Това може да означава смесване на училищна среда с други места като предприятия, центрове за обучение или културни обекти. Смесено е и дистанционното обучение, а в условия на ограничения заради ковид пандемията онлайн контакта между учители, ученици а и родители, то се превърна в спасително решение. Калоян Дамянов, който е председател на Националната асоциация на ресурсните учители, признава, че за него и колегите му от системата на приобщаващото образование, ситуацията е била особено трудна:
Със стартирането на мерките по време на пандемията от коронавирус стана много трудно за работещите в системата на приобщаващото образование. Истината е, че те нямаха опит в това. Но в изтеклите 2 години се създадоха много и различни нови възможности, които всъщност трансформираха дейността на ресурсните учители, психолози и логопеди от присъствена форма да премине частично в електронна среда.
Частично нужната ни подкрепа получихме със създаването на библиотека с ресурси на сайта на Министерството на образованието. Бих искал обаче да обърна внимание на една нова инициатива, организирана от УНИЦЕФ. СТава дума за платформа с видеоресурси, кои о подкрепят елекронното обучение точно на деца, които имат специални образователни потребности.
За това как едно средно училище в Пловдив се възползва от възможностите на смесеното обучение обяснява Емил Начев, който е директор на гимназията с хуманитарен профил „Свети Свети Кирил и Методий“:
При нас паралелките, които са ангажирани с изучаването на така наречените СТЕМ науки, имат обучение в реална среда. Част от часовете преминават в лаборатории на ПУ „Паисий Хилендарски“, на Медицинския уиверситет. Имаме споразумение с КЦМ и част от часовете протичат в лабораториите на дружеството.
Сред препоръките на Европейската комисия за по-широкото използване на смесеното обучение е увеличаване на индивидуалната подкрепа и на системите за наставничество. В този смисъл Комисията препоръчва да се назначи допълнителен персонал, който да помага за ангажирането на учениците и в извънкласни дейности.
„ В радиото ти не можеш да остарееш, не можеш да бъдеш възрастен. Ти не можеш да изведеш на показ годините си. Никога не съм била суетна за възрастта си. Имам пълното съзнание какво означават за мен годините – те са моето богатство. Благословена съм с тази работа, с тази професия, която съм имала, и с тези възможности, които ми е давала тя. Но..
На 20 декември за шеста поредна година компанията отличи със специални грамоти работниците, изпълнили през 2024 година благотворителни инициативи по програмата КЦМ Благодетел, в направления "Социална интеграция и приобщаване на деца и възрастни хора в тежко социално положение/настанени в институции", "Подкрепа на обществено значими каузи в..
Агенция "Алфа рисърч" публикува последното си за годината проучване, о заглавено "2024 и 2025 – равносметка и очаквания". То е проведено от 1 до 10 декември и предсатвително за страната, финансирано е със собствени средства на агенцията. Анкетирани по домовете им с пряко стандартизирано интервю с таблети са 1000 пълнолетни българи...
В това е убеден юристът и журналист Мишо Гръблев, който в програма "Точно днес" коментира темата за споделеното родителство и желаните промени в българското законодателство, чиято цел е децата да растат с двамата си родители. В Деня на бащата той припомни, че бащите в днешно време имат все по-голяма роля в отглеждането и възпитанието на децата в..
Класическата иконография на Рождество Христово се оформя още през 5-6 век. Два са водещите аспекти в нея - божието въплъщение и претворяването, обновлението, което спасява целия свят, обяснява иконографът Елена Дигбоюшка. През годините тя се е сблъсквала с различни образци на изображението на Рождество Христово – едни икони са с повече..