ANTE

От днес до неделя в Градския парк на Чепеларе ще се проведе фестивалът EX ANTE. Инициатор е Георги Стоев , автор и водещ на подкаста за икономическо мислене EX ANTE по Радио Пловдив. Той съобщи, че ще очаква в трите дни приятели и последователи на подкаста за среща на живо с него и всички, които са участвали в създаването на трите сезона..

публикувано на 15.08.25 в 08:31

Безработицата в Пловдив при младите до 29 години се покачва

Как се движи младежката безработица в средата на лятото ?  В Пловдив експертите отразяват леко покачване на процента безработни, а в региона има спад. За новите програми финансирани от ОП "Развитие на човешките ресурси" и мерките на МТСП - научваме от  директорите на  Бюрата по труда в Пловдив  и в  община Марица   -  Иванка Власева  и..

публикувано на 15.08.25 в 07:05

Стотици поклонници в Бачковския манастир за Голяма Богородица

В навечерието на празника Голяма Богородица - 15-и август, в Бачковския манастир пристигат стотици поклонници от страната и чужбина. Те се включват в службите за утрешния храмов празник на манастирската църква „Успение Богородично“, където се пази чудотворната икона „Св. Богородица – Елеуса“.  За нея е отредено специално място - вдясно от..

публикувано на 14.08.25 в 17:28

Устойчиво позитивен е трендът в нагласите на хората за еврото

Стабилизиране на подкрепата за присъединяване на България към еврозоната отчитат данните от третото национално представително проучване "Присъединяване на България към еврозоната", проследяващо тенденциите при нагласите на гражданите и бизнеса в България по темата към този юли.  При гражданите съотношението на положително спрямо отрицателно..

публикувано на 14.08.25 в 12:00

Потребителската кошница трябва да определя и линията на бедност

КНСБ настоява да се промени методиката на определяне на линията на бедност. Според Теодора Пачеджиева - икономически анализатор на синдиката, в  момента тази линия се определя на база на общата инфлация, която излиза със забавяне. Предложената за 2026 година линия на бедност е 764 лева, но по думите на анализатора тя не е актуална.  "Проблемът..

публикувано на 14.08.25 в 11:37