Двама експерти по бойни припаси и въоръжение коментираха пред Радио Пловдив готовността на страната ни да ремонтира повредена украинска военна техника, както поиска в писмо до Народното събрани днес президентът Володимир Зеленски.
Според Марин Тарев въпросът е сложен, като за Военно-промишления ни комплекс /ВПК/ и военно-ремонтните заводи поръчката ще бъде от полза. От гледна точка на логистиката и в частност на транспортирането ще бъде проблем. Тази техника няма откъде да мине освен от Украйна, Полша и Румъния. Логистиката е изключително сложна. Техниката за ремонт, която се праща едва ли ще бъде мишена, но може да бъде атакувана, когато се връща и тогава рискът ще е много сериозен, коментира Тарев.
Според него основен проблем е, че заводите нямат капацитет и персонал. Наличният персонал е с много ниска квалификация, те нямат необходимото образование. "Сега например в Сопотската професионална гимназия не се изучават специални предмети, а Туризъм и Кетъринг. Напоследък върнаха някои предмети, но кадрите не са подготвени и капацитетът на предприятията е много малък", каза той.
"Много ми е интересно откъде ще се вземат резервните части, защото украинците нямат, а руснаците няма да ни дадат. Най- сериозният риск е да не изпълним поръчката", категоричен е експертът.
В момента българските военни заводи работят с лицензите, дадени от бившия Съветски съюз. За да започне ремонтът, ще им трябват поне два – три месеца, като на първо място трябва да се върнат кадрите, които напуснаха. Ако преди за един месец се правеше ремонт на три бойни машини, сега не могат и една машина да поправят. Защото освен всичко друго автоматизация почти няма, голяма част трудът е ръчен, обясни Тарев.
Неговата позиция е, че България няма излишно въоръжение, което може да даде, но няма и ресурс да ремонтира украинската техника.
На по- различна позиция е бившият директор на ТЕРЕМ Марин Иванов. Според него заводите ни могат да ремонтират стрелково оръжие и артилерийска материална част. "Можем да се справим. Може да стане в заводите на Хан Крум, в завода във Велико Търново. Колкото е по- едрогабаритна системата толкова по- дълго е времето за ремонт. През последните години нашите заводи само ремонтират, те не произвеждат", каза Иванов. Той също подчерта, че е важно дали има има резервни части.
Влизането ни в еврозоната как ще се отрази на имотния пазар коментира в програма "Ден след ден" Мирослав Язов, експерт по сделки с недвижими имоти. Според него в момента пазара е силно поляризиран, движен от спекулативни купувачи, които очакват покачване на цените, и крайни потребители, които срещат все по-големи затруднения при покупка. От..
След трагичната катастрофа на Околовръстното шосе на Пловдив търсим различни гледни точки за разширяването на този важен за града и региона път. Събеседник в следобедната програма на Радио Пловдив "Ден след ден" е зам.-областният управител и председател на Областната комисия по пътна безопасност Атанас Ташков. По думите му работата по..
54,1 процента от българите подкрепят увеличението на минималната работна заплата, 1/3 смятат, че тя трябва да е равна на заплатата за издръжка, която обаче все още не е достатъчно позната за голяма част от тях (39%). 86,1 на сто от хората посочват категорично, че полученият през тази година ръст на възнагражденията не е достатъчен. Това са част от..
Горските разсадници в Родопите са предвидили 22 506 иглолистни дръвчета за коледни елхи тази година. Това съобщи инж. Елин Лилов, заместник-директор на Южноцентралното държавно предприятие (ЮЦДП) в Смолян. Цените на коледните дръвчета варират между 3 и 90 лв., в зависимост от вида и размера им. От тях 11 515 са фиданки с коренова система, които..
Ще се решат или ще се задълбочат проблемите на Пловдив с масовия градски транспорт, след като града се сдоби с четвърти заместник-кмет по транспорт? Основен въпрос, след поредната рокада в кметския екип, при това – само за две години. Новият ресорен заместник-кмет е Николай Душков, а той сменя досегашния Александър Държиков. Решението изненада..