Когато преди месец и половина разглеждах афиша на предстоящия тогава оперен фестивал „Барток плюс” в Мишколц, обърнах внимание в него на името на младата украинска певица Валентина Плужникова. Тя е финалист на третия конкурс на името на голямата унгарска оперна певица Ева Мартон този сезон. Световната премиера на операта „Нора“ на австрийския композитор Албин Фрийз, спечелила конкурса за композиция „Ключ към бъдещето” ми даде възможност да гледам Валентина Плужникова на сцената и след спектакъла да разговарям с нея. Въпреки противоречивия успех на творбата – отречена от критиката и аплодирана дълго и бурно от публиката, нейното изпълнение беше най-убедително – и вокално, и артистично.
Тази година вие имахте успешно участие и на оперен конкурс тук, в Унгария. Какво означава това за вас?
„Да, тази есен станах финалистка на конкурса „Ева Мартон” в Будапеща. Може да се каже, че това беше стартът на моята кариера, защото тогава получих поканата да участвам на фестивала „Барток плюс” в Мишколц. Тази роля означава много в моята кариера.“
Вече ви сравняват с голямата Людмила Монастирска. Кои са оперните певици, на които се възхищавате най-много и от които се учите?
„Обичам много оперни певици и от всяка има какво да научиш, но мога да кажа, че най-любимата ми оперна певица е нашата украинска певица Людмила Монастирска. Тя има великолепен глас, чудесна кариера и сигурна съм, е прекрасна и като човек! Тя е наше национално богатство, гордост и затова за мен е пример за подражание, към който да се стремя.“
Как подготвяте една ария или роля. Слушате ли много записи?
„Да, слушам много записи. Имам много любими роли от мецосопрановия репертоар, и от репертоара за драматичен сопран. Тъй като съм твърде млада, едва на 22 г., все още не мога да пея това, което бих искала и което ще пея в бъдеще, например Амнерис или дори Аида, т.е. такива драматични женски образи, много волеви, с толкова силен характер! Обичам такива роли. А сега, разбира се, обичам момчешките образи, които изпълнявам. Например преди месец дебютирах в Украинската национална опера в ролята на Зибел във Фауст.“
И сега ви гледахме в ролята на Артур в операта Нора на Албин Фрийз.
„Тази роля е знакова за мен, защото бележи началото на моята международна кариера. Много ми хареса постановъчния процес. Работихме много детайлно върху всеки момент от операта цели три седмици. Отделихме много време, за да изясним характера на персонажа, да влезем в него, за да може зрителят да го разбере, за да направим това, което се случи на сцената.“
А как се чувствахте в този театър – Националният оперен театър в Мишколц?
„Прекрасна трупа и театър! Организацията беше впечатляваща. Много съм благодарна на оперния фестивал „Барток плюс” за това, че ми даде тази възможност! Целият солистичен състав беше чудесен. Благодаря на режисьора и диригента за задълбочената работа с нас! В ролята на Артур аз трябваше да се преобразя напълно, да бъда неузнаваема на сцената. И това наистина се получи! След спектакъла хората идваха към мен и казваха: „Боже, мислехме те за момче!” Т.е. щом се е получило, това е най-важното!“
В края на нашия разговор Валентина сподели, че й предстои участие на фестивала в Залцбург в продукцията на операта „Адриана Лекуврьор” от Чилеа на Марко Армилято и въпреки че беше много дискретна за състава, справка в програмата на Залцбургския фестивал показва, че ще бъде на сцената, макар и в малка роля, с „лъвици” като Анна Нетребко в главната роля и Анита Рачвелишвили като Принцеса ди Буйон. Спектаклите започват на 28 юли. Нека й пожелаем успех! Ще следим с интерес кариерата на Валентина Плужникова!
На 12 ноември от 17,30 часа на среща с автограф и чаша вино в Коктейл бар "Опус" на ул. "Иван Вазов" 8 Мариана Кирова кани приятели и почитатели на премиерата на новата си книга "Приключенията на една блондинка". В книгата са включени разкази и новели, както и едноименния роман, който е обект на второ издание . Излезе от печат новата книга..
В рубриката " Горещи сърца" ви срещаме с Калоян Желев – едва 18-годишен, но вече утвърден като активен млад човек в обществените инициативи на столичния кв. " Младост". " Като млад човек мисля, че ние, младите, трябва да бъдем гласът на нашата столица, гласът на нашия квартал", казва Калоян. Още от 14-годишна възраст той започва да се..
През 1897 година в центъра на столицата, по проект на швейцарския архитект Хайнрих Майер се издига еднокуполна сграда в стил неокласицизъм и късен барок. Куполът над четирите арки е украсен с месингова корона. Саркофагът вътре е от алпийски мрамор, а на стената зад него е поставен барелеф на Александър I Батенберг. След смъртта на княз Александър I..
В "Нощен Хоризонт" ви срещаме с изявения български джаз музикант Тодор Стефанов . Той е завършил Кралската консерватория в Брюксел - специалност "Поп и джаз музика". От 23 години гради музикална кариера в Белгия - свири в клубове, участва в джаз фестивали, композира и преподава музика в British School в Брюксел. "За тези, които..
В рубриката „Горещи сърца“ гостува Жулиета Нелова, която се шегува с трудностите и проплаква с книгите. Някога журналист, сега тя е помощник-частен съдебен изпълнител. Обрати бележат професионалния и житейския път на 60-годишната жена. Тя започва да работи като журналист в местен вестник във Враца в началото на 90-те години. Идва в родния град на..
Немският писател Карстен Хен се завърна у нас с книгата "Златната пишеща машина" . История, насочена към по-малките читатели, в която те ще открият любовта към книгите и историите, скрити в тях. Карстен ме посреща онлайн, настанил се удобно в дома си в Кьолн. Разказва за първите си стъпки към детско – юношеският роман. "Ако имаш деца и си..
Животът на Ина Николова е сбъдната мечта. От дете тя мечтае да бъде учител по пиано и целият ѝ професионален и творчески път преминава като музикален педагог. Тя е на 62 години и отскоро е пенсионерка. До последно работи във врачанското училище „Отец Паисий“, което е с насоченост към изкуствата. Там преподава пиано и е корепетитор на средношколския..