Флейтистката Десислава Петева живее в Милано (Италия) повече от 20 години, но обичта й към българската музика е все така силна.
Десислава организира истински български празник по повод 24 май в Залата на почитателите в легендарния оперен театър "Ла Скала". Звуча само българска музика, изпълнена от нея и колегите й Вилиана Иванова /арфа/ и Емануеле Педрани /пиано/. Публиката имаше възможност да се запознае с произведения на видни български композитори: Панчо Владигеров, Марин Големинов, Любомир Пипков, Парашкев Хаджиев, Асен Карастоянов, Мирослав Данев и др. Прозвучаха и емблематични народни песни като „Катерино моме“, „Дилмано, Дилберо“ и „Назад, назад, моме Калино“ в обработки на самите изпълнители. Пианистът и композитор Емануеле Педрани представи своя клавирна пиеса „Нестинарски танц“, написана специално за събитието, вдъхновена от българските нестинарски танци и техните огнени ритми. Добавка към автентичната атмосфера беше представянето на български народни носии.
Културното събитие бе организирано в сътрудничество с Генералното консулство на България в Милано.
Няколко дни по-късно, на 28 май, Десислава Петева отбеляза 120 години от рождението на Панчо Владигеров със своите ученици в консерваторията „Франсиско Чилеа“, където преподава.
Десислава Петева е родена в София, в артистично семейство. Завършва НМУ “Любомир Пипков” и НМА "Проф. Панчо Владигеров" в класа по флейта на проф. Лидия Ошавкова. През 1993 г. спечелва стипендията на университета в Оклахома Сити (САЩ), в който продължава образованието си. Последователно придобива важни международни професионални квалификации като: бакалавър по флейта и музика със специално отличие от университета Оклахома Сити (САЩ), Концертна диплома от Консерваторията в Цюрих (Швейцария), Магистърска педагогическа степен по флейта от Консерваторията "Джузепе Верди" в Милано (Италия), диплом за специализация в класа по камерна музика на проф. Мази от Музикалната академия на Флоренция (Италия) и др.
Усъвършенства се в майсторските класове на флейтисти с международно признание като Дж. Голуей, А. Николе, У. Бенет, M. Maраскo, Д. Формизано, Я. Балинт и др. Притежателка на награди от конкурси и стипендии в България, САЩ, Италия и Швейцария.
През 1999 г. спечелва конкурс за първа флейта в Академичния оркестър на "Ла Скала" в Милано, където свири под палката на диригенти като Рикардо Мути, Волфганг Савалиш, Юрий Темирканов, Мунг Вунг Чунг, Диего Фазолис и др. Свири в симфонични и оперни оркестри (оркестър на Оклахома Сити за опера и балет, Младежки симфоничен оркестър на Oклахома (САЩ), Симфоничния оркестър на БНР, Фестивален симфоничен оркестър на НДК, Оркестър „Бруно Мадерна" ( Италия), Оркестър “Флорентинска Симфониета” (Италия)
Изнася самостоятелни рецитали и камерни концерти на международни фестивали в Европа и Америка: в Театро Пиколо "Стрелер" (Милано), Залата на почитателите на "Ла Скала” в Милано, Kонсерваторията в Цюрих, Университета на Северна Каролина (САЩ) и в различни други зали в България, Италия, Гърция, Сърбия, Швейцария и др.
През 2009 г. печели конкурс за преподавател в катедрата по флейта на Държавното музикално училище “Мафучи” в Милано. През 2011 г., спечелвайки международен конкурс за преподавател по флейта в Консерваторията “Джузепе Верди” в Милано, има възможността да преподава и във висшите национални консерватории в Италия – “Ариго Бойто” в Парма, “Арканджело Корели“ в Месина, “Джакомо Пучини” в Галарате.
В момента е преподавател по флейта в Националната италианска консерватория "Франческо Чилеа" в Реджо ди Калабрия.
Книгата, която представям сега, има повече научен характер, но е написана на достъпен и разбираем език. Заглавието "Генеалогия на българските канове от Баламбер до Кубрат и Кий - 340 - 668 г." ни връща към първите векове след Христа и ни запознава с праисторическите родови корени на българите. Авторът Валентин Йорданов от София е неизчерпаем..
Две продукции спечелиха наградата "Гоя" за най-добър филм. За първи път в историята на отличията на Испанската филмова академия две ленти си поделиха първото място – "47" и "Инфилтраторът". В изненадващ финал на церемонията в Гранада тази нощ екипите на двата филма се качиха заедно на сцената. След като беше обявено, че наградата печели..
" Когато се отдалечим от любовта, само тогава можем да я осъзнаем и пресътворим, винаги има една дистанция, когато не си много далеч, но не си и близо...За да видиш преживяното в цялата му сложност, във всичките смисли на любовта, а любовта е тази, която ни дава най-много уроци . Но само когато сме се отдалечили от нея, преди да я забравим и..
Историята на Националната художествена академия е показана в изложба , която може да се разгледа до 9 март в галерия "Академия" на ул. "Шипка" 1 в столицата. Това е разказ за първото училище по художество и покровителството на монарсите. "Академията въ Княжество и Царство България" е заглавието на експозицията с куратор д-р Милена..
Основен фокус на тазгодишния фестивал е българското кино . В програмата ще бъдат представени рекорден брой български игрални, документални и късометражни филми, както и международни копродукции с българско участие – близо 60 . Почти 50 от тях ще имат своята световна или софийска премиера на фестивала. Голямата част от тези филми са..
Започва фестивалът за документално кино "Master of Art". Откриването е от 19.00 часа тази вечер в кино "Люмиер". В специалната селекция са 50 документални филма . Ще бъдат раздадени 18 награди. За последните 10 издания са представени над 500 ленти , уточнява създателят на фестивала Найо Тицин. По думите му, дигитализацията..
На 4 февруари се навършиха 90 години от рождението на големия български диригент от турски произход Месру Мехмедов - изключителен талант, загинал трагично на прага на своята световна кариера, ненавършил 36 години. Той е роден във Велико Търново, в семейство на бръснар, което по-късно се премества в Дряново. В детските си години Месру свири на..
Според Закона за противодействие на корупцията всички лица, заемащи публични длъжности, трябва да подават декларации, в които да описват имотното и..
Бюджетът трябва да бъде балансиран и истински, няма да настояваме за 3% дефицит и не смятаме, че ако не сме готови за еврозоната, трябва да влизаме в..