Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Глобите за скоростта по пътя дано не са пиар на кабинета

Вървим нагоре с броя загинали и ранени, стигаме до нивата от 2019 г.

Диана Русинова
Снимка: БГНЕС

Говорим за камерите на тол системата, които ще налагат и глоби за скорост.  Много шум за нищо или реална борба за намаляване на черната статистика  по пътищата ще се окаже нововъведението питаме Диана Русинова от Европейски център за транспортни политики.

Русинова  подчерта, че като гражданин тя смята, че със сигурност трябва да има по-стриктни правила за тези, които превишават скоростта за движение по пътищата. Като експерт обаче Русинова отбеляза, че трябва да се търси статистика от преди време, защото тази система за средната скорост вече е тествана у нас, на тунела на автомагистрала "Струма, но беше спряна.

"Там имаше много нарушители, но малко глобени, защото МВР не смогна да обработи всички глоби тогава", припомни Диана Русенова. По думите й рисковете за тол системата са в това, че МВР няма достатъчно ресурс за обработка на снимките. 

Експертът подчерта, че има много въпроси за новите мерки, които държавата иска да наложи. 

"Какво ще правим с чуждестранните камиони и коли през АМ "Тракия", за които не е ясно как ще им събираме глобите, защото те предизвикват много тежки катастрофи", попита Русинова. Според нея е важно да се отбележи каква ще е цената на софтуера за камерите на тол системата, защото се говори, че тя ще бъде на частна фирма. 

"Най-ефективното замерване на скоростта е в Турция, ако говорим за съседните държави", допълни още Русинова. По думите й продължава да не се прави нищо в посока, да се работи повече с агресивни водачи на МПС. "Шокиращи са кадрите с деца водачи на автомобили, които разпространихме в социалните мрежи", поясни още Диана Русинова. 



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Възможно е някои европейски производства да се изнесат в САЩ

Много европейски бизнеси могат да престанат въобще да търгуват на американския пазар, прогнозира Адриан Николов от ИПИ по повод наложите от Доналд Тръмп мита. Една от възможнастите е да се изнесат производствата в САЩ. А иначе всяка една наша стока, която се продава в САЩ ще е с 20% по- скъпа. Моментният шок на борсите едва ли има..

публикувано на 04.04.25 в 16:40

Въздухът, който дишаме - епизод 2

Във втория епизод от поредицата "Елементи в криза" се фокусираме върху проблема с мръсния въздух в Пловдив.  Експерти като доц. д-р Ангел Джамбов и представители на местната власт разкриват противоречията между наука, политика и очакванията на гражданите. Трафикът, старите печки, липсата на зелени площи и паленето на отпадъци са сред най-големите..

публикувано на 04.04.25 в 13:06

55 години Факултет по дентална медицина в Пловдив

С двудневен конгрес “Наука и практика“ Факултетът по дентална медицина на МУ-Пловдив ще отбележи 55 години от създаването си. Форумът включва лекционна част и теоретико-практически курсове по всички дисциплини във факултета и ще бъде съпроводен с дентално изложение и демонстрации.  Според декана на факултета проф. Ангелина Влахова научният конгрес е..

публикувано на 04.04.25 в 09:56

Митата на Тръмп ще попарят като слана европейската икономика

„Ден на Освободението на Америка и началото на нов златен век “ – с тези думи президентът на САЩ Доналд Тръмп обяви търговска война на света  и наложи мита за вноса.   За Европа те са 20%, за Китай – 34%, за Индия – 26%, за Виетнам 46%, за Великобритания – 10%, за Япония 24%  и т.н. Стабилността на управлението и търговските..

публикувано на 03.04.25 в 17:02

Историята на Пловдив започва от могилата на Брезовско шосе

Историята на Пловдив започва от Плоската могила на Брезовско шосе, тъй като това е най-старото обитавано място на града. Това обясни археологът Десислава Давидова, която проучва обекта.  Археологическите проучвания по Брезовско шосе ще бъдат възобновени след Великденските празници и ще продължат до края на годината, добави Давидова . На..

публикувано на 03.04.25 в 16:57