Критичното становище Институтът базира на вече оповестени от пътната агенция факти, че за да излезе на печалба ТОЛ системата трябва да събере поне още 185 милиона лева до края на годината, защото приходите от събраните такси до май месец тази година са 205 милиона лева, което е наполовина по-малко от събраните 392 милиона лева приходи от електронни винетки през 2019 година, когато нямаше ТОЛ система. От регионалното министерство признаха, че за година има над 200 хиляди необработен нарушения за 70 милиона лева.
"С много перипетии и много надежди тръгна ТОЛ-системата. С много скандали. Тогава българското правителство ни убеждаваше колко е добро всичко това. Но транспортните фирми и политиците са в тясна симбиоза, когато дойдат избори. Политиците, понеже имат своите зависимости от транспортните фирми, те се огънаха. Намалиха на половина обхвата, намалиха и наполовина цената. И какво се получи накрая - ние, българските граждани, в момента дотираме транспортните фирми. Плащаме, за да могат да се движат и да рушат пътищата транспортните фирми. Включително и международните транспортни фирми, които минават транзит през България, ние ги дотираме. Ние плащаме. Защото нашата ТОЛ-система работи на загуба. Оптимизацията обхваща транспортните фирми. Обхваща тежкотоварния превоз над 3 тона и половина. Този, който руши пътната мрежа. Дяволът е там заровен. Защото аз ще ви припомня, те протестираха, вдигнаха се на стачка. Тръгнаха да блокират страната само и само да извият ръцете на правителството. Но вижте, ако имаме правителство, което е независимо от транспортните фирми и което е зависимо от българските граждани, то няма да се поддаде на този шантаж. Защо не протестират, когато минават през Гърция, Италия, през Германия. Защо там не протестират“, каза за БНР.
Богдан Милчев казва, че за диалог между фирмите и държавата трябва силна държава. И трябва диалог, който го няма. Милчев не е оптимист са скорошно решаване на казуса. Защото дори и служебното правителството, в лицето на регионалния министър Виолета Комитова, не е поставило въпроса ребром:
„Служебното правителство услужливо по различни теми извадиха, проблеми сложиха на масата. Но този проблем нито служебно, нито редовно правителство ще му стиска в началото да го реши. Защото веднага транспортните фирми ще скочат и ще започнат да протестират. Защото на тях им е добре така. Аз имах лична среща с Комитова и всичките тези неща сме ги проговорили още преди два месеца. Директно ви го казвам - тази жена няма да свърши нищо. Освен просто общи приказки по темата. Но не ти пречи, след като служебният кабинет може да назначи главен секретар на МВР, който е висшата фигура за управление на системата на МВР, значи служебното правителство може абсолютно всичко да направи. Където не се изискват законодателни промени. Вижте, за да променим обхвата, не се изискват законодателни промени. Изисква се воля. Изисква се характер. Но понеже предстоят избори, никой няма да хваща тези теми. Защото те мислят единствено и само за себе си. Те не мислят за българските граждани“.
Богдан Милчев припомня, че има и анализ на Световната банка, за ТОЛ системата у нас. Според Милчев необходимо е да бъде намален щатът на служителите, които в момента са 912.„Трябва да се преструктурира цялата система. Вече е модерен този израз - да изчегъртаме и да създадем една нова структура, в която да обединим Държавната агенция за пътна безопасност, заедно с Агенция „Пътна инфраструктура“. На базата на информационна система, която всеки ден ще подават данни за травматизма, ще изготвим оценка на риска. И на базата на тази оценка на риска ще започнем да харчим нашите пари. На второ място - веднага ще създам и ново законодателство. Законът за движение по пътищата, който вече седем-осем години го дъвчем, че трябва да има нов закон. Ние смятаме, че трябва да се извърши и кодификация на цялото законодателство. Подготвили сме и съответните юристи и визията, която трябва да има в тази посока. И оттам вече да премахнем наредби и да създадем стандарти за управление“.
По думите му трябва да се въведат нови методи за обучение, за контрол.
„Контролът в България е статичен, той е от 80-те години на миналия век. Всички страни, които имат успехи в пътната безопасност, са преминали към динамичен контрол. Ще контролираме движението в движение. Ще използваме камерите не само за скорост- да снимат снимки за скорост. А ще ги използваме да документират и други нарушения. Което законът сам по себе си разрешава. Но аз, непонятно защото, тоест то ми е понятно, просто за хората, които управляват транспортната система за тях това е досадно служебно задължение. И още много неща. Просто няма да ни стигне деня да ви разказвам. Но пътната карта ще стане обществено достъпна, в момента в който ние имаме редовно правителство. Ние ще го предизвикаме. Ще му я предложим и ще искаме да чуем дали са готови да работят по нея“.
Повече можете да чуете в звуковия файл."През последните години се случва така, че отборът е съставен от момчета и миналата година така се получи, но за първи път отборът е съставен изцяло от НПМГ , мъжки състав". Това обясни пред БНР основният ръководител на отбора проф. Албена Йорданова , която е и преподавател по биохимия в Медицинския факултет на СУ: "Надявам се да покажат сили,..
" Пазарът на петрол в момента е в паника от това, което наблюдаваме от сутринта, защото рано тази сутрин всъщност станаха ударите на Израел ". Това каза пред БНР Светослав Бенчев , председател на Сдружение "Българска петролна и газова асоциация" (БПГА): "Пазарът просто не знае какво се случва и решава да бъде сигурен. Има сериозно увеличение, с..
"Не бих казала, че в годините социалната политика в лицето на изпълнителната власт , на местната власт и на неправителствения сектор, който е специализиран в грижите за възрастни хора, не са полагали необходимите усилия. Още по-малко, че в потвърждение на това има Национална стратегия за дългосрочна грижа, чийто хоризонт е до 2031 година". Това..
" Рискове винаги съществуват. Има ги и сега". Така коментира пред БНР темата за влизането на България в еврозоната Румен Гълъбинов , икономист и бивш заместник-председател на Комисията по финансов надзор: "Въпросът е, че в сегашната ситуация Българска народна банка се справя много добре, управлява текущата ликвидност на банките, включително и..
"Мирът според мен трябва да бъде на ниво между самите хора. Когато има мир и разбирателство между самите хора , мирът, за който много често в днешно време се говори, ще бъде на лице , така че не само между хората в една страна, разбира се, това е най-важното, но също така и между хората и нациите на различни страни". Това каза пред БНР Кети Канг ,..
"Украйна: любов + война" е първата по рода си дигитална изложба , чиято цел е да покаже по нестандартен и запомнящ се начин над 700 визуални изображения и доказателства за насилието и военните престъпления, извършвани от Русия на украинска земя, анонсират инициаторите на изложбата. В рамките на проекта за пръв път 149 фоторепортери от 29..
Над 100 сигнала и писма прати от началото на годината КАТ-Кюстендил до общините и служби, имащи отношение към безопасността на движението по пътната мрежа в региона, за бърза реакция и отстраняване на нередности и проблеми, казаха от Областната дирекция на полицията. Тази комуникация дава добри резултати. Последните дни се работи по пътя..
Превратът, пучът в "Метрополитен" срещу проф. Стоян Братоев е причината общинският съветник Ваня Григорова да напусне групата на БСП в..
Учебните програми въобще не са толкова важни, колкото това да има дисциплина и ред в училище , заяви пред БНР учителят Теодосий Теодосиев...
Реформата в МВР е необходима и не може да бъде на парче. Политическата намеса в нея трябва да е максимално ограничена , заяви председателят на..