Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Държавата трябва да регулира цените на храните

Бойкотът на цените на хранителните продукти в големите търговски вериги е крачка в посока уравновесяване на монопола, но това е закъснял процес. Това коментира  производителят на зеленчуци Иван Кабуров от пазарджишкото село Мало Конаре, който зарежда и голяма хранителна верига с продукцията си. Добави, че понякога продукцията на родните земеделци е над 100 – 150% увеличение в търговските вериги.

Според него такъв тип регулация е трябвало да се случи преди поне 7 години. Сега той вижда изход от ситуацията единствено ао държавата влезе в ролята не регулатор на цените на храните.

„Земеделското министерство трябва да извика представители на веригите и на производителите и да ги попита от какво имат нужда, как искат да се работи и как да се продава продукцията. Българската страна трябва да застане като регулатор, да защити правата и на двете страни и така секторът да заработи правилно“, обясни Кабуров.

Регулацията на цените на храните чрез държавата по думите му може да стане чрез създаване на организация на производителите, през която продукцията да се продава към пазарите. Освен това да има 100% контрол от държавата върху издадените фактури, касови бонове по градските пазари, по които има спекула и вносна продукция се продава за родна.

„Организации на производителите могат да се създадат с помощта на държавата, т.е. да бъде стимулирано и финансирано създаването им, да се подпомагат членовете с опаковки,  с транспортни средства, за да може да се подпомогнат асоциациите и да се регламентира нерегламентираният  внос.

Държавата не застане ли зад гърба на производителите и търговците няма да се получи нищо.

Веригите налагат самосиндикално правила, няма кои да ги контролира“, каза Кабуров.

Според него за да бъде подпомогнато родното производство трябва произведената продукция в България да бъде освободена от ДДС, докато се изсветли сектора и се пребори с нерегламентирания внос.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Колите в Европа ще поевтинеят заради митата на Тръмп

От 2 април Съединените щати налагат 25-процентни мита върху вноса на всички автомобили, произведени в чужбина. Такива мерки и в такъв мащаб се въвеждат за първи път в такъв обем, което ще размести много пластове. Експерти прогнозират до 17% свиване на печалбите на европейските производители като следствие от тези мита. Задава ли..

публикувано на 31.03.25 в 16:45

Пеевски диктува дневния ред на правителството и държавата

Ахмед Доган е главният виновник за положението, в което се намира в момента ДПС. Това заяви в програма "Ден след ден" на Радио Пловдив Орхан Исмаилов, председател на Народна партия Свобода и достойнство (НПСД). По думите му той е наложил модела, според който партията е лидерска, еднолично дружество и всички, които се опълчиха и казваха, какво ще се..

публикувано на 31.03.25 в 16:40

В аптеките в Пловдив няма ваксина срещу менингококи

От днес в регионалните здравни инспекции започна поставяне на ваксината "Нименрикс", която действа срещу част от инфекциите с менингококови бактерии. В пловдивската инспекция също е създадена необходимата организация. В аптечната мрежа в Пловдив обаче трудно може да се намери ваксината срещу бактериален менингит.  Припомнме, че препаратът ще се..

публикувано на 31.03.25 в 15:46

Бизнесът не трябва да се поставя пред здравето на нацията

Бъларската агрохранителна камара настоява за забрана на влагането на насекоми в българските храни и за пълна забрана на имитиращи продукти. „Заради бизнес интереси и печалби, ние не можем да ощетим нацията. Никога не трябва бизнесът да е пред здравословното състояние на българите“, това заяви в интервю за предаването „Ден след ден“ на..

публикувано на 31.03.25 в 15:41
ЛЕТИЩЕ ПЛОВДИВ

Развитието на летище „Пловдив“ е в карго връзките

Тежкото състояние на летище „Пловдив“ се дължи на липсата на достатъчно правени инвестиции, но то има потенциал за развитие и реализиране на успешна концесия. Силата му би могла да бъде в развитието на карго връзките, но и на транспортните съоръжения около него.   Това коментира изпълнителният директор на летището Дойчин Ангелов. Поводът..

публикувано на 31.03.25 в 10:44