В последните години фирмите-превозвачи от Централна и Източна Европа са били значителна част от пазара на Западна Европа. Това се дължи на факта, че хора, които са готови да работят за 2000-2500 евро като международни шофьори в Западна Европа няма! Това каза по повод очаквания на 10 януари протест в Брюксел срещу приемането на пакета „Мобилност“ евродепутатът Петър Курумбашев от Партията на европейските социалисти. „Този протест исках да го видя преди една година“, заяви той за предаването "Нещо повече" по "Хоризонт":
„Основният резултат за нашия успех е, че просто, първо, сме имали хора, които са готови да работят срещу тези пари тази тежка професия и, второ, че сме имали активни предприемачи, които са поели пазарния риск, инвестирали са в нова техника. Българските фирми карат в момента и с един доста нов парк и голяма част от камионите, които се движат в Западна Европа, са поне Евро-5“.
Според Курумбашев натискът в пакета "Мобилност" е насочен към това да се пререгистрират фирмите от Централна и Източна Европа в Западна Европа.
„Ефектът за нас е убийствен, от гледна точка на това, че в момента тези фирми плащат осигуровки в НОИ и НЗОК. Когато спрат да плащат тук и започнат да ги плащат в германската или във френската каса, в нашите каси ще спрат да влизат тези пари“.
Втората цел е част от нашите фирми да бъдат фалирани, за да бъдат взети работниците им. Курумбашев изброи и предлагани от различни евродепутати решения на спорните моменти в документите, касаещи задължителното връщане на шофьори и на камиони, но подчерта, че позициите не са единодушни:
„…друг мой колега каза: „Ние возим техните стоки и те имат право да определят кой ще вози техните стоки. Една сполучлива шега, която чух от журналисти е: „Европейският съюз е общ, обаче пазарът си е техен“.
"Една от поуките, която трябва да си извади нашият бизнес, е, че очевидно ще трябва да търси бизнес в трети държави - извън Европейския съюз. Ние, като гранична държава на ЕС, ще трябва да обърнем поглед и по-активно да разработваме пазари, свързани с бившия Съветски съюз и с Близкия изток“, коментира Курумбашев.
Той заяви, че гласуването на 10-и януари е “важно, но не е решително, защото просто е една стъпка в процедурата“.
Във Велинград се очаква се днес да бъдат оповестени резултатите от повторните проби, които бяха взети от поставените под карантина над 1700 овце. Напрежение възникна при опита на БАБХ да вземат нови проби за чума по овцете Ако пробите потвърдят наличието на чума, в началото на следващата седмица ще се пристъпи към принудителното..
ПП-ДБ няма да подкрепи кандидат за председател на Народното събрание без подпис върху декларацията за санитарен кордон. Това заявиха лидерите на коалицията ПП-ДБ, след като парламентът не успя да избере председател за осми път. Съпредседателят на ПП–ДБ Кирил Петков коментира: "Ние няма да подкрепим кандидат на никоя партия, която не..
"Виждах, че нещо не е наред. Чувствах се изморена, постоянно ми се плачеше, беше ми тежко. Мога да определя състоянието като малко по-лежерна форма на отчаяние". Това разказа пред БНР Светла Чимчимова, социален работник във фондация "За нашите деца", сътрудник на редакция "Хумор и сатира" на Националното радио. Тя преминава през състоянието на..
Стотици населени места са на воден режим. Потърпевши са около 200 хил. души към момента. В някои села имат вода по 2-3 часа на 5 дни. Най-тежка е ситуацията в областите Плевен и Ловеч. Подобно е положението и в Шумен. Притеснения има и в областите Сливен и Ямбол, където засега режим на водата има само в някои села. Изпълнителният директор на..
И осмият опит за избор на председател на 51-вото НС се провали. От ГЕРБ обявиха, че оттеглят номинацията си на Рая Назарян и така кандидати за поста останаха трима - Петър Петров от "Възраждане", Наталия Киселова от "БСП - Обединена левица" и Силви Кирилов от "Има такъв народ". Нито един от тях не успя да събере нужната подкрепа...
Стачка на шофьорите на автобуси в цяла Испания затрудни пътуването в редица градове. Протестиращите настояват за ранно пенсиониране и по-добри условия на труд. Водачите на автобуси да могат да се пенсионират на 60 години, вместо на 66. Това е основното искане на синдикатите в сектора. Освен това те настояват за повече проверки от страна..
Възстановено е движението на влаковете през Централна гара – Пловдив. Това стана възможно, след като късно снощи успешно завърши тестването на контактната мрежа, съобщи за Радио Пловдив инж. Николай Иванов, ръководител на проекта на НКЖИ от страна на фирмата изпълнител. „Дейностите, които бяха свързани с преминаването под Бетонния мост, са..
В Плевен откриват Празника на пчелните продукти. Пчелари от областта ще предложат в специалните шатри пред зала "Катя Попова" мед, пчелни продукти,..
" Ако приемем, че съдебната система е един камион с ябълки, в него има едно буре гнили ябълки - хора, податливи на корупция, които се ползват от..
В посолството на България в Лондон професор Бетани Хюз представи откъси от новата си серия по BBC - Wonders of Bulgaria – "Съкровищата на България"...