Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Пробивът до Водната палата не е полезен за Пловдив

Проектът ще доведе проблеми с трафика и ще наруши градската среда до река Марица

Снимка: https://gradat.bg/

Пловдивските булеварди и новите проекти са темата и на последната седмица от октомври. Разговор за още една категорична позиция "против" пробива на Водната палата - тази на урбаниста Калоян Карамитов

Той е пловдивчанин, който от години живее и работи активно в София, но смята следното: "Бул. Марица е крайречен булевард в центъра на града, който трябва да е публично пространство, спокойно място за разходки вместо скоростно трасе."

Карамитов каза в програма "Точно днес": "Следя развитието на този проект в Пловдив от няколко години, още от реконструкцията на кръговото кръстовище до Водната палата имаше идея да се строи пробив там. Тогава се учудих, че се построи само кръговото и се отложи по-лошото решение с пробива, явно за тази година. Преди кръговото кръстовище липсваха някои връзки, и с него се реши различна посочност, но и тогава имаше критики. Няколко години по-късно видяхме, че има връзки, но трафикът се ускори и увеличи в тази зона."

"Когато говорим за решения за определени места и транспорта там, тогава не се разглежда дадена отсечка сама за себе си. Когато става дума за транспорт се мисли в цялостен план, нещо което в Пловдив не виждаме", смята Карамитов. Той посочи, че цялата система трябва да систематизира потоците на предвижване в града, и най-важното е да се прехвърлят автомобилните потоци на компактни форми на предвижване. 

"Пловдив например разполага с най-добрата веломрежа в България, над 50 км велосипедна инфраструктура", каза Карамитов. 

По повод на проблемите с пробива на Водната палата той смята, че един от най-големите проблеми е, че движението по бул. "Марица" се насърчава само с автомобили, и той започва да губи профил на крайречен булевард, което води до още повече трафик. 

"За Пловдив има нужда от цялостен транспортен план, точно за това как се движат хората. Базово е да се направи анализ на потоците, от кой до кой квартал, колко хора стигат всеки ден и да се решат мерки. Как да заместим автобусите с друг вид транспорт? Градският транспорт в Пловдив остава далеч от подобряването му, дори няма бус-ленти, както напр. е в Бургас", смята Карамитов.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

По-високите глоби за шофьорите не са за превенция, а за пари

Промените в закона за движение по пътищата целят индустриално събиране на глоби, а не превенция на пътния травматизъм. Това коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност след като депутатите приеха изменения, свързани с шофьорите. Основно те са за по-високи глоби, за засичане на средна скорост и за уеднаквяване на наказанието при..

публикувано на 08.08.25 в 11:07

Пазарите в Пловдив са готови за цените в лева и евро

От днес влиза в сила двойното етикетиране на стоките в магазините и пазарите. В Пловдив магазините вече са готови за цените в евро и лева, а на пазарите две трети от търговците и производители на плодове и зеленчуци до последно поставяха етикети в българска валута.  С въвеждането на двойното обозначение на цените от днес, това трябва да..

публикувано на 08.08.25 в 10:48

Измами може да има чак при двойното обръщение на парите

Нелоялни практики и опити за измами заради влизането в еврозоната едва ли ще има в преходния период. По-скоро такива може да има чак през януари при двойното обръщение на парите. „Когато влезете в магазина и дадете 20 лева, а трябва да ви върнат рестото в евро – ще се изисква много бърза калкулация. Това ще води до много грешки, а някъде..

публикувано на 08.08.25 в 10:22
Румяна Титерякова

Екскурзоводите са против отмяната на лицензирането им

Лицензираните екскурзоводи у нас излязоха с петиция до Министерството на срещу отмяната на Наредбата за регулация на екскурзоводската професия. Такова искане е направено на среща в министерството в края на месец юли. Според лицензираните екскурзоводи то е продиктувано от икономически интереси на конкретни туроператори, които имат полза от..

публикувано на 07.08.25 в 11:03

Не е ясно как "Магазин за хората" ще влезе в кооперативните бази

Министерският съвет прие разпореждане за образуване на „Магазин за хората“, определен е и Съвет на директорите на дружеството. Първият магазин ще отвори врати пред септември в област Пловдив, а мрежата ще се развива в партньорство с Централния кооперативен съюз. Скептично, критично, иронично бе посрещната идеята на лидера на ДПС Делян Пеевски за..

публикувано на 07.08.25 в 10:56