Между това какво и как ще избираме, за да бъдем по-честни към себе си, и какъв разказ за политическия живот на държавата чухме от предизборните послания? Успяхме ли да отличим същественото от фоновия медиен шум с ясно назоваване на проблемите в зациклилото управление на страната? Събеседник по темата е политологът и преподавател в УНСС д-р Александър Димитров.
"Партиите карат на автопилот, защото за тях е много голям предизборният цикъл, който продължава. Не виждам нищо различно и ново у тях, за да се разгърнат пред електората и да го привлекат. И хората усещат това. Това е една вяла кампания, която по-скоро разочарова".По думите на Димитров, политиците много трудно са успели да влязат в кампанията. Партиите са уморени и затова сега политиците пестят сили за следващите избори, както се е случило миналата година. И природните катаклизми, и международната среда, която притеснява хората, са се отразили на предизборната кампания, в която политическите послания на местна почва са изключително бледи.
"Политическите послания трябва да бъдат активни. Често се смята, че събития с голям отзвук сред обществото, дори и трагични, трябва да се използват. А в общества като нашето - със силна чувствителност по някои въпроси, това връща негативен ефект. По-опитните партии се дистанцираха от това да правят пиар на гърба на нещастието на хората, за да не се интерпретират нещата обратно".
Умората, виждането на тези избори като междинни към следващите, очакванията за ниска избирателна активност и нежелание на партиите да мобилизират електората, както и изчерпването на потенциала на самите говорители в партиите, на ядрата, от които трябва да дойдат смислените идеи, са причина за дефицита на смисъл в политическото говорене, подчерта Димитров.
Социалните мрежи, като съвкупност, в която се води политически дебат, се ползват като по-големи или по-малки балони от непрекъснато повтарящи се потребители на информацията. Разширяването настрани към обикновения гласоподавател, характерно за САЩ, където има голямо влияние на социалните мрежи, не се наблюдава у нас.
"В мрежите у нас се вкарва всякакъв шум, има всякаква политическа сатира, но това не възпроизвежда мащабен електорален ефект, който да води до промяна в гласуването".
По думите на Димитров, настоящата предизборна кампания е още по-вяла и от предишната.
"Абсолютно безпрецедентен срок за старт е да си разпънеш шатрата 10 дни преди гласуването. Политиците в Пловдив дори не направиха и традиционната разходка по Главната улица. Има притеснения у политиците и подценяване на живото участие. А посланията без жива връзка заглъхват".
Между политическите опоненти липсва търпимост и това ще го видим и в следващия Парламент.
Цялото интервю - звуковия файл:
Председателят на Асоциацията на млекопреработвателите Владислав Михайлов се надява бойкотът срещу големите търговски вериги да принуди държавата да вземе мерки и да ограничи тавана на надценките на храните. Според него у нас има пазар, свободна търговия и конкуренция, но тези принципи не действат при "големите търговци на дребно". Причините са две..
Днес започва реконструкцията на водопровода във високата зона на Брестовица. Символичната първа копка за начало на строителните дейности се състоя този следобед. На церемонията присъства Иван Иванов, министър на регионалното развитие и благоустройството. Мястото е кръстовището на улиците „Родопи“ и „Алеко Константинов“. В проекта е..
Стотици репортажи и много енергия в сдружение "Майки срещу дрогата" вложи журналистът Веселина Божилова, която от години работи по темата за зависимостите и битката с тях. След приетата на първо четене пълна забрана на вейповете с нея говорим за поредната активност да се разпишат нови правила и за волята да има контрол и ефект от тях. Тя е скептича...
На среща на министъра на образованието и ректорите на ВУЗ бе лансирана идеята да се намали срока на обучение на медицинските сестри от 4 на 3 години. Целта е е по- бързо да се запълни дефицита от кадри в лечебните заведения. Браншовите организации вече възразиха срещу предложението. Какво мисли академичната общност попитахме проф. Биянка Торньова,..
За потребителското недоволство, икономическите му основания и социални последици разговаряме със социолога Кънчо Стойчев, който е председател на УС на сдружението "Произведено в България". Гневът на хората е напълно основателен. Според социолога основният проблем е, че големите търговски вериги чрез така наречената търговска отстъпка неправомерно..