В началото на годината ЕК стартира проекта Баухаус, който залага на естетика и устойчивост в прехода към чиста икономика. "Баухаус" е творческа инициатива, която разчупва границите между науката и технологиите, изкуството, културата и социалното приобщаване.
Сто години след основаването на движението Баухаус в Германия, оказало огромно влияние върху изкуството, архитектурата и дизайна на 20 век, ЕК стартира проекта Нов европейски Баухаус. Той е екологичен, иконимически и културен проект, насочен към съчетаване на дизайн, устойчивост, достъпност и инвестиции, за да се подпомогне реализацияна на Европейския зелен пакт.
Крайната му цел е да проучим как да живеем по- добре заедно след пандемията. В момента сградите и инфраструктурите причиняват най- малко 40 на сто от всички емисии на парникови газове, а съвременното строителство използва в голяма степен цимент и стомана, за чието производство е необходимо огромно количество енергия, които отделят въглероден диоксид чрез химически реакциии.
Затова новото европейско двиежение Баухаус трябва да се превърне в пространство за сътрудничество в сферите на дизайна и творчеството, в което архитекти, хора на изкуството, учени, инженери и дизайнери ще работят заедно за превръщането на тази визия в реалност, каза на конференция, организирана от българското министерство на културата в средата на юли европейският комисар по научни изследвания, иновации, култура, образование и младеж Мария Габриел. По думите й новият Баухаус е шанс за местните общности.
Комисарят по въпросите на сближаването и реформите Елиза Ферейра подчерта, че това е проект за всички региони на Европа, а чрез насърчаване на икономически достъпни решения той трябва да допринесе за социалното сближаване и решаване на проблемите с жилищното настаняване. Тя добави, че за новия Баухаус не цената е важна, а разходите.
"27 милиона европейци живеят в лоши къщи, а милиони сгради трябва да бъдат санирани. Как можем да строим по- добре, как да използваме иновативен дизайнинг, за да преосмислим нашите сгради и живот. Какво ще стане ако ги направим по- природосъобразни, по- красиви и по- инклузивни. Можем и трябва да го направим. Европейската зелена сделка е политичеки приоритет, но тя изглежда отдалечена за много хора. Нека бъдем честни – за някои градове идеята за тази зелена икономика може дори да е източник на притеснения – колко ще струва, колко ще загубя. Проектът за Европейски Баухаус обръща въпроса, така че не става дума за цената, а за разходи, дава предимство на красотата, на удобството и възможността за достъпност".
Добър пример за креативност, преоткриване на пространства и симбиоза между култура, творечски инициативи и пространства се оказа домакинството на Пловдив на ЕСК 2019 година. Изпълнителният директор на едноименната фондация тогава Светлана Куюмджиева обобщи ползите за града от инициативата, които продължават и в момента.
Проектът Баухаус ще се финансира от програмите Еразъм плюс, Творческа Европа, Хоризонт Европа и кохезионните фондове. Изисква се реформа в мисленето, въвеждане на иновациите и необходимостта от междусекторни партньорства.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..