Двама експерти по бойни припаси и въоръжение коментираха пред Радио Пловдив готовността на страната ни да ремонтира повредена украинска военна техника, както поиска в писмо до Народното събрани днес президентът Володимир Зеленски.
Според Марин Тарев въпросът е сложен, като за Военно-промишления ни комплекс /ВПК/ и военно-ремонтните заводи поръчката ще бъде от полза. От гледна точка на логистиката и в частност на транспортирането ще бъде проблем. Тази техника няма откъде да мине освен от Украйна, Полша и Румъния. Логистиката е изключително сложна. Техниката за ремонт, която се праща едва ли ще бъде мишена, но може да бъде атакувана, когато се връща и тогава рискът ще е много сериозен, коментира Тарев.
Според него основен проблем е, че заводите нямат капацитет и персонал. Наличният персонал е с много ниска квалификация, те нямат необходимото образование. "Сега например в Сопотската професионална гимназия не се изучават специални предмети, а Туризъм и Кетъринг. Напоследък върнаха някои предмети, но кадрите не са подготвени и капацитетът на предприятията е много малък", каза той.
"Много ми е интересно откъде ще се вземат резервните части, защото украинците нямат, а руснаците няма да ни дадат. Най- сериозният риск е да не изпълним поръчката", категоричен е експертът.
В момента българските военни заводи работят с лицензите, дадени от бившия Съветски съюз. За да започне ремонтът, ще им трябват поне два – три месеца, като на първо място трябва да се върнат кадрите, които напуснаха. Ако преди за един месец се правеше ремонт на три бойни машини, сега не могат и една машина да поправят. Защото освен всичко друго автоматизация почти няма, голяма част трудът е ръчен, обясни Тарев.
Неговата позиция е, че България няма излишно въоръжение, което може да даде, но няма и ресурс да ремонтира украинската техника.
На по- различна позиция е бившият директор на ТЕРЕМ Марин Иванов. Според него заводите ни могат да ремонтират стрелково оръжие и артилерийска материална част. "Можем да се справим. Може да стане в заводите на Хан Крум, в завода във Велико Търново. Колкото е по- едрогабаритна системата толкова по- дълго е времето за ремонт. През последните години нашите заводи само ремонтират, те не произвеждат", каза Иванов. Той също подчерта, че е важно дали има има резервни части.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..