"За съжаление направените във времето реконструкции на входно-изходни магистрали се реализираха върху стари трасета, не се направиха разширения с нови ленти, които са предвидени и по стария, и по новия транспортно-комуникационен план, който е залегнал в Общия устройствен план (ОУП). Там са настанени доста обекти, които са с временен статут и оправдават мнението, че в България най-постоянните неща са строежите с временен статут. За съжаление тази аневризма в транспортно-комуникационната система на Пловдив в участъка на "Гладстон" и край Коматевско шосе е крайно време да се преодолее, за да може да се отпуши трафика, защото застрояването с жилищни и други обществени сгради е нормално развитие на всеки един град, но той трябва да се развива хармонично и да не се ощетяват останалите жители, които търпят задръстванията по кръстовища и отделни улици. Трябва да се намери такава схема, която да удовлетворява всички", коментира арх. Палазов.
Според него пътното строителство през последните години е много бавно, особено на ключови кръстовища. Архитектът даде пример с кръстовището на бул. "Левски" с "Дунав", което от месец е затворено и това води до огромни тапи. Подобни са проблемите на "Гладстон", Коматевско шосе и др., смята кандидатът за кмет на левицата, според който това е един от главните проблеми, които стоят пред бъдещата нова управа.
Другият проблем са зелените площи. По думите на арх. Палазов казусът с терена от 67 дка в парк "Отдих и култура", който общината иска да закупи за 29 млн. лв. е много ненавременен подарък за определени хора.
"Ние не сме съгласни да се харчи публичен ресурс за обратно изкупуване на тези терени. Считам, че те трябва да се върнат по друг начин към зелената система на Пловдив и да не се допуска там застрояване с жилищни сгради или някакво друго предназначение", категоричен бе социалистът.
Според него БСП е за един зелен град. Затова от градската левица настояват да се обърне внимание на озеленяването на улици и тротоари и да се търси възможност в общински терени да се реализират малки зелени петна, които да спомогнат както за по-добрия въздух, така и за намаляване на температурата в града, тъй като Пловдив е южен град и зелената система е жизнено важна за подобряване на микроклимата в града.
Чистота на въздуха също бе откроена като един от сериозните проблеми на града под тепетата от кандидат-кметът на БСП.
Той посочи, че социалистите ще се борят за доверието на пловдивчани с подмладена и изцяло подновена листа и събощи, че целта на кандидатите на БСП е да върнат Пловдив на гражданите, да се борят за техните интереси и за една по-добра жизнена среда.
Повече чуйте в интервюто на Антония Попова с кандидата за кмет на БСП арх. Костадин Палазов.
От днес до неделя в Градския парк на Чепеларе ще се проведе фестивалът EX ANTE. Инициатор е Георги Стоев , автор и водещ на подкаста за икономическо мислене EX ANTE по Радио Пловдив. Той съобщи, че ще очаква в трите дни приятели и последователи на подкаста за среща на живо с него и всички, които са участвали в създаването на трите сезона..
Как се движи младежката безработица в средата на лятото ? В Пловдив експертите отразяват леко покачване на процента безработни, а в региона има спад. За новите програми финансирани от ОП "Развитие на човешките ресурси" и мерките на МТСП - научваме от директорите на Бюрата по труда в Пловдив и в община Марица - Иванка Власева и..
В навечерието на празника Голяма Богородица - 15-и август, в Бачковския манастир пристигат стотици поклонници от страната и чужбина. Те се включват в службите за утрешния храмов празник на манастирската църква „Успение Богородично“, където се пази чудотворната икона „Св. Богородица – Елеуса“. За нея е отредено специално място - вдясно от..
Стабилизиране на подкрепата за присъединяване на България към еврозоната отчитат данните от третото национално представително проучване "Присъединяване на България към еврозоната", проследяващо тенденциите при нагласите на гражданите и бизнеса в България по темата към този юли. При гражданите съотношението на положително спрямо отрицателно..
КНСБ настоява да се промени методиката на определяне на линията на бедност. Според Теодора Пачеджиева - икономически анализатор на синдиката, в момента тази линия се определя на база на общата инфлация, която излиза със забавяне. Предложената за 2026 година линия на бедност е 764 лева, но по думите на анализатора тя не е актуална. "Проблемът..