От неправителствената гражданска организация „Спаси София“ внесоха мотивирано предложение до МВР, МОСВ и Министерството на транспорта за сериозно ускоряване на процедурата по премахване на изоставени автомобили.
Нарастващият брой на регистрираните автомобили през последните години затруднява както пътния трафик в големите градове, така и паркирането в кварталите. Проблемът е особено остър в столицата, където автопаркът нараства интензивно. Изоставените автомобили често са с изпочупени стъкла, разграбени и пълни с боклуци.
„Седи на капли и никой не го вдига. Организацията е под всякаква критика“ – това мнение от анкета на „Хоризонт“ обобщава позицията на мнозина от жителите на София, за които гледката на стари, разбити изоставени автомобили е ежедневие.
„Трябва да се вдигат. Не е коректно спрямо останалите хора, които няма къде да паркират. Тези коли явно не се ползват.“
„В този огромен град, в тези презастроени квартали друг начин няма“, смятат други от анкетираните.
Съгласно действащите правила сега, за да бъде премахнато изоставено МПС от градската улична мрежа, трябва да са изминали две години от последния годишен технически преглед на автомобила. От „Спаси София“ предлагат срокът да се скъси 3 месеца, а срокът за репатриране на автомобила след стикиране от сегашните три месеца да се намали на 1 месец. Вече е налице първото положително становище от МВР, което подкрепя намаляването на сроковете.
Според Бонев предложенията за скъсяване на сроковете биха довели до това само 4 месеца след изтичането на срока на техническия преглед на видимо изоставен автомобил, той да бъде отстранен от публичното пространство.
Наредбата трябва да се промени първо на национално ниво, текстовете на общинската наредба могат да се променят едва след това, уточни Борис Бонев.
Има сериозен проблем с контрола в момента, потвърди той. Ако следват правилата, районните кметове трябва да сформират комисия с участието на Столичния инспекторат, главния еколог на района и други лица. Практиката показва, че има проблем със събирането на тези хора, затова често само един човек обикаля и маркира изоставени автомобили.
Планира се да се улесни процедурата по стикирането на изоставени автомобили, след което те да се репатрират до специален паркинг и ако в определен срок не бъдат потърсени от собствениците си, да бъдат разформировани, поясни общинският съветник.
Сред основните причини за изоставянето на автомобилите е фактът, че не е безплатно да се даде колата за скрап и да се дерегистрира, посочи още Борис Бонев. „Това е една дълга, тромава и досадна процедура, която би следвало да се облекчи.“
Сигнали за изоставени автомобили могат да се подават към контактния център на Столичната община - call.sofia.bg, както и към районните кметства и Столичния инспекторат, допълни още Бонев.
Той апелира след скъсяването на сроковете по наредбата жителите на отделните квартали да сигнализират за изоставени автомобили, които да бъдат репатрирани, за да се оптимизира и без това затрудненото паркиране.
Чуйте още детайли по темата от звуковия файл.В нормалните страни по стандарт хеликоптерът трябва да излети до петата минута , обясни пред БНР инж. Мариян Боновски, експерт по медицинско спасяване по въздух. Той е единственият българин, член на Световната хеликоптерна асоциация. Ние нямаме дори зародиш на системата ХЕМС , подчерта експертът. По думите му, "всичко е пиар"...
" В момента сме в процеса на падане и тези, които падат, които са водили, се намират в безперспективност. Тези, които наблюдават - обществото, са объркани, защото никой не им е дал енергия за ентусиазъм и перспектива. В такава картина нямаш изход ." Този прочит на следизборната ситуация направи пред БНР политическият психолог проф...
Политиците трябваше да разкажат действителността в дълбочина и в историческа перспектива, вместо да се занимават един с друг и само да си рисуват негативни портрети. Това заяви пред БНР медийният експерт доц. Георги Лозанов. " Липсва един важен демократичен разказ за това какво се случва в момента в света и в България , който евентуално..
"Българският червен кръст достойно изпълнява своята мисия", казва неговият председател академик Христо Григоров. "146 години от създаването на тази организация, тя винаги е била с протегната ръка към хората в нужда. В момента ние изхранваме над 630 хиляди българи. Помагаме на над 150 хиляди емигранти в България. Бяхме първи след голямото..
Ако конституционните промени в частта им за съдебната власт бъдат съборени, това ще бъде с много тежки последици за България. Това предупреди пред БНР Христо Иванов, който подаде оставка като лидер на "Да, България". Според него с оглед на "ядрото" на техните цели и усилия в глава "Съдебна власт" на основния закон задачите са..
Дясноцентристката Европейска народна партия спечели изборите за Европейски парламент и участието на крайната десница нарасна - е равносметката след три дни гласуване в 27-те страни членки в края на миналата седмица. Европейският парламент не предлага закони, но избира председателя на Европейската комисия - най-влиятелния пост в Европейския..
С контактьорски групи на мен ми е обидно да си говоря, не знам на другите как не им е обидно. Борисов е човекът лидер и него искам да изслушам...
" Тази коалиция във вида, в който е, няма видимо политическо бъдеще . Вече подкрепата е твърде ниска. Тенденцията е пределно ясна. Продължаването на..