Измина първият уикенд, в който можехме да зареждаме по-евтини с 25 стотинки на литър горива за личните си автомобили. Отстъпката се предлага на повечето бензиностанции, а за да я ползваме е нужно да представим малкия талон на колата. Проверихме работеща ли е мярката и доколко нововъведенията затртудняват процеса в търговските обекти.
Повечето търговци на горива предлагат намалението, но някои от малките бензиностанции не са го въвели.
"Не я предлагаме. Клиентите намалят, поглеждат и когато разберат, че не се предлага, продължават"- коментира служителка в бензиностанция, в която остъпка няма.
Въпреки че повечето клинети сами питат дали ще могат да се възползват от намалението, има и такива, които не се интересуват от възможността, защото зареждат малки количества.
"Хора, които пълнят догоре, ги засяга, а хора с 10-15 лева казват да не ги занимаваме с глупости"- казаха работещи в търговските обекти.
На някои от местата, на които хората могат да заредят по-евтино гориво, служителите сами обясняват на клиентите, че могат да ползват 25 стотинки намаление.
"Казваме на всеки дори когато не ни питат"- коментираха те.
Новият софтуер не е създал проблеми и вече е в действие по обектите, които работят по новите правила.
"Софтуерът е готов, работи, по-трудно хората свикнаха да показват талона. Има ли сметка от закупуването му- времето ще покаже"- каза управител на бензиностанция.
Променената процедура по зареждане е създала известно натоварвене в някои моменти, но пък клиентите са изчакали търпеливо.
"В неделя сме обработили над 400 коли, което прави по 2 минути на кола"- коментираха от търговски обект .
Сред шофьори се появи въпросът дали могат да заредят два вида гориво на по-ниска цена в автомобила си. Това е възможно и се случва вече, увериха от бензиностанции в Пловдив.
Попитахме дали е имало клиенти, които са опитали „да излъжат системата“, показвайки талон на личен автомобил, а всъщност да заредят служебен. Стана ясно, че засега не е имало такива опити на местата, които посетихме.
Клиенти, които ползваха намалението, оцениха мярката като недостатъчна.
„С времето и хората ще свикнат, и ние също" - коментираха търговци.
Целия репортаж може да слушате в прикачения звуков файл.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..