Какви са изводите
Между онлайн и аналоговото присъствие останаха галериите по време на Covid-19. Онлайн присъствието е увeличило продажбите, но досегът с изкуството е интимен момент, който може да бъде усетен само в аналогова среда.
"Пандемията доста намали дейността, защото имахме изложби, които бяха от чужбина, те отпаднаха. Също много автори, които имаха записани изложби, се потиснаха и се отказаха, имаше и депресивен момент", каза Росица Гецова от галерия "Аросита".
Ели Сотирова споделя, че заради пандемията галерията ѝ КООП търпи финансови загуби. През месеците на локдаун Ели Сотирова е насочила дейността си към дигиталните инициативи:
"Едва чакам да се върне хубавото старо време. Продължавам да вярвам, че общуването с изкуството трябва да бъде на живо, много се отнема от този твърде интимен акт, когато е онлайн. Искам да се върнат старите времена".
Двойно и тройно се е увеличила работата за екипа на Мария Василева от галерия "Структура". По време на пандемията екипът продължил да изпълнява проектите, за които спечелили финансиране. В най-тежките локдауни избрали да поддържат изложбите във физическото пространство главно заради художниците.
"Много е трудно да мотивираш един художник да прави изложба, която не е ясно дали ще бъде видяна от публиката. От друга страна, поддържахме присъствието си в интернет пространството много по-активно, отколкото го правихме преди. Това е една посока, която ще продължим да развиваме, защото ни дава невероятни възможности не само да показваме изкуство, но и да се свързваме с публиката по един по-различен начин".
Още преди пандемията станахме член на 4 или 5 големи международни артплатформи, където показвахме нашето портфолио, каза Росен Узунов от създадената в края на 2009 година LItle Bird Place.
"След пандемията реших да дам възможност на хора, които са харесали изкуство, примерно 2 или 3 картини и не могат да вземат решение на място дали това е тяхното изкуство - ние предлагахме възможност да предоставим на клиентите изкуството в техния дом или офис, те да имат три дни и да решат за тези три дни дали това е тяхното изкуство. Но тогава имаше бум на купуване".
Владимир Илиев, собственик на галерия "+3, 5, 9" и съпредседател на Асоциацията на търговците на произведения на изкуството казва, че затварянето на галериите е довело до невъзможност някои от съвременните творби да стигнат до своите ценители:
"Това е нещото, което на мен ми липсва, за връзката между нашата галерия и публиката, че не можем да си покажем проектите по начина, по който бихме искали. Ако влезете на сайта, можете да ги видите, ние правим виртуални турове, където можеш да обиколиш и да видиш всичко, но не е това начинът".
Всички галеристи споделят, че пандемията им е дала време да си преструктурират начините на комуникация.
Десислава Зафирова отчита, че галeрията за съвременно изкуство "Оne Gallery" не прилага достатъчно съвременните методи за маркетингова стратегия и комуникация.
"Пандемията ми даде основание да се замисля, какво трябва да подобря в своята дейност. На първо място комуникацията, защото аз не комуникирам достатъчно със звената около себе си. Това ме накара да се замисля, че е част от липсващата маркетинг стратегия на моята галерия. Аз виждам необходимост от по-задълбочено познаване на потребностите на моята аудитория".
Повече можете да чуете от звуковия файл.
Книгата "Музеят на моето време" на Слава Янакиева представя колекция от фрагменти, в които личното свидетелство се превръща в общо послание за памет, род, загуби и надежда. Янакиева е културолог, преводач и университетски преподавател. Започва своето търсене в тишината на Covid пандемията. "Цялото бреме на времето, което мъкнем, трябва..
Международният театрален фестивал "Сцена на кръстопът", чийто основоположник е Стефан Данаилов, се открива за 29-а поредна година. Домакин е Пловдивският драматичен театър. Първото представление в афиша е спектакълът „Без кръв“ на Пловдивската трупа по едноимения роман на Алесандро Барико. Режисьор е Диана Добрева, а сценичната адаптация..
Книгата "Етюд-и-те на София. 10 години в кадри" на фотографа Иван Шишиев запечатва едни от най-интересните и впечатляващи хора, места и събития в столицата ни през последното десетилетие. "Вече има публикувани над 18 000 кадъра, които разказват какво се случва в София и България. Публикувал съм и снимки от Ирак, Албания, Киргистан,..
Започна юбилейният 25-и международен майсторски клас на оперната дива Райна Кабаиванска, организиран от Нов Български Университет. Той отбеляза рекорден интерес – за участие се записаха 140 млади оперни певци от 30 държави. Ето кои са избраниците на Маестрата, след прослушването на 4-и септември на сцената на Софийската национална опера и балет:..
В 14-ото издание от 32-я летен сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20-21 ч.: - Най-грандиозното музикално събитие на столична сцена през месец август беше фестивалът в две вечери – на 28-и и 29-и август, “Гала в София“, организиран от българската оперна дива Соня Йончева и нейната..
Нов графит от неуловимия уличен художник Банкси се появи отстрани на сградата на Кралския съд в центъра на Лондон, но ще бъде премахнат. Стенописът изобразява съдия с традиционна перука и черна тога, който удря протестиращ, легнал на земята и държащ опръскан с кръв плакат. Въпреки че стенописът не е препратка към конкретна кауза или..
"Надпяване" е класация за народна музика, чиято цел е всеки месец да представя произведения в различни стилове, подредения в няколко категории, състезаващи се в рамките на една календарна година. Форматът обхваща авторски произведения, нова, етно, традиционна музика, която се доближава до вкусовете на аудитория от различни възрасти, с различни..
Свидетели сме на една груба злоупотреба с правосъдие , престъпление срещу правосъдието, тъй като на четирима младежи им се вменява действие, което те..
Това е отделен кадър, никой не знае кога е започнал конфликтът . Аз видях един откъс, в който между неясни фигури има някакъв диалог, който може да е..
Съпругата на старши комисар Николай Кожухаров сподели пред БНР актуални данни за състоянието му: " Възстановява се, в Интензивно отделение е"...