Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка, коментира в програма "Ден след ден" споразумението за новите шофьорски книжки в ЕС, според което се въвежда двегодишен изпитателен срок за млади шофьори, както и сваляне на минималната възраст за шофьори на автобуси и камиони.
Той обясни, че в ЕС има различни системи за обучение, като ние сме закачени към най-добрата - немската система, докато в френската например, обучението започва на 15 години и има шофиране, съответно с придружител до 17 години и както редица други ограничения във всяка една отделна държава в съюза.
Така че това това понятие, което в момента е сложено -"двугодишен изпитателен срок" е много неясно. Нито е добре формулирано, нито пък се знае по какъв начин то ще ще бъде изпълнено за определените държави, защото има разминаване в процеса на обучение. В тези предложения има доста неща, които некореспондират с начина на обучение в момента. Не е много ясно какво точно означава двугодишен срок. Има текстове, които лично за нас, хората, които се занимаваме с обучение, се бият един спрямо друг. Наприме текста, че на 18 години ще може да управлявате товарен автомобил. Това не е новост, защото и в момента това нещо е възможно. Само, че трябва да имаме допълнителната обучителна програма по Наредба 41 и тогава, когато човекът е изкарал така наречените часове от порядъка на 280 или 340 часа, в зависимост от периода и време на обучение, той може и на 18 години да шофира. Но как ще бъде адаптирано това поведение на водача в тези две години, когато той има Б категория и се качва на камиона с С категория. Така че тези два текста се бият, коментира Иванов.
По думите му хората в момента бягат, защото това допълнително обучение струва финанси и вместо държавите да видят как могат да облекчат този финансов процес като подпомогнат хората, които искат да станат професионални водачи, те мислят че с намаляване на възраста ще получат някакъв по-добър ефект.
Според него през последните години в България се смениха 24 министъри, но никои не реши въпроса с полигоните, а даже са премахнати и всичките площадки, които е можело да се адаптират към новите изисквания.
Ние говорим за европейски критерии, които да бъдат уеднаквени, каза още Иванов
Той разкритикува промените, които влезнаха преди четири месеца с новата Наредба и изрази надежда да бъдат отменени от новия министър, защото те не са в полза на обучението на курсистите.
Ние сме новатори на глупости, опитваме и после си поливаме главата. Но някой трябваше да вземе някакви пари, коментира още Иванов.
Повече по темата може да чуете от прикачения звуков файл.
Стабилизиране на подкрепата за присъединяване на България към еврозоната отчитат данните от третото национално представително проучване "Присъединяване на България към еврозоната", проследяващо тенденциите при нагласите на гражданите и бизнеса в България по темата към този юли. При гражданите съотношението на положително спрямо отрицателно..
КНСБ настоява да се промени методиката на определяне на линията на бедност. Според Теодора Пачеджиева - икономически анализатор на синдиката, в момента тази линия се определя на база на общата инфлация, която излиза със забавяне. Предложената за 2026 година линия на бедност е 764 лева, но по думите на анализатора тя не е актуална. "Проблемът..
За (не)възможния мир за Украйна и новия международен ред преди срещата между Доналд Тръмп и Владимир Путин в Аляска разговаряме с проф. Анна Кръстева. В разговора тя акцентира върху консенсусното поведение на европейските лидери пред тази среща. Това е огромно единство с ключовото участиена Великобритания, което потвърди основната теза, че мир за..
В разгара на лятото – колко харчат българите за почивката си и какъв сезон отчитат хотелиери и ресторантьори? Според директора на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов, това лято се очакват рекорди по брой туристи, най-вече от немския пазар. "Имаме увеличение на седалките, т.е. самолетните полети, към България от..
Единайсетокласникът от Математическата гимназия в Пловдив Велислав Джелепов спечели бронзов медал от второто издание на Международната олимпиада по изкуствен интелект, която се проведе от 2 до 9 август в китайската столица Пекин. В състезанието участваха близо 80 отбора със 310 състезатели от 63 държави. То е признато за най-престижното ученическо..