Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

"За да има лошо състояние на влаковете, има лошо управление - некомпетентно, с партийни кадри"

Проф. Симеон Ананиев: Не трябва да спасяваме БДЖ, трябва да правим железница за хората

"Ако "Пътнически превози" спре, държавата няма да почувства, тъй като с БДЖ пътуват по-малко от 2% от хората"

Снимка: БГНЕС

"Много е удобно всяка власт, когато дойде, да си измие ръцете с предишната и след това да не направи нищо. Нещата са комплексни и за да има лошо състояние на подвижния състав на БДЖ, има лошо управление, некомпетентно управление с партийни кадри. Само през последната година 4 пъти се сменя Бордът на БДЖ. Да не говорим, че няма собствена програма за развитие на БДЖ като превозвач. ... Не трябва да спасяваме БДЖ, трябва да правим железница за хората!".

Това каза пред БНР проф. Симеон Ананиев, експерт, участвал в разследванията на инциденти с влакове през годините. 

По думите му в БДЖ има много добри служители и професионалисти:

"Кадрите няма да паднат от небето. Жалко ще е, ако някой пак започне да спасява. Няма спасение, има развити е и напред. Да се мисли от какви железници имат нужда хората".

Симеон Ананиев /БГНЕС/

Според него, ако "БДЖ - Пътнически превози" спре работа, държавата няма да почувства, че няма жп-превозвач, "тъй като с БДЖ пътуват по-малко от 2% от хората": 

"Всичко това е от управленски решения. От много години, от много правителства. Въртене на кадри и целта е да се усвоят едни пари".

Проф. Ананиев подчерта, че не се ли премине към либерализация в пътническите превози, както е в много страни:

"По подобие на автобусните превози - линиите да се дават на фирми, не само български, които да предоставят точно определена услуга - брой влакове, ще имаме тази ситуация".  

Той подчерта, че при товарните превози има 40% ръст, защото има либерализация - 16 превозвача. 

Експертът коментира, че при провеждане на конкурс за извършване на пътническите превози в регион София, ще има фирми, които в рамките на субсидията ще дадат качествена услуга:

"Ще интегрират железопътния транспорт с градския транспорт. Познавам фирми, които ще имат интерес".

Интервюто на Диана Янкулова със Симеон Ананиев и репортаж на Мила Младенова в предаването "Нещо повече" можете да чуете от звуковите файлове.

По публикацията работи: Наталия Кръстева


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Бизнес и образование заедно в подготовката на кадри и заетост за хора от уязвими групи

Асоциацията на индустриалния капитал в България и Висшето транспортно училище "Тодор Каблешков" подписаха споразумение за сътрудничество по програмата "Път към успех", с което обединяват усилията и капацитета си за подготовка на квалифицирани кадри и осигуряване на заетост за хора от уязвими групи на пазара на труда. По думите на..

публикувано на 28.07.25 в 11:53

Над 150 милиона деца под 5-годишна възраст страдат от недохранване, сочи доклад

Милиони деца по света продължават да страдат от недохранване. Това сочи доклад по темата на УНИЦЕФ, Световната здравна организация и Световната банка, публикуван тази седмица.  Над 150 милиона деца по света под 5-годишна възраст имат проблеми със спиране на растежа заради недохранване, сочат данните в доклада, който обхваща периода от 2000 до 2024 г...

публикувано на 27.07.25 в 05:27
Полина Паунова

Полина Паунова: Нe Бойко Борисов, а Делян Пеевски вече е централната фигура в българския политически живот

„Комисията за противодействие на корупцията е обвързана с получаването на средствата по Плана за възстановяване от Европейската комисия. Този план, както и законодателната програма, която сме обещали, са одобрени и не подлежат на ревизия, което ще рече, че откажем ли се като държава от Комисията за противодействието на корупцията (КПК), няма да сме..

публикувано на 26.07.25 в 16:03
Алесандро Джованини

Алесандро Джованини от ЕЦБ: Цифровото евро няма да отнема права на гражданите

Цифровото евро няма да отнема права на европейските граждани, а ще им предостави по-голям избор. Това заяви за БНР Алесандро Джованини , съветник на директора за цифровото евро към Европейската централна банка . Още за проекта за цифровото евро и каква е истината за редица фалшиви твърдения, които се разпространяват за него в социалните мрежи,..

публикувано на 25.07.25 в 06:50

Локалите - феномен или дефицити в общуването между родители и деца?

"Дали е поколенческо? По-скоро е възрастово – в момента ги наричаме локали, но назад в годините винаги е имало подобни групи деца, тийнейджъри. Едно дете живее в общност , не живее изолирано само с майка си и баща си. То попива от цялата среда и не можем да се похвалим със спокойна, мотивираща и креативна среда ." Това мнение изразява пред..

публикувано на 17.07.25 в 11:23

Без бележка в лева и евро: Как апаратите на такситата се оказаха в нормативен вакуум

Няма таксиметров автомобил, който да може да издаде касов бон в двете валути – в лева и евро. За това предупреди в интервю за БНР Красимир Цветков, председател на Националния таксиметров синдикат.  Той обясни, че апаратите им са с отдавна изтекли сертификати и няма подзаконова нормативна уредба , която да разписва тяхната..

публикувано на 17.07.25 в 08:39
Петър Стоянов

Смърт на мъж след трансплантация: Има ли адекватни мерки срещу вътреболничните инфекции?

Вътреболнична инфекция с бактерията клебсиела пневмония отнема живота на 39-годишен мъж. Това се случва след бъбречна трансплантация в университетската болница "Александровска".  За случая стана ясно от жалба на майката на Петър Стоянов – Симона Стоянова – до здравния министър.  В нея се твърди, че ИА "Медицински надзор" умишлено..

публикувано на 15.07.25 в 09:30