Беше гласуван и компромис за каботажния превоз. След извършването на такъв курс, в рамките на 5-6 дни водачите да се връщат в страната, в която е регистрирана фирмата, където да престоят 60 часа, преди да поемат за новия курс.
Все още има неяснота по въпроса за нощувките в кабините, като подробности се очакват, когато министърът на транспорта Росен Желязков и български евродепутати дадат брифинг.
За да влязат обаче в сила гласуваните поправки, те трябва да минат през пленарна зала на Европейския парламент.
Вносителят на предложението превозните средства да се връщат в страната, където е регистрирана фирмата на всеки 4 седмици, е евродепутатът Исмаил Ертуг.
Ето как мотивира той пред „Хоризонт“ своето предложение:
„Вижте, въпросът е в това, че не можете да задължите водача да отиде на това или друго място. Той може да каже, че е в Австрия, има право на 5 дни компенсация и иска да кара ски там. Но ако не върнете камион в България, който е регистриран там, поне веднъж на 4, 8 или 12 седмици, то тогава ще стигнем до туризъм за заместване на водачите. И ние виждаме това по магистралите. Примерно 7 заместника изминават да кажем 500 километра, само за да заместят водача. Ние не искаме такъв туризъм, той не е добър и за водачите“.
Евродепутатът бе категоричен и по още един въпрос:
„В крайна сметка трябва да постигнем две цели – единният пазар трябва да го има и да остане отворен, но на второ място, моля, без повече социален дъмпинг в ЕС, защото това води до сериозни търкания сред страните от общността".
Да, към днешна дата има политически консенсус по темата. За огромно съжаление обаче трябва да констатираме, че този политически консенсус може би е твърде закъснял, каза Симеон Славчев от партия МИР пред БНР.
Българското правителство пропусна уникалната възможност, по време на европредседателството да защити българския национален интерес, свързан в това число в момента и с текстовете по мобилност, каза още Славчев в интервю за предаването “12+3“.
Свидетели сме на едно цинично поведение в момента, защото същите тези представители на българското правителство не си мръднаха пръста в началото на миналата година, а днес виждаме рамо до рамо да протестират пред Европейския парламент. Този целият процес тече от повече от една година.
Ние от политическа партия “Мир“ казахме следното нещо, че за нас в момента са засегнати основните ценности на ЕС, като правото на свободно движение на хора, стоки и услуги – една от ценностите, един от основните принципи на общността.
Ако тези текстове, така разписани, бъдат приети и приложени повече от 30 хил. български семейства директно ще бъдат засегнати, а щетите на българската икономика ще бъдат 1 млрд. лева годишно, посочи още той.
Цялото интервю с председателя на партия МИР - Симеон Славчев може да чуете от звуковия файл.Цялото интервю с евродепутата Исмаил Ертуг в предаването „Нещо повече“ можете да чуете от звуковия файл.

Български превозвачи се събраха на протест пред Европейския парламент в Брюксел срещу подготвяните промени в пакета „Мобилност“, които се очаква да бъдат гласувани от транспортната комисия. Към тях се присъединиха колегите им от Румъния и..
Вероятно пакетът "Мобилност" ще бъде отложен за следващия Европарламент, след като две-трети от предложенията не бяха приети на транспортна комисия днес. Това стана ясно от думите на министъра на транспорта Росен Желязков, който участва в заседанието на..
Кипър и Ливан разширяват енергийното и регионалното си сътрудничество, с което дават нова перспектива за партньорството между Източното Средиземноморие и ЕС. Две стратегически споразумения с широко геополитическо значение подписаха днес в Бейрут..
"Възраждане" подкрепяме всеки протест, който цели свалянето на правителството. Ако бюджетът не бъде приет, правителството пада, каза в интервю пред БНР лидерът на "Възраждане" Костадин Костадинов. "От миналата седмица призоваваме..
Екип офталмолози от Александровската болница преглеждат ученици в Перник. Скринингът е по инициатива на кмета Станислав Владимиров и началника на Клиниката по очни болести в университетската болница проф. Александър Оскар. Прегледите са..
Председателката на Европейския парламент Роберта Мецола официално подписа бюджета на ЕС за 2026 г., с което приключи процедурата по неговото приемане. Общият размер на поетите ангажименти възлиза на 192,8 милиарда евро, а плащанията са в размер на..
С 20% по-високи възнаграждения от януари поискаха служители от Инспекцията по труда в Ямбол. Протестът им срещу заложеното 5-процентно увеличение подкрепиха и служители от НСИ и Агенцията по заетостта. Протест за достойно заплащане и в..
Евродепутатката от Прогресивния алианс на социалистите и демократите Катлин ван Бремпт не изключва преговорите със Сърбия за членство в ЕС да бъдат спрени в даден момент, както се случи с Грузия. Тя и колегата ѝ Тейс Ройтен разговаряха с журналисти в..
"Рисковете от Бюджет 2026 са в няколко групи, но най-големият риск в момента и най-големият проблем, е, че отсъства каквато и да е чуваемост , каквато и да било нагласа от тези управляващи да водят разговор и да слушат аргументи". Това каза пред БНР..
" Благомир Коцев сякаш пречеше на всички още с избора му , защото решенията му бяха твърде много в полза на обществеността на Варна. Той опита да забави..
Не прави чест на президент на страна член на НАТО и ЕС да коментира като страничен наблюдател, който е по-заинтересован от постигане на целите на..
Не искам коледни надбавки, едва ли съм единственият, но се опитах да го изясня кратко. Защото наистина всеки мрънка, каквото и да стане, или е малко..