Какви са изводите
Между онлайн и аналоговото присъствие останаха галериите по време на Covid-19. Онлайн присъствието е увeличило продажбите, но досегът с изкуството е интимен момент, който може да бъде усетен само в аналогова среда.
"Пандемията доста намали дейността, защото имахме изложби, които бяха от чужбина, те отпаднаха. Също много автори, които имаха записани изложби, се потиснаха и се отказаха, имаше и депресивен момент", каза Росица Гецова от галерия "Аросита".
Ели Сотирова споделя, че заради пандемията галерията ѝ КООП търпи финансови загуби. През месеците на локдаун Ели Сотирова е насочила дейността си към дигиталните инициативи:
"Едва чакам да се върне хубавото старо време. Продължавам да вярвам, че общуването с изкуството трябва да бъде на живо, много се отнема от този твърде интимен акт, когато е онлайн. Искам да се върнат старите времена".
Двойно и тройно се е увеличила работата за екипа на Мария Василева от галерия "Структура". По време на пандемията екипът продължил да изпълнява проектите, за които спечелили финансиране. В най-тежките локдауни избрали да поддържат изложбите във физическото пространство главно заради художниците.
"Много е трудно да мотивираш един художник да прави изложба, която не е ясно дали ще бъде видяна от публиката. От друга страна, поддържахме присъствието си в интернет пространството много по-активно, отколкото го правихме преди. Това е една посока, която ще продължим да развиваме, защото ни дава невероятни възможности не само да показваме изкуство, но и да се свързваме с публиката по един по-различен начин".
Още преди пандемията станахме член на 4 или 5 големи международни артплатформи, където показвахме нашето портфолио, каза Росен Узунов от създадената в края на 2009 година LItle Bird Place.
"След пандемията реших да дам възможност на хора, които са харесали изкуство, примерно 2 или 3 картини и не могат да вземат решение на място дали това е тяхното изкуство - ние предлагахме възможност да предоставим на клиентите изкуството в техния дом или офис, те да имат три дни и да решат за тези три дни дали това е тяхното изкуство. Но тогава имаше бум на купуване".
Владимир Илиев, собственик на галерия "+3, 5, 9" и съпредседател на Асоциацията на търговците на произведения на изкуството казва, че затварянето на галериите е довело до невъзможност някои от съвременните творби да стигнат до своите ценители:
"Това е нещото, което на мен ми липсва, за връзката между нашата галерия и публиката, че не можем да си покажем проектите по начина, по който бихме искали. Ако влезете на сайта, можете да ги видите, ние правим виртуални турове, където можеш да обиколиш и да видиш всичко, но не е това начинът".
Всички галеристи споделят, че пандемията им е дала време да си преструктурират начините на комуникация.
Десислава Зафирова отчита, че галeрията за съвременно изкуство "Оne Gallery" не прилага достатъчно съвременните методи за маркетингова стратегия и комуникация.
"Пандемията ми даде основание да се замисля, какво трябва да подобря в своята дейност. На първо място комуникацията, защото аз не комуникирам достатъчно със звената около себе си. Това ме накара да се замисля, че е част от липсващата маркетинг стратегия на моята галерия. Аз виждам необходимост от по-задълбочено познаване на потребностите на моята аудитория".
Повече можете да чуете от звуковия файл.
Писателят и издателя Георги Гроздев представи пред БНР най-новата си книга "Приключения с Балканска библиотека". В нея е събрана неговата работа, неговите успехи в продължение на толкова много години. Откъде да започнем? "Книгата е посветена на нашите съмишленици от България и Балканите с благодарност. Макар да съм автор, съм и съставител,..
"Това ми е първата номинация. Бях изненадана от наградата "Икар", обясни пред БНР актрисата Биляна Георгиева. Тя получи Награда за поддържаща женска роля в спектакъла "XXL". Георгиева разказа в предаването "Хоризонт за вас", че утвърждаването в театралните среди при нея не се е получило лесно. "Нещата започнаха да потеглят трудно и..
Преди 20 години, на големия християнски празник Благовещение отваря врати музеят на ул. "Якубица" – последният дом на композитора Панчо Владигеров. В своето завещание от 29 октомври 1976 година, той изразява желанието си мястото да бъде превърнато в музей, където да се съхраняват неговите творби, лични вещи и целият му архив. Изпълнението на волята на..
На 24 март, при възторжен прием от страна на публиката и музикалната критика, се състоя най-новата премиера във Виенската Щатсопер – "Йоланта" от Пьотр Илич Чайковски. Автор на либретото на тази последна творба на композитора е неговият брат Модест Чайковски, а съдържанието е по пиесата "Дъщерята на крал Рене" от датския поет Хайнрих Херц...
Всяка пролет, вече 14 години, в София се събират любители на пианото, които искат да се изявят на сцена, въпреки че не са избрали музиката за своя професия. Конкурсът Vivapiano, организиран по инициатива на пианистката и клавирен педагог проф. Даниела Дикова, им дава шанс, а състезанието постепенно се превръща в среща на съмишленици. 14-ото издание..
Още преди пет години младата цигуларка Зорница Иларионова спечели наградата за активна творческа дейност в националната анкета "Музикант на годината 2019" на предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт". Заедно с това беше наградена и в дуо с пианистката Мартина Табакова като "Ансамбъл на годината 2019". Активната творческа дейност на Зорница Иларионова..
На литературния пазар вече може да намерите книгата "Изгревът в деня на жътвата" – предистория на поредицата за "Игрите на глада" с автор Сюзан Колинс. Антиутопията, която се развива в едно евентуално бъдеще, разделено от политически манипулации и насилие, е сред най-успешните литературни и филмови поредици. В предаването "Понеделник..
Съдебната система се променя през политиката. Политиката обаче не може да оправи съдебната система, тъй като съдебната система не може да дисциплинира..