Заради липсата в момента на регулация за електрическите тротинетки една от фирмите-вносители на тези превозни средства счита за редно да обяснява на клиентите си да управляват електрическата тротинетка с каска, с ръкавици и светлоотразителни елементи, така че да се видими за шофьорите.
Ивайло Милчев, от компания, която се занимава с продажби на тротинетки обяснява на клиентите да използват маршрути, които към момента се използват от велосипедистите - да се кара по велоалеи или в крайната дясна част на пътното платно.
От Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“ предлагат да има и ясни правила за скоростта, с която да се движат електрическите тротинетки. Те предлагат тротинетките под наем в София да се отдават само с регистрация, а търговските фирми, които ги отдават, да трябва да ограничат скоростта. Експерти от Държавна агенция проведоха скоро първата от обявените серия от срещи с местната власт за предстоящите изменения в Закона за движение по пътищата, с които да се регламентира ползването на такъв тип превозни средства
От агенцията смятат, че скоростта на тротинетките не трябва да надхвърля 20 километра в час в градски условия.
Ивайло Милчев смята, че тази скорост е прекалено малка и с това увеличава рисковете. Според него е нормално ограничението да е около 40 км./ч и трябва да се помисли за различни зони, в които скоростта да бъде различна.
Иван Петков - главен експерт в Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“ коментира пред БНР:
„При движение на велоалеи, където имаме смесено движение и в непосредствена близост има пешеходци, а може да има малки деца, за нас скорост над 20 км в час считаме, че не е разумно да бъде допусната. В момента, в който вие си закупите това превозно средство, то вече трябва да бъде ограничено. По какъв начин - дали ще от бъде производителя, считайки че го внася в нашата страна, или ще бъде вносителя, това е допълнителен въпрос, който трябва да се прецизира. Не става въпрос ползвателят сам да си ограничава скоростта в движение. И да няма разлика между това дали я наемате или я купувате – дали е лично, или услуга - това трябва да бъде скоростта... При положение, че всяка година загиват толкова много хора, че говорим за най-чувствителния - уязвимите участници в движението, не трябва с лека ръка да търсим по-бърз начин за придвижване и по-висока скорост. На електрическите тротинетки целта им е с минимални средства, екологично съобразно, изключително компактно да се придвижваме в градска среда“.
В някои европейски страни ограничението е до 20 км/ч, а в други - дори още по-ниски. В трети страни изобщо е забранено тротинетките да се движат тротоари и по пътното за движение, допълни Петков в предаването „Преди всички“ на програма „Хоризонт“. Според него трябва да има и възрастово ограничение, защото правоспособните водачи имат по-добри умения от децата:
„Допълнително ще се намали скоростта за ползватели, които са от 14 до 18 годишни - до 12 километра в час“.
От Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“ смятат, че тротинетките трябва да се движат по велоалеите, а когато няма такива - в крайнодясна лента.
„По тротоара няма как да допуснем този вид превозно средство да се движи заедно с пешеходци“.
В бъдеще, за да бъде допуснат до продажба този вид средство, търговецът ще трябва да докаже пред институциите, че са въведени реални ограничения, предвиждат от държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“:
„Трябва да бъде ясно, че всеки един ползвател, който наруши съответните правила, следва да понесе своите последствия. Няма как да се допусне, че след всичките усилия на държавата някой просто ще отиде, ще преправи своето превозно средство, ще се движи с по-висока скорост и няма да бъде санкциониран. Най-малкото това е опасно за него, за околните и не трябва да бъде допускано. Важно е да не допускаме опасност за ползвателите.
Предстоят още обществени обсъждания преди да бъдат предложени промени в Закона за пътищата.
Националната инициатива "Капачки за бъдеще" представи нова платформа в подкрепа на дарителството и доброволчеството. Успоредно с традиционната си дейност - събирането на пластмасови капачки за детска медицинска апаратури и линейки, доброволците на фондацията популяризират и новата кампания, с която разширяват дейността си - "Човеци за бъдеще"...
До 2030 г. Европейската комисия цели поне 80% от възрастните граждани на Европейския съюз да притежават основни дигитални умения. Идеята е да се насърчи процеса на дигитална трансформация на бизнеса, на институциите и на икономиката. Ускоряването на процеса ще доведе до по-висока производителност и ефективност на работата. И за да не ви звучи..
В навечерието на Деня на храбростта и празника на Българската армия - 6 май, Пето бригадно командване в Плевен организира празник за жителите на града. Пред Военния клуб интерес предизвика изложението на въоръжение и бойна техника на Българската армия. Полковник Иван Вълев, командир на Пето бригадно командване обясни: "Втора..
Академията за изучаване на иврит съобщи на бившия израелски заложник Ярден Бибас, че променя името на вид оранжева пеперуда от "Кетмит Йерусалим" на "Кетмит Ариел" в чест на четиригодишния му син Ариел, който беше отвлечен от "Хамас" и убит в Газа. Двете братчета Квир и Ариел станаха символи на борбата за освобождаване на заложниците след..
Дали матурите са реалистичен критерий за оценяване на знанията и уменията на учениците? В дискусията "Матури 2025 – мисията (не)възможна" експерти коментираха проблематичните аспекти на външното оценяване след 7 клас. "Много родители и семейства от много рано планират обучението на децата си спрямо резултатите от външното оценяване. Виждаме..
4400 са акушерките у нас в момента. На 100 000 души се падат 68 акушерки. В ЕС този показател е почти наполовина по-нисък. 48-49 години е средната възраст на практикуващите акушерската професия. В отделни региони обаче тя е много по-висока. Заплатата не е най-важният проблем. Младите момичета, които тепърва трябва да избират..
"Има доста лица в публичното пространство, които би трябвало с добрия си пример , с кариерата и имената си, които носят, по-скоро да застават и да са против това, да застават във всякакви кампании, които са срещу хазартната зависимост . Ние, за съжаление, ги виждаме и по билбордове и в различни реклами за хазарт". Това заяви в интервю за..
Председателят на ВАС Георги Чолаков има огромно влияние върху Конституционния съд . Имало е срещи във формата Пеевски – Чолаков – Сарафов след..
Подготвяната смяна на председателя на ДАНС е "предизборен опит за овладяване на службите от ГЕРБ". Това мнение изказа пред БНР лидерът на партия..
Делян Пеевски изключително планомерно и педантично, с вкореняване в местната власт, е напът да създаде нов ГЕРБ . С тази констатация започна анализа си..