Икономическият анализатор обясни, че всяка една средна стойност крие риск от заблуди, тъй като това означава, че някои домакинства повишават доходите си. Други обаче заради инфлационните процеси и липсата на индексация на заплатите са попаднали в групата, която е загубила покупателна способност миналата година.
„Всъщност много от българските домакинства имат сериозен проблем да покриват своите разходи, много от тях живеят на кредит, взимат заеми или се лишават от важни и необходими неща, ограничават почивки, покупката на дрехи и т.н.“, коментира Мишев.
Той добави още, че липсата на буфер за покриване на непредвидени разходи при домакинствата е притеснителна тенденция. Аргументира се с това, че липсата на заделени средства означава, че хората биха се принудили да вземат заем, който да изплащат после. Това от своя страна означава – лишаване от бъдещи разходи заради изплащането му.
Според него не е изненада, че българинът е използвал ръста на доходите си главно за храни и безалкохолни напитки, както и за поддържане на жилището.
„Почти нищо не е отишло за пътувания и културни развлечения, което означава, че на практика полученото е изразходвано.
В дългогодишен план (10 години) се вижда, че при масовите стоки все пак покупателната способност на българското домакинство е нараснала. Това е една позитивна тенденция, но тя е свързана и с това, че имаме намаляващо население.
Това са средни стойности и се делят на база това, което се генерира и различната основа, която се появява през годините“, каза Мишев.
Той добави обаче, че през последното тримесечие се наблюдава положителна тенденция – на намаляване цените на основните хранителни стоки.
"И Великден, и Гергьовден в голяма степен са семейни празници, в които човек има възможност малко повече да се отдаде на размисъл" . Това сподели за програма "Точно днес" именикът Георги Лозанов, медиен експерт и анализатор. Според него съвпадането на двата празника дава допълнителна красота и значимост. Той разказа, че носи..
В рубриката „Добро утро, ден!“ тази седмица ни гостува Д-р Ваня Танчева- Манчева. Жена с размах, с чувство за хумор и дар слово, чийто професионален път от цели 42 години е свързан с контрола на здравната система в Пловдив и областта. Минава през всички нива на ХЕИ и РЗИ, като последните 11 години, до 2021 година, е директор на инспекцията. Казва,..
Трудности бяха предварително предречени за значителна част от медиите, които разчитат на приходи от рекламите на хазарт. С изключително бързо проведена процедура парламентът въведе забрана за такива реклами, въпреки че очакванията бяха крайното решение да се вземе след изборите. Сега се случва се сякаш другата крайност – всяка..
Първоначалното правителствено разрешение частен инвеститор да построи детска болница бе спряно след негативната реакция на почти всички основни политически играчи. Най-активно се противопоставиха от Обществения съвет за създаване на национална детска болница. За трудното намиране на баланс между обществен и бизнес интерес в здравеопазването е..
" Стратегически аспекти на маркетинга " е новата книга на пловдивския преподавател по пиар, маркетинг и комуникационна политика д-р Любомир Стойчев . Монографията е вече рецензирана и издадена. Фокусът в нея е върху условията, при които действително стратегическият маркетинг съществува в България, като са изследвани големите предприятия от..