Какви са изводите
Между онлайн и аналоговото присъствие останаха галериите по време на Covid-19. Онлайн присъствието е увeличило продажбите, но досегът с изкуството е интимен момент, който може да бъде усетен само в аналогова среда.
"Пандемията доста намали дейността, защото имахме изложби, които бяха от чужбина, те отпаднаха. Също много автори, които имаха записани изложби, се потиснаха и се отказаха, имаше и депресивен момент", каза Росица Гецова от галерия "Аросита".
Ели Сотирова споделя, че заради пандемията галерията ѝ КООП търпи финансови загуби. През месеците на локдаун Ели Сотирова е насочила дейността си към дигиталните инициативи:
"Едва чакам да се върне хубавото старо време. Продължавам да вярвам, че общуването с изкуството трябва да бъде на живо, много се отнема от този твърде интимен акт, когато е онлайн. Искам да се върнат старите времена".
Двойно и тройно се е увеличила работата за екипа на Мария Василева от галерия "Структура". По време на пандемията екипът продължил да изпълнява проектите, за които спечелили финансиране. В най-тежките локдауни избрали да поддържат изложбите във физическото пространство главно заради художниците.
"Много е трудно да мотивираш един художник да прави изложба, която не е ясно дали ще бъде видяна от публиката. От друга страна, поддържахме присъствието си в интернет пространството много по-активно, отколкото го правихме преди. Това е една посока, която ще продължим да развиваме, защото ни дава невероятни възможности не само да показваме изкуство, но и да се свързваме с публиката по един по-различен начин".
Още преди пандемията станахме член на 4 или 5 големи международни артплатформи, където показвахме нашето портфолио, каза Росен Узунов от създадената в края на 2009 година LItle Bird Place.
"След пандемията реших да дам възможност на хора, които са харесали изкуство, примерно 2 или 3 картини и не могат да вземат решение на място дали това е тяхното изкуство - ние предлагахме възможност да предоставим на клиентите изкуството в техния дом или офис, те да имат три дни и да решат за тези три дни дали това е тяхното изкуство. Но тогава имаше бум на купуване".
Владимир Илиев, собственик на галерия "+3, 5, 9" и съпредседател на Асоциацията на търговците на произведения на изкуството казва, че затварянето на галериите е довело до невъзможност някои от съвременните творби да стигнат до своите ценители:
"Това е нещото, което на мен ми липсва, за връзката между нашата галерия и публиката, че не можем да си покажем проектите по начина, по който бихме искали. Ако влезете на сайта, можете да ги видите, ние правим виртуални турове, където можеш да обиколиш и да видиш всичко, но не е това начинът".
Всички галеристи споделят, че пандемията им е дала време да си преструктурират начините на комуникация.
Десислава Зафирова отчита, че галeрията за съвременно изкуство "Оne Gallery" не прилага достатъчно съвременните методи за маркетингова стратегия и комуникация.
"Пандемията ми даде основание да се замисля, какво трябва да подобря в своята дейност. На първо място комуникацията, защото аз не комуникирам достатъчно със звената около себе си. Това ме накара да се замисля, че е част от липсващата маркетинг стратегия на моята галерия. Аз виждам необходимост от по-задълбочено познаване на потребностите на моята аудитория".
Повече можете да чуете от звуковия файл.
На 12 ноември се надършиха 100 години от рождението на цигуларя Петър Арнаудов - български музикант, който дълги години неотменно присъства в концертния живот на страната, същевременно един от най-известните наши цигулкови педагози. Петър Арнаудов е роден в София, син е на уважавания професор Михаил Арнаудов. Учи цигулка при Владимир Аврамов,..
26 песни отиват на големия финал на Младежкия конкурс за нова песен, който ще се проведе днес, 22-ри ноември , съобщиха от "Музикаутор". Финалистите са определени с лед оспорвано състезание в двете конкурсни вечери в сряда и четвъртък – 20-и и 21-ви ноември. Финалът ще се проведе в Националния студентски дом от 17 часа, а входът е 10 лева...
" Портерът на "Ахинора" за всеки, който е заставал пред него , съм сигурен, че няма как да отрече обаянието, което струи от него, онзи поглед, който всеки определя по различен начин , за едни той е тъжен, за други е прекалено вглъбен и като че ли това състояние на вглеждането в тези очи много често зависи от нашето собствено настроение, разказа за..
Утре вечер в Sofia Live Clubот 21.00 часа ще дебютира алтърнатив рок бандата Ace Bullet. На концерта ще звучат хитове на Лейди Гага. "Това е сбъдната мечта за мен. Смелостта на Лейди Гага да експериментира с различните жанрове и стилове, доказва, че тя няма граници като артист. Точно това ме вдъхновява", разказа пред БНР вокалистката..
Как една посребрена мастилница със сецесионова украса свърза две теми - тази за лукса във всекидневието и за окопното изкуство, разработвани от етнолозите в Русе? Мастилница с фигура на девойка, която държи писмо в едната си ръка и огледало в другата, украсява новата изложба "Луксът в "Малката Виена", подредена в Музея на градското всекидневие...
Скулпторът, художник и преподавател в УАСГ Йордан Леков представя в галерия-книжарница "София прес" своята изложба "Маврографии" . Заглавието съдържа думите мавро – от гръцки черно, графо – отново от гръцки: форма на писане, изписване , обясни художникът в интервю за БНР. В творбите си той е използвал хартия, туш и вода. "Самите рисунки..
В шестото издание от 32-я сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20.05-21.00 ч.: - Музикално събитие на седмицата: “Реквием“ от Верди на сцената на Софийската национална опера и балет под диригентството на Даниел Орен - Отзвук от оперната гала на Анджела Георгиу със Софийската..
Обществото е заблудено за БДЖ, защото всеки чака частен превозвач да дойде с неговите хубави влакове и да предлага по-добра услуга. На..
Тежки обвинение към посланика на България в Украйна - Николай Ненчев, е отправила бившата вече служителка в мисията - преводачката Олга Хвостенко. В..
КС ще извърши спасителна операция, т.е. изчистване на възможни конфликти, от които могат да произтекат кризи. Това каза пред БНР проф. Емилия Друмева,..