Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Чикаго води в класацията на най-натоварените градовете

В Чикаго се шегуват ,че във Ветровитият град има два сезона - Зимен и Ремонтен

2
Снимка: БГНЕС

Чикаго  води в класацията на градовете с най-бавно движение и с най-лоши задръствания в САЩ , а и в световен мащаб.

Това го потвърждават и българите, които живеят и работят в района на Чикаго:

"Трудно - не,но трябва много търпение. Задължително е. Всеки ден попадам в задръстване. На магистрала,по пътища…Зависи. Нормално.Строежи навсякъде. Пътищата се ремонтират. Ами това е начинът на живот тук. Напълно съм съгласен. Ежедневие. Голям град, натоварено с много коли… ", казаха за "Закуска на тревата" на БНР българи, живеещи в Чикаго.


В тази връзка хората тук обичат да се шегуват ,че във Ветровитият град има  два сезона - Зимен и Ремонтен. 

Ново проучване показва, че независимо дали пътувате от града или влизате в града престоят в колата не е малък. Понякога си пътувал на 1 час разстояние и за да влезеш в града се налага да престоиш в колата още толкова. И се оказва, че съвсем не е изненадваща констатацията ,че Чикаго е  градът с най-натоварено и забавено движение в Северна Америка, изпреварвайки Бостън и Ню Йорк дори. 

Професорът по транспорт в университета DePaul Джоузеф Швитерман нарича тази реалност „нелицеприятно отличие за нашия регион“, такова, което не помага на усилията за наемане на големи работодатели, които биха искали  да се преместят да развиват бизнесите си  тук. 

В световен мащаб все още Ветровитият град е много близо до челното място, което за сега  е окупирала  британската столица Лондон. Разликата между двата града в загубата на време прекарано в пълзене с автомобилите е минимална. Задръстванията в 3-ят по-големина американски град удължават пътуването и престоят в колите  с около 155 часа  годишно, а в Лондон само с 1 час повече - със 156 часа. 

За  допълнителният  престой  по улиците и магистралите  на Ветровитият град най-вече в сутрешните и следобедни  часове, когато най-често се пътува към работното място, водачите  плащат сега  с почти 300 долара повече  в сравнение с миналата година, казва статистиката. 

Ник Джармуш от Американската автомобилна асоциация пояснява това, което отдавна е известно, че когато прекарваме продължително време на празен ход на червен светофар или се движим бавно, горенето на автомобила  не е на най-икономичната степен. Това  увеличава разхода на горива и оскъпява  и пътуването, тъй като не се получава най-добрата горивна ефективност. 

И ако задръстванията в САЩ  за миналата година  са стрували на средния шофьор  в долари 869 загубено време, анализаторите изчисляват, че за живеещите в района на Чикаго това се равнява на много повече - на 2618  долара  изгубено време. 

Според  специалистите  ограниченията в скоростта по скоростните пътища  са едната от причините за забавяне на движението. Констатира се още, че значително се е увеличил броят на  малките  камиони за доставка на стоки. В сравнение с 2019 година броят на тези МПС - та е нарастнал с около 20% . Движението на големи камиони също се е увеличило с около 10%.


Още по темата в звуковия файл.


По публикацията работи: Гергана Хрисчева


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.

Галерия

ВИЖТЕ ОЩЕ

Стрели срещу матурите след 7-и клас: Безполезни и за децата, и за системата

Дали матурите са реалистичен критерий за оценяване на знанията и уменията на учениците? В дискусията "Матури 2025 – мисията (не)възможна" експерти коментираха проблематичните аспекти на външното оценяване след 7 клас. "Много родители и семейства от много рано планират обучението на децата си спрямо резултатите от външното оценяване. Виждаме..

публикувано на 02.05.25 в 12:05

Райна Бояджиева: Ако акушерската професия е автономна, ще привлече повече желаещи

4400 са акушерките у нас в момента. На 100 000 души се падат 68 акушерки. В ЕС този показател е почти наполовина по-нисък.  48-49 години е средната възраст на практикуващите акушерската професия. В отделни региони обаче тя е много по-висока. Заплатата не е най-важният проблем. Младите момичета, които тепърва трябва да избират..

публикувано на 01.05.25 в 10:10
Д-р Десислава Безинска-Шеинкова

Психолог: По отношение на рекламите за хазарт най-уязвимата част от обществото са децата

"Има доста лица в публичното пространство, които би трябвало с добрия си пример , с кариерата и имената си, които носят, по-скоро да застават и да са против това, да застават във всякакви кампании, които са срещу хазартната зависимост . Ние, за съжаление, ги виждаме и по билбордове и в различни реклами за хазарт". Това заяви в интервю за..

публикувано на 25.04.25 в 15:24

Премиера на музикалния спектакъл "Небесна хармония" в НДК

Остават два дни до премиерата на музикалния спектакъл "Небесна хармония" . Концерт на Българската хорова капела и Струнния оркестър "Класика" от ИМ "София", които ще гостуват отново на сцената на Националния дворец на културата, в кино "Люмиер" с новия си проект. Това ще стане на 27 април от 19 часа .  "Репертоарът е подбран заради една..

публикувано на 25.04.25 в 13:04
Дияна Георгиева

Медсестри, акушерки и рехабилитатори: НЗОК да заплаща практиките им

НЗОК да финансира дейности на медицински сестри, акушерки и рехабилитатори в техните самостоятелни практики . За това настояват от Българската асоциация на професионалистите по здравни грижи. От асоциацията очакват широка обществена подкрепа, защото исканията им са насочени към грижа за пациента. За целта са необходими промени в..

публикувано на 25.04.25 в 10:48

Варненци готвят протест срещу наредба за прием в детските градини

Родителите във Варна подготвят протест срещу новата наредба за прием в общинските детски градини. Варненци алармират, че готвени промени в общинската наредба за прием на деца в детските градини ще доведат до по-големи големи групи, а замислената промяна на районирането и до голяма отдалеченост на заведението от дома на детето. На вчерашната..

публикувано на 25.04.25 в 10:37
Отец Петко Вълов

Монс. Петко Вълов: Папа Франциск беше много естествен и близък до хората

" Папа Франциск беше много естествен и близък до хората, не се чувстваше никаква дистанция.  Беше непосредствен, както се казва един пастир. Направиха ми силно впечатление неговите думи, че пастирът трябва да мирише на овце ". Това сподели в интервю за предаването "Нещо повече" на програма "Хоризонт" монс. Петко Вълов , който е епископ на..

публикувано на 24.04.25 в 16:55